Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3355941
Na ruim 26 jaar ga ik afscheid nemen van de afvoerwasdroger met zo'n slang naar buiten - die het overigens nog prima doet - en wil ik een warmtepompdroger kopen. Maar ja, wat voor merk, wat voor functies..........lastig kiezen.
Wat hebben jullie voor wasdrogers?
Gebruikersavatar
Door baileys
#3355986
Hoe vaak per week ga je de wasdroger gebruiken?

Qua energie verbruik zijn ze idd zuiniger. Dit komt doordat ze verwarmen dmv een compressor.
Maar de aanschaf is duurder.

Een condensdroger gebruikt meer door dat hij verwarmt dmv een verwarmingselement, vergelijkbaar met je broodrooster, maar zijn goedkoper in aanschaf.
Dus het is ook slim om naar het kantel punt, ik dacht 4 x drogen in de week te kijken, voordat een warmtepomp droger financieel voordeliger wordt.
Door Lizzy
#3355991
Ik heb een Miele warmtepomp droger. Een jaar of 6 geleden gekregen. Ik ben er wel blij mee en tevreden over. Ik vind wel dat de sensor zuinigjes is ingesteld. Bij gewoon kastdroog drogen komen de spullen er in mijn ogen echt nog te vochtig uit. Dus alles gaat hier op kastdroog + +. En als het maar even kan droog ik aan de wasdroogmolen. Niks gaat boven buiten je was drogen. Lekkere harde handdoeken krijg je daarvan, heerlijk! Maar ik gooi dus echt wel alle type kleding in de droger he. Ook shirtjes waarvan je denkt "kan dat wel?". Volgens mij wordt deze droger toch net wat minder warm dan de gewone droger die ik hiervoor had (gewone condensdroger).
Gebruikersavatar
Door kiara
#3356001
dinky89 schreef:Ik heb een simpele condensdroger van beko
Poeh net weg gegooid na bijna 3 jaar oud
Verbrand nooit meer rot ding
Heb nu weer een miele mijn trouwe merk , vorige 15 jaar geworden :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356002
26 jaar :o :o :o
Dat redden ze hier hij lange na niet. Jaartje of 8 denk ik ( meestal Siemens Bosch of zo). Maar denk dat veel haar niet perse goed is voor die dingen :P
Nou koop ik ook nooit het duurste hoor. En aangezien het in de loop der jaren erg veranderd met energiezuinigheid denk ik niet dat heel lang meegaan heel erg zuinig is.
Nu hebben we een warmtepompdroger met zelfreinigende condensor, ik stel idd de wasdroogte ook op ++ in, dat andere is niet droog genoeg om het zo op te vouwen en in de kast te leggen, wellicht wel prima als je wel strijkt, maar dat vermijdt ik als de beste :biggrin2:
En hier gaat idd. Ook zoveel mogelijk in de droger, heb ook een stand voor sport/ outdoor en die werkt ook perfect.
En onze vorige werd inderdaad ook warmer dan deze ( volgens mij was dat bij het einde van zijn leven dus warmer dan bedoeld, ook deed de sensor het niet goed meer) , de naveltruitjes van ml waren toch de doorslag om een nieuwe aan te schaffen :biggrin2:
Door Lizzy
#3356004
Kaio schreef:26 jaar :o :o :o
Dat redden ze hier hij lange na niet. Jaartje of 8 denk ik ( meestal Siemens Bosch of zo). Maar denk dat veel haar niet perse goed is voor die dingen :P
Nou koop ik ook nooit het duurste hoor. En aangezien het in de loop der jaren erg veranderd met energiezuinigheid denk ik niet dat heel lang meegaan heel erg zuinig is.
Nu hebben we een warmtepompdroger met zelfreinigende condensor, ik stel idd de wasdroogte ook op ++ in, dat andere is niet droog genoeg om het zo op te vouwen en in de kast te leggen, wellicht wel prima als je wel strijkt, maar dat vermijdt ik als de beste :biggrin2:
En hier gaat idd. Ook zoveel mogelijk in de droger, heb ook een stand voor sport/ outdoor en die werkt ook perfect.
En onze vorige werd inderdaad ook warmer dan deze ( volgens mij was dat bij het einde van zijn leven dus warmer dan bedoeld, ook deed de sensor het niet goed meer) , de naveltruitjes van ml waren toch de doorslag om een nieuwe aan te schaffen :biggrin2:
Mijn vorige Miele condensdroger heb ik ook 25 jaar gehad!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356005
Lizzy schreef:Mijn vorige Miele condensdroger heb ik ook 25 jaar gehad!
