Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3356446
src_esther schreef:Ja, voor namelijk HR-honden, helaas. Het is bijna zoeken naar een speld in een hooiberg qua NL asiels en als je dan iets ziet waarvan je denkt "die is leuk" is 'tie meestal de volgende dag al weg... Tenminste zo ging het ons af toen we ons nog beperkten tot NL.
+1

Ik heb ook eerst in de asiels in NL gekeken, maar geen hond gevonden die bij ons leek te passen.
Ook hield ik al heel lang het Din fonds in de gaten, maar blijkbaar zijn er in NL maar heel zelden dalmatiers op zoek naar een nieuw baasje (gelukkig), in die tijd helemaal geen.

Elke hond verdient een gouden mandje, of hij/zij nu uit het buitenland komt of uit Nederland.
#3356485
Eef+doggies schreef:+1

Ik heb ook eerst in de asiels in NL gekeken, maar geen hond gevonden die bij ons leek te passen.
Ook hield ik al heel lang het Din fonds in de gaten, maar blijkbaar zijn er in NL maar heel zelden dalmatiers op zoek naar een nieuw baasje (gelukkig), in die tijd helemaal geen.

Elke hond verdient een gouden mandje, of hij/zij nu uit het buitenland komt of uit Nederland.

Ja, er zijn wekelijks dalmaten op zoek naar een nieuw baasje, alleen worden die zelden via het dinfonds aangeboden. De FB pagina Herplaatsing Dalmatiers Nederland en Belgie (ofzoiets) puilt uit. Ik zie bijna elke week wel een spikkel op FB langskomen, die ik zo in huis zou nemen.


Dat is meteen een tip voor TS - heb je een ras van voorkeur? Zoek op FB naar de combinatie van dat ras met ´herplaatsing´ en je vindt meestal paginas vol honden.
#3356486
Spikkelneus schreef:Ja, er zijn wekelijks dalmaten op zoek naar een nieuw baasje, alleen worden die zelden via het dinfonds aangeboden. De FB pagina Herplaatsing Dalmatiers Nederland en Belgie (ofzoiets) puilt uit. Ik zie bijna elke week wel een spikkel op FB langskomen, die ik zo in huis zou nemen.
Jeetje, dat wist ik niet.. Ik zit niet op facebook.
Maar heb de pagina opgezocht en die staat inderdaad vol :-\
Bedankt voor de tip.
#3356488
Spikkelneus schreef:Ja, er zijn wekelijks dalmaten op zoek naar een nieuw baasje, alleen worden die zelden via het dinfonds aangeboden. De FB pagina Herplaatsing Dalmatiers Nederland en Belgie (ofzoiets) puilt uit. Ik zie bijna elke week wel een spikkel op FB langskomen, die ik zo in huis zou nemen.


Dat is meteen een tip voor TS - heb je een ras van voorkeur? Zoek op FB naar de combinatie van dat ras met ´herplaatsing´ en je vindt meestal paginas vol honden.
Nee, ik heb niet echt een voorkeur.
Als ik ,gezien mijn conditie van mn rug, er maar normaal mee over straat kan en niet meegesleurd wordt.
Super jachtinstinkt lijkt me ook niet handig daar de reeen en hazen hier zowat door de ramen naar binnen gluren en we hier de mogelijkheid hebben dat honden gewoon los kunnen lopen.
Heb een geheel omheinde tuin van 1000 m2, das ook wel fijn.
Ik heb ook geen haast, ben me meer aan het orienteren daar ik nu nog drie avonden werk, volgend jaar hopelijk minder.
Of ik moet er eentje tegenkomen die het gewend is om veel alleen te zijn, dan wordt het alleen maar beter.
Maar kwam gister bijv. een Podenco tegen, zonder jachtinstinkt. Dan denk ik, hoe waar kan dat zijn?
Was twee weken in Nederland. Zulke informatie heb ik dan toch mn twijfels over.
#3356489
Ja, dat geloof ik ook niet echt. Ligt ook aan de leeftijd. Vaak vanaf ze een jaar of 2-3 zijn, gaan ze echt fanatiek jagen en kunnen ze nooit meer los. Wij hebben er ook zo een gehad - hij kon perfect los, tot hij de 2 gepasseerd was, toen was ik hem telkens kwijt.... En als een hond net verhuisd is, laat hij sowieso nog niet zijn hele karakter zien; dat duurt wel een paar maanden.
#3356495
lianneke schreef:
Maar kwam gister bijv. een Podenco tegen, zonder jachtinstinkt. Dan denk ik, hoe waar kan dat zijn?
Was twee weken in Nederland. Zulke informatie heb ik dan toch mn twijfels over.
Daar kan ik heel duidelijk in zijn, niet doen! Als je geen jachtinstinct wilt neem dan geen Podenco. Een hond die 2 weken in Nl is laat nog niet zijn eigen "ik" zien.
Ze zijn er hoor, de Podenco's die niet/nauwelijks jagen maar echt....de kans dat ze wel (gaan) jagen is vele male groter.
Zeker als ze nu nog jong zijn, dan valt het wel mee maar als ze eenmaal volwassen beginnen te worden lijkt het wel alsog ze ineens weten waarvoor ze "gemaakt" zijn ;D

Het zijn heerlijke honden, lief en aanhankelijk, clownesk en vol humor maar als je geen hond wilt waarvan het risico bestaat dat ze aan de lijn moeten blijven dan zou ik geen Podenco of windhond nemen.

