Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355582
Het is af!

Laten we de vloerbedekking eruit halen en de houten vloer schuren en lakken, dat is leuk zeiden ze!

Laten we op zaterdag beginnen, dan zijn we dinsdag wel klaar zeiden ze.

Doe whitewash ipv blanke lak, dat is mooi zeiden ze!

Fail, fail, fail. Na acht dagen keihard werken, heel erg slikken dat de vloer niet werd wat de bedoeling was, diep ademhalen en een nieuw plan bedenken, is het af!

De vloer is wit en de muur is paars. Had het ons een week geleden gezegd en we hadden erom gelachen. Nu zijn we dik tevreden met het resultaat. Er moet alleen nog een kleed bij de bank, die is besteld en komt als het goed is woensdag. De vogelkooi komt er straks ook weer te staan, tussen de krabpaal en Bello in, maar dat komt volgende week als de hondenlogés weer weg zijn.
Ons huis is overigens echt NOOIT zó netjes, dus het zijn wel unieke foto's hoor ;D .

Met het weghalen van de vloerbedekking is weer iets "tastbaars" van Oscar weg. Zijn stank. Ja het is erg, maar die vloerbedekking rook niet al te frisjes meer na dik 4 jaar voor Stinker dienst te hebben gedaan. En we hebben de muren ook even opgefrist met witsel en ja hoor, dan kom je toch nog een piemelvlekje ( :puke: ) of twee tegen. Zo verstrijkt de tijd en veranderen dingen weer.

Hier een (slechte) before foto. Is in ieder geval de vloerbedekking en witte muur op te zien. En die dikke stinker :biggrin2:

Afbeelding

En dan after:
IMG_4734.JPG
IMG_4734.JPG (2.12 MiB) 2376 keer bekeken
IMG_4740.JPG
IMG_4740.JPG (2.25 MiB) 2376 keer bekeken
IMG_4737.JPG
IMG_4737.JPG (1.85 MiB) 2376 keer bekeken
Door Lizzy
#3355586
Wow, dat ziet er kek uit! Maar wat ligt er nu op de vloer?

(even slikken ja, weer een beetje van Oscar weg....... Maar hij zit toch in jullie hart en daar kan ie nooit uitgepoetst worden!).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355591
Lizzy schreef:Wow, dat ziet er kek uit! Maar wat ligt er nu op de vloer?

(even slikken ja, weer een beetje van Oscar weg....... Maar hij zit toch in jullie hart en daar kan ie nooit uitgepoetst worden!).
Klopt, uit mijn hart kan hij niet gepoetst, geschuurd, geschilderd of wat dan ook worden!

Hout. Het is een enorm strakke parketvloer, die zat er in toen we het huis kochten en we hadden de vloerbedekking er overheen gelegd. We hebben hem helemaal opgeschuurd, hij was Prachtig! Wat hebben wij staan glimmen toen het schuren klaar was, zo strak, zo glad. Hadden we maar voor blanke lak gekozen :'( :'( :'( .
Maar we kregen het onzalige idee dat whitewash wel leuk zou zijn. Echt NOOIT doen. Het was er niet op te krijgen. Delen werden geel, delen werden roze. Als je maar net iets te langzaam rolde en nog een keer ergen overheen ging dekte het daar gelijk dubbel zo erg. Dus overal vlekken en strepen, want je kan een hele vloer niet in een vloeiende beweging doen en het was zowat droog voor je nieuwe lak aan de roller had.

We hebben echt de tranen in ons ogen gehad. Maar ja, nog een keer schuren was geen optie, moesten we weer een machine gaan huren en twee dagen op ons knieen zitten. Dus toen hebben we hem dekkend wit geschilderd.

Maar je ziet de houtnerf nog heel mooi, dus hij is niet helemaal glad zeg maar. Dat is wel echt heel erg mooi!
IMG_4726.JPG
IMG_4726.JPG (2.16 MiB) 2343 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355592
Pauline schreef:Wat is het prachtig geworden en wat een heerlijk huis.
Dank je! Ja het is een fijn huis! De keuken is in de aanbouw, dus het is heerlijk ruim en licht.
Siberienne schreef:Ohw WoW Karin, dat is mooi geworden!
Thanx :)
Door Anne in Zweden
#3355593
Dat ziet er lekker opgefrist en gezellig uit! Kan me voorstellen dat de vloer in eerste instantie voor tranen zorgde, maar dit witte is wel een heel mooi alternatief!

Die mand voor Oscar was duidelijk ook weggegooid geld. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355594
Anne in Zweden schreef:Dat ziet er lekker opgefrist en gezellig uit! Kan me voorstellen dat de vloer in eerste instantie voor tranen zorgde, maar dit witte is wel een heel mooi alternatief!

Die mand voor Oscar was duidelijk ook weggegooid geld. :biggrin2:
Gelukkig konden we vrij snel schakelen en viel dit goed uit!

Haha, gelukkig heeft ie er ook veel in gelegen hoor! Qua kleur wel een miskoop, ding moest zwart wezen en bleek bruin te zijn. Stond niet heel charmant ::)
Door Lizzy
#3355623
OK, dit mag dan niet de bedoeling zijn geweest: ik vind het wel erg mooi geworden! Maar, vermoedelijk gaat de witte verf vanzelf slijten? En krijg je uiteindelijk je white wash look :biggrin2: . Maar er zijn duidelijk bloed, zweet en tranen in de vloer gaan zitten, echt heel mooi!

Ik wilde ook iets met white wash op deze vloer bij ons gaan doen: doen we dus maar niet, lesje geleerd!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355627
Lizzy schreef:OK, dit mag dan niet de bedoeling zijn geweest: ik vind het wel erg mooi geworden! Maar, vermoedelijk gaat de witte verf vanzelf slijten? En krijg je uiteindelijk je white wash look :biggrin2: . Maar er zijn duidelijk bloed, zweet en tranen in de vloer gaan zitten, echt heel mooi!

Ik wilde ook iets met white wash op deze vloer bij ons gaan doen: doen we dus maar niet, lesje geleerd!
Oh god Lizzy, aan het fenomeen slijtage zijn we nog niet toe hoor :o . Dat is psychologisch nog te vroeg ;D

Bedankt allemaal! Het is leuk om na zo hard werken zulke leuke reacties te krijgen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door