Ik koop geen Miele :biggrin2: Zou het heel erg vinden als ie ook niet lang meegaat. Maar ook dat ie dus heel erg onzuinig wordt naar huidige maatstaven. Zet ze maar naast elkaar qua zuinigheid, de machines van 25 jaar geleden met nu, oo zelfs die van 10 jaar geleden met nu. Ergens is er een break- even point tussen aanschafprijs en lengte van meegaan. Die haal ik dus wel iedere keer met 8 jaar meegaan. ( ja ben zo nerdy geweest om dat te berekenen :P )
Gebruikersavatar
Door kiara
#3356006
Nou ik heb zonnepanelen en nu dus miele condensdroger dus ik vind het best kwa verbruik
Kost bijna niks nu
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3356062
kiara schreef:Poeh net weg gegooid na bijna 3 jaar oud
Verbrand nooit meer rot ding
Heb nu weer een miele mijn trouwe merk , vorige 15 jaar geworden :)
Had hiervoor een whirlpool, die was na 3 jaar en een maand stuk (dus net buiten garantie). Deze beko doet het inmiddels 7 jaar waarvan 5 jaar in vochtige badkamer.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3356064
dinky89 schreef:Had hiervoor een whirlpool, die was na 3 jaar en een maand stuk (dus net buiten garantie). Deze beko doet het inmiddels 7 jaar waarvan 5 jaar in vochtige badkamer.
Dan heb jij mazzel of ander type
Ik heb niks geks gedaan deed er alleen handdoeken
En beddengoed in
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3356066
Wij hebben nog zo'n ouderwetse afvoerwasdroger staan, uit het jaar kruik. Maar hij staat, gemiddeld, 1x/jaar aan, dus misschien is ie niet zuinig, maar hij blijft tot ie zegt 'doe het maar helemaal zelf' *knock on wood, aai, lieve droger*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356076
1x per is nog altijd zuiniger dan paar keer per week onze zuinige machine hoor :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door baileys
#3356083
Lizzy schreef:Ik heb een Miele warmtepomp droger. Een jaar of 6 geleden gekregen. Ik ben er wel blij mee en tevreden over. Ik vind wel dat de sensor zuinigjes is ingesteld. Bij gewoon kastdroog drogen komen de spullen er in mijn ogen echt nog te vochtig uit. Dus alles gaat hier op kastdroog + +. En als het maar even kan droog ik aan de wasdroogmolen. Niks gaat boven buiten je was drogen. Lekkere harde handdoeken krijg je daarvan, heerlijk! Maar ik gooi dus echt wel alle type kleding in de droger he. Ook shirtjes waarvan je denkt "kan dat wel?". Volgens mij wordt deze droger toch net wat minder warm dan de gewone droger die ik hiervoor had (gewone condensdroger).
Dat klopt, een wp droger komt niet boven de 60 graden uit. Daardoor kun je er bv ook wol in drogen.
Gebruikersavatar
Door baileys
#3356084
Kaio schreef:26 jaar :o :o :o
Dat redden ze hier hij lange na niet. Jaartje of 8 denk ik ( meestal Siemens Bosch of zo). Maar denk dat veel haar niet perse goed is voor die dingen :P
Nou koop ik ook nooit het duurste hoor. En aangezien het in de loop der jaren erg veranderd met energiezuinigheid denk ik niet dat heel lang meegaan heel erg zuinig is.
Nu hebben we een warmtepompdroger met [align=]zelfreinigende[/align] condensor, ik stel idd de wasdroogte ook op ++ in, dat andere is niet droog genoeg om het zo op te vouwen en in de kast te leggen, wellicht wel prima als je wel strijkt, maar dat vermijdt ik als de beste :biggrin2:
En hier gaat idd. Ook zoveel mogelijk in de droger, heb ook een stand voor sport/ outdoor en die werkt ook perfect.
En onze vorige werd inderdaad ook warmer dan deze ( volgens mij was dat bij het einde van zijn leven dus warmer dan bedoeld, ook deed de sensor het niet goed meer) , de naveltruitjes van ml waren toch de doorslag om een nieuwe aan te schaffen :biggrin2:
Ik hoor dat vaker, zelfreinigend, maar in praktijk nog nooit gezien.
Een condensor van een wp droger is goed schoon te maken met een uienkam. Gaat lekker snel en makkelijk en kost maar 2 euro.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door