Verder vind ik het van een stichting die honden uit het buitenland bemiddeld belangrijk dat ze in het land van herkomst proberen wat aan de situatie daar te doen. Dus niet alleen maar "ziellige hondjes" naar hier halen. Denk aan castratieprojecten, voorlichting aan de bevolking. Maar ook dat men goede informatie kan geven over de honden, en niet van "is een lieve hond, heeft naar leven gehad" en verder nog een heel zielig verhaal.
Toen wij opzoek waren naar onze eerste hond hebben we met verschillende stichtingen contact gehad. Allemaal deden ze eerst een huisbezoek, waren er dingen die aangepast moesten worden (bijvoorbeeld afzetten van de tuin) dan werd dat ook eerst gecontroleerd voor de hond kwam. Wij hadden interesse in een hond maar na een gesprek en invullen van een hele vragenlijst vond men dat die hond niet bij ons paste en kwamen ze met andere suggesties. Dat is dus ook belangrijk, dat men niet de hond van jouw keus maar zo bij je plaatst. Stel dat het niet past, wat dan? En goede nazorg is ook belangrijk. Dat je na adoptie nog terecht kan voor raad en daad en dat er, mocht het toch echt niet gaan, goede opvang is voor zulke honden.

Succes met je zoektocht! Je zult jouw hond vast gaan vinden en dan maakt dat niet uit waar die hond vandaan komt, uit het plaatselijke asiel of uit timboektoe.
Toen wij onze beide honden uit Spanje lieten komen zochten wij ook niet een hond met een zielig verhaal, wij zochten "onze" honden en toevallig kwamen die uit Spanje ;)
#3356497
Spikkelneus schreef:Ja, dat geloof ik ook niet echt. Ligt ook aan de leeftijd. Vaak vanaf ze een jaar of 2-3 zijn, gaan ze echt fanatiek jagen en kunnen ze nooit meer los. Wij hebben er ook zo een gehad - hij kon perfect los, tot hij de 2 gepasseerd was, toen was ik hem telkens kwijt.... En als een hond net verhuisd is, laat hij sowieso nog niet zijn hele karakter zien; dat duurt wel een paar maanden.
Ja echt he?!!! De meeste mensen met een loslopende en luisterende Podenco zijn eigenaren met een nog jongere hond.
Bij Tous kwam het echte jagen ook met een jaar of drie. Voor die tijd kon hij best loslopen op het juiste terrein.
#3356513
Nou mijn ervaring met een hond uit het buitenland is niet zo best, ik doe het ook niet meer. En als je zo dichtbij bis cq wild woont ga ervan uit dat de meeste honden uit het buitenland jagertjes zijn, ze hebben moeten leren overleven op straat
Ook mijn ervaring met animal in need is wel goed dat wel
Maar ook ik vind kijk op bv Facebook staan zoveel soorten herplaatsers
#3356528
kiara schreef:Nou mijn ervaring met een hond uit het buitenland is niet zo best, ik doe het ook niet meer. En als je zo dichtbij bis cq wild woont ga ervan uit dat de meeste honden uit het buitenland jagertjes zijn, ze hebben moeten leren overleven op straat
Ook mijn ervaring met animal in need is wel goed dat wel
Maar ook ik vind kijk op bv Facebook staan zoveel soorten herplaatsers
Dankjewel!
#3356662
Ik weet op dit moment 2 herplaatsers....

Supergoed huis gezocht voor een lieve Duitse herderteef (zwart) van 15 maanden ivm privé-omstandigheden. Teefje heeft stamboom. Wil graag iets ondernemen met de baas en past zich makkelijk aan.
(via Jacqueline v V.)

En border collie teefje van aug 2017. Is oudere zus van pupje dat ik heb. Ouders getest, schapendrijf lijn, met stamboom. Lieve hond, sociaal met honden en kinderen, gewend om mee te wandelen (niet fanatiek mee gesport), goed opgevoed. Wel aanleg om te drijven maar gaat niet achter autos aan. Baasje is erg ziek en gaat niet meer beter worden, lijkt mij zelf een heerlijk hondje !
Bijlagen
85C266E0-C1B4-439F-9D70-5EBDEB64C5C8.png
85C266E0-C1B4-439F-9D70-5EBDEB64C5C8.png (1.95 MiB) 21527 keer bekeken
DB4BD4C1-342E-4357-B8C2-CD6A9CCC6ABC.jpeg
DB4BD4C1-342E-4357-B8C2-CD6A9CCC6ABC.jpeg (359.98 KiB) 21527 keer bekeken
D3E92FF7-2044-40FF-AC96-C6F2E97424A5.jpeg
D3E92FF7-2044-40FF-AC96-C6F2E97424A5.jpeg (201.42 KiB) 21527 keer bekeken
#3356677
Miik..prachtige honden, allebei, bedankt voor het meedenken.
Ik zit nu alleen nog met die drie avonden werken, maar ik hou het in mn achterhoofd alhoewel ze beide misschien te sterk voor me zijn.
Hoop volgend jaar met twee avonden er toch een mouw aan te passen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door