Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356622
Hondenvoer bestond vroeger uit dierlijk afval, tafel afval etc. Niet uit droge stof en zeker niet veganistisch dat wist men nog voor de brokjes tijd dat dag niet de bedoeling is ::)
En hier krijgen ze lekker iedere dag een plakje kaas zonder mondervet te worden ::)
Maar goed je moet je krant toch zien op te vullen, toch?
Door Lizzy
#3356623
Nou ja, Prosecco en bier en veganistische voeding voor de kat of hond is natuurlijk ook te debiel voor woorden, laten we wel wezen. Maar gewoon eenvoudig weg gezonde normale rauwe voeding, waar een hond en kat voor gemaakt zijn, dat is ineens luxe? Ach ja...... :-X
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356630
Ik heb hardop gelachen om dit artikel. Wat een hoop onzin en eenzijdige berichtgeving!! Wauw. Dat is ook een kunst.
Helaas zijn er mensen die het geloven. En vind ook wel dat veganistische voeding, bier, prosecco echt onzin is.
En die marktleider Mars komt gewoon van Mars, hij weet nog niet waarom er meer vlees in die brokken moet. :-X
Door Lizzy
#3356645
Ja, die eikels van Mars zijn werkelijk niet te geloven :-X . Echt he, zou er nou 1 van deze knakkers vinden dat het eten van veel verse groenten en fruit en onbewerkte voeding voor de mens ook een hoop onzin is? Een mens overleeft ook wel op Mars, M&M, Suzi Wang en Uncle Bens potjes?
Gebruikersavatar
Door Atala
#3356647
Mijn hond is pas een volwaardig lid van het gezin. Hij kan ook heerlijk zichzelf zijn! Een hond dus (voor de duidelijkheid). :o
Heel anders dan decadente lieden die hun honden in kleertjes steken, hun haar doen en hun katten kaviaar voeren. Die mensen beweren misschien wel dat ze van de natuur houden, maar ik betwijfel of die liefde wederzijds is.

Je moest maar bij de Pet's Place werken. Je hebt een filiaal geopend omdat je van dieren houdt en omdat je graag in de winkel staat en dan moet je voor dierendag dus allemaal van dit soort maffe acties gaan bedenken. :???:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3356648
Mijn ma vind ook dat mijn katten luxebeesten zijn. Omdat ze de voeding krijgen die ze volgens hun natuur moeten eten.
Als zij dat luxe vind, spreek ik dat niet tegen. Maar mijn katten vinden dat OK, en ik vind dat OK. Dus wat is het probleem dan?
Ik ben er trots op!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356682
Lizzy schreef:Nou ja, Prosecco en bier en veganistische voeding voor de kat of hond is natuurlijk ook te debiel voor woorden, laten we wel wezen. Maar gewoon eenvoudig weg gezonde normale rauwe voeding, waar een hond en kat voor gemaakt zijn, dat is ineens luxe? Ach ja...... :-X
Prosecco en bier en veganistische voeding zijn inderdaad leuke onderwerpen van gesprek. Maar mijn tenen gingen pas echt krom toen ik las dat Nestle niet zo goed weet waarom mensen meer vlees in honden en kattenvoeding willen en verbaasd zijn dat mensen denken dat honden honden en katten carnivoren zijn :o :o :o
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356683
Lizzy schreef:Nou ja, Prosecco en bier en veganistische voeding voor de kat of hond is natuurlijk ook te debiel voor woorden, laten we wel wezen. Maar gewoon eenvoudig weg gezonde normale rauwe voeding, waar een hond en kat voor gemaakt zijn, dat is ineens luxe? Ach ja...... :-X
Prosecco en bier en veganistische voeding zijn inderdaad leuke onderwerpen van gesprek. Maar mijn tenen gingen pas echt krom toen ik las dat Nestle niet zo goed weet waarom mensen meer vlees in honden en kattenvoeding willen en verbaasd zijn dat mensen denken dat honden honden en katten carnivoren zijn :o :o :o
Door Lizzy
#3356688
Kaela schreef:Prosecco en bier en veganistische voeding zijn inderdaad leuke onderwerpen van gesprek. Maar mijn tenen gingen pas echt krom toen ik las dat Nestle niet zo goed weet waarom mensen meer vlees in honden en kattenvoeding willen en verbaasd zijn dat mensen denken dat honden honden en katten carnivoren zijn :o :o :o
Ja, dat is natuurlijk wel shocking. Maar ja, dit is natuurlijk een van de vele redenen waarom wij met z'n alle jaren geleden al hebben besloten al die fabrikanten te negeren, niet serieus te nemen en het heft zelf in handen te nemen. Wat een mafkezen he :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3356754
Mogen ze mij gaan uitleggen waarom katten (en honden) zulke tanden hebben en in het wild andere dieren opeten ipv simpel en veilig blaadjes en gras te knabbelen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356761
Lizzy schreef:Ja, dat is natuurlijk wel shocking. Maar ja, dit is natuurlijk een van de vele redenen waarom wij met z'n alle jaren geleden al hebben besloten al die fabrikanten te negeren, niet serieus te nemen en het heft zelf in handen te nemen. Wat een mafkezen he :-X
Nou!
Door Ruisje
#3356784
Beste anonieme dierenwinkeleigenaar,

