Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3355235
Inge en Bono schreef:Ken je het boek "de cholestorolleugen" Lizzy? Anders wil ik het wel naar je opsturen?
Nee, ik ken het niet en ik wil het heel graag lezen en lenen! Als je het zou willen uitlenen (weet je het zeker?) dan heel graag (ik betaal je natuurlijk de verzendkosten!).
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3355262
Zelfs mijn cardioloog zei, ze passen de waardes steeds naar beneden aan, daar ga ik niet in mee.

En er schijnt niet eens aangetoond te zijn dat mensen door een te hoog cholestorol daadwerkelijk eerder sterven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3355266
En waarom wordt het dan steeds omlaag bijgesteld?
Het is toch te erg dat er door de normbepalers maar naar een van de ( gesponsorde?) onderzoeken wordt gekeken en dat dan als waarheid in de medische wereld opdringen ?
Er zijn zoveel tegenklanken, zoveel controverse, iets klopt er dan dus niet hoor :-\
Door fransbulletje
#3355269
Ik heb het boekje "De Cholesterolleugen" ook gelezen, en daarin wordt heel duidelijk uitgelegd hoe cholesterol werkt, en een te laag cholesterol zelfs gevaarlijk kan zijn.
Er wordt grof geld verdiend aan al die statines en door de waarde steeds naar beneden bij te stellen is dat goed voor de verkoop :-X
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3355299
Tijdens het lezen dacht ik al ik schrijf over de cholesterol leugen , wist niets van een boek. Maar goed het boek komt dus al naar je toe, ondertussen even zelf Google op grote cholesterol leugen.
Ik zelf heb ook een te hoog cholesterol braaf dieet gehouden en de waardes daalde nauwelijks.
Dus Leo cheers met je wijn en noten, vier het leