Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3355433
Een onbeschrijflijk leed,zoveel levens kapot... nee ik denk niet dat je dit ooit nog te boven komt als ouder , of wanneer je er dicht bij staat
Door zurca
#3355435
Hier zijn gewoon geen woorden voor....
Zo'n heftige gebeurtenis veranderd je leven als nabestaande voor altijd..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3355436
eelke schreef:Ik weet niet of dat minder erg is. Dan moet je door. En je overblijvende kind ook nog steunen... :-\
Wat je zegt, je moet door. Maar dan is er wel een reden om voor door te gaan. Ik denk ook dat je in zo'n situatie compleet overschakelt in overlevingsmodus omdat het niet te bevatten is :(
Gebruikersavatar
Door koekje
#3355440
Ik vind het eigenlijk ook veel te heftig om erover na te denken of er meer over te lezen. Vanochtend heel kort een stukje krant erover gelezen en dat vond ik al teveel.
Als er een kind van je overlijdt, gaat er ook een enorm stuk van jezelf, misschien wel zowat alles, kapot. Echt heel erg kapot, niet meer te repareren of wat beter wordt met de jaren.

Als ik Vera naar school breng, rij ik ook een spoorwegovergang over met de bakfiets. En voor het hek op het schooltje zie ik ook van die bakfietsachtige karretjes van de bso staan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3355444
Ik wil er niet over nadenken.
Ik heb 3 kindjes nu. En nee, ik wil er zelfs niet bij stilstaan. Ik wil me niet voorstellen plots niets meer te hebben. Dat is te heftig.
Daar wordt niemand beter van.
Dus ik sluit dit nieuws even buiten.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3355474
Niemand kan door. Niet de ouders van wie 2 kinderen overleden zijn, niet het kind van dat gezin wat het wel heeft overleeft. Niet de persoon die de verantwoordelijkheid had en ook niet de machinist en conducteur.
En ook niet de omstanders die het hebben zien gebeuren.
Wat een verdriet...
Door Siberienne
#3355480
Het is een verschrikkelijke gebeurtenis.

En weet je, natuurlijk gaat dit nooit ‘over’ ,maar ik hoop voor alle betrokkenen wel dat ze de kracht vinden om door te gaan. Om uit de zwartste zwartheid te komen. Ik kwam laatst de prachtige uitspraak tegen ‘rouwen is een proces om degene die je verloren bent op een andere manier een plek in je leven te geven’ en ik hoop dat deze ouders daar veel steun bij mogen ontvangen.

Ik weet het, ik heb geen kinderen, en voor de jonge moeders hier komt dit vast akelig dichtbij. Een goede vriendin was getuige van een dodelijk ongeval van het zoontje van haar vriendin op een gezamenlijke vakantie. En ook voor hen is het leven toch doorgegaan en krijgt het verdriet toch een plek.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355533
Ik las vandaag een artikel over hoe ze op de school nu verder gaan. In elke klas zitten kinderen die het gezien hebben, familie of vrienden zijn van. Ik word normaal niet snel geraakt door zulke berichten (beetje zelfbescherming met al dat vreselijk nieuws), maar nu moest ik gewoon huilen. Niet te bevatten dit, voor iedereen die er mee te maken heeft.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3355535
Ik lees wel eens vaker berichten over ongelukken en slachtoffers. En dat raakt me dan. De ene keer meer dan de andere keer.

Alleen in dit geval heb ik, heel bewust, alles buitengesloten. Wat een verschrikkelijk ongeluk, wat een verwoeste levens.
Ik hoef dit echter niet te zien, niet lezen, niet te horen. Noem het egoïstisch, ik noem het zelfbescherming. Dit soort dingen kun je als normaal mens niet bevatten.
Door Lizzy
#3355552
Het is ook zo erg dat je ter bescherming van jezelf wel moet stoppen erover na te denken :-X . Het punt is toch dat je er niks aan kunt veranderen, al ga je er nacht in nacht uit van wakker liggen..... :-\

Ik zag vanmorgen twee elektrische bakfietsen rijden met kinderen voorin. Viel me eerder nooit op, zoiets.....
Door Siberienne
#3355554
Ik denk dat het beste wat je kan doen, datgene is wat Eelke heeft gedaan; waarderen wat je nog hebt en dat weer even extra aandacht geven. Het is niet vanzelfsprekend dat degenen van wie we houden in ons leven zijn - dat blijkt wel weer...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3355571
Lizzy schreef:Het is ook zo erg dat je ter bescherming van jezelf wel moet stoppen erover na te denken :-X . Het punt is toch dat je er niks aan kunt veranderen, al ga je er nacht in nacht uit van wakker liggen..... :-\

Ik zag vanmorgen twee elektrische bakfietsen rijden met kinderen voorin. Viel me eerder nooit op, zoiets.....
Joh, ik wist niet eens dat zo,n stint bestond ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door