Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3356142
Hallo, sinds wij in maart en begin september onze Leonberger en Duits herderinnetje hebben moeten laten inslapen zijn wij hondloos helaas..en daar is geen ruk aan.
Met de tijd willen we wel weer een hondje maar omdat er drie avonden in de week niemand thuis is, is een pup zowieso geen optie. Volgend jaar wil ik proberen om twee avonden te gaan werken en kijken of we dan eventueel een herplaatser in huis nemen.
Van een stichting of asiel of wat dan ook.
Nou geloof ik dat er zo,n tweehonderd stichtingen zijn die van overal en nergens honden vandaan halen.
Heeft iemand hier, zowel positieve als negatieve ervaringen met zo,n stichting?
Want als ik de meeste mag geloven zijn alle beesten lief, betrouwbaar, kunnen met alles en iedereen omgaan, kortom lijken het perfecte honden...dus alle tips zijn welkom!
Groetjes, Lianne
#3356156
Smokey van ons komt bij www.animalinneed.com vandaan. Hele betrouwbare stichting, wordt gerund door een Nederlander Peter Koekebakker en Peter komt elk jaar begin september naar Nederland om "zijn" hondjes weer te zien. Dan wordt er een grootschalige strandwandeling gehouden in Noordwijk. Ik vind dat echt super van hem. Een gedeelte van het adoptiegeld gaat naar voorlichting op scholen en castratie/sterilisatie projecten in het land zelf, want ook hij vind dat het probleem in het land moet worden aangepakt. En verder moet je rekening houden dat je te maken krijgt met een straathond en dus een rugzak(je) de een meer dan de ander. Je kan bij hen ook aangeven wat je zoekt en dan zoeken zij voor je. Een hond heeft minimaal 3 maanden nodig om te aclimatiseren. Je kan adopteren via de site terwijl de hond nog in Spanje zit of kijken of er 1 in een opvanggezin zit al in NL/Belgie zodat je life kan gaan kennis maken en er al meer over bekend is.
#3356157
Ik neem aan dat je geen windhond wil. Onze Dali (die oranje stippel uit mijn onderschrift) komt via ACE-SHIN. Daar zijn vele niet-windhonden te vinden. Alles prima verlopen, behalve dat de omschrijving niet bepaald klopte. Het zou een verlegen hondje van 12 kilo zijn.... Hij is 20 kilo en hij heeft het woord hondsbrutaal uitgevonden!
Maar buiten dat, is het een fantastische hond (niet dat die stichting daar ook maar enige invloed op heeft). En alles was goed gecommuniceerd, vlot antwoord op al je vragen, etc. Ik zou zo weer een hond via ACE adopteren.
#3356167
Onze Bella komt ook via www.animalinneed.com.
Alles was keurig geregeld, ze was ook netjes ontvlooid en gechipt, paspoort met vaccinaties en onderzoeksuitslag voor erlichia erin.

Je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat asiels met heel veel honden en weinig resources de honden niet allemaal echt goed kennen.

Animal in Need maakt op verzoek een filmpje voor je van de hond die je aanspreekt, om een beter beeld te krijgen.
#3356302
Kruimel kwam via Mirtos; dat bestaat vlgs mij niet meer.
Spoiler kwam via Arca Noah; op zich toen redelijk gegaan maar zodra de hond hier was, kreeg ik nog amper/geen reacties meer op mijn vragen/mededelingen.
Raff kwam hier via Stichting Podencoworld; thuisbezoek vooraf, goede voorlichting, nazorg/controle. Toen bleek dat Raff onder de vlooien zat (ondanks belofte alle standaard behandelingen), kreeg ik alle onkosten vergoed.
Ook is er altijd mogelijkheid een vrijwillger te contacteren voor vragen.
Over 4 nachtjes slapen komt Twinkel dan ook via dezelfde Stichting naar ons toe om Raff bij te staan in haar energieke beleving van het goede leven hier :)
#3356313
Dwarreltje schreef:Kruimel kwam via Mirtos; dat bestaat vlgs mij niet meer.
Spoiler kwam via Arca Noah; op zich toen redelijk gegaan maar zodra de hond hier was, kreeg ik nog amper/geen reacties meer op mijn vragen/mededelingen.
Raff kwam hier via Stichting Podencoworld; thuisbezoek vooraf, goede voorlichting, nazorg/controle. Toen bleek dat Raff onder de vlooien zat (ondanks belofte alle standaard behandelingen), kreeg ik alle onkosten vergoed.
Ook is er altijd mogelijkheid een vrijwillger te contacteren voor vragen.
Over 4 nachtjes slapen komt Twinkel dan ook via dezelfde Stichting naar ons toe om Raff bij te staan in haar energieke beleving van het goede leven hier :)
Dankje, ik ga deze ook bekijken, succes met Twinkel!
#3356423
MillyMol schreef:De Nederlandse dierenasiel zitten overigens ook vol met honden die een goed thuis zoeken.
Ja, voor namelijk HR-honden, helaas. Het is bijna zoeken naar een speld in een hooiberg qua NL asiels en als je dan iets ziet waarvan je denkt "die is leuk" is 'tie meestal de volgende dag al weg... Tenminste zo ging het ons af toen we ons nog beperkten tot NL.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door