“Hondenvoer bestond vroeger vooral uit droge stof...”
Ik vraag me af wanneer ‘vroeger’ bij u was? Vroeger bestonden honden/kattenbrokken en blikvoer niet. Dat kwam pas op de markt toen de grote voedingsfabrikanten besloten hun afvalbergen om te zetten in geld en brokken gingen bakken.

Volgens u ” schreeuwen grote producenten als Mars (met merken als Royal Canin, Pedigree, Whiskas en Sheba) en Nestlé (Bonzo, Felix, Gourmet) dat kat en hond vleeseters zijn. "Een hoop mensen geloven dat.”
:o :o :o :o
Beste anoniempje, het feit dat een kat en hond weleens een paar grassprieten eet, maakt ze nog geen koe of konijn. En als u zelf een kat gehad zou hebben zou u weten dat die grassprietjes er in z’n geheel van voren weer uitkomen — al dan niet met wat haar. Als u zelf een hond had gehad dan zou u de grassprieten die uw hond gegeten heeft met een poepzakje om uw hand eigenhandig en in z’n geheel uit zijn of haar poepert moeten trekken. Ze komen er hoe dan ook van voren of van achteren weer uit en zien er nog even frisgroen uit als zaten ze nog aan een graspolletje. Het gebit en maagdarmstel van een hond en kat gemaakt is voor prooi, vlees, rauw vlees. VLEES anoniempje, en dat groeit niet aan plantjes!

En verder...

“Marktleider Mars lijkt niet echt onder de indruk: "De trend is inderdaad meer vlees in voeding. Waarom dat is, is voor ons nog niet duidelijk.
En die anonieme winkeleigenaar zei net dat Mars en... dat juist wel weten. :o :o :o :o


“Feit is dat veel honden en katten overgewicht hebben. "Het wordt steeds erger", meent dierenarts Ronald Corbee, verbonden aan de dierenkliniek van de Universiteit Utrecht. "Zeker de helft van deze huisdieren is te zwaar. Gewoon omdat ze te veel eten krijgen en te weinig bewegen. Eigenlijk precies zoals obesitas bij mensen wordt veroorzaakt."
Teveel zetmeel misschien...?

“We willen ze altijd graag verwennen, we geven de kat of hond iets lekkers als wij wat lekkers pakken. Maar dat kleine blokje kaas is voor de kat eigenlijk al een hele maaltijd.”
Het is bewerkt en te zout, maar meneer Corbee, in dat kleine blokje kaas zitten tenminste voor 100% dierlijke eiwitten en vetten, dat kunnen we van het meeste honden- en kattenvoer niet zeggen.

Tot slot.
Inderdaad een tenenkrommend artikel vol klinkklare onzin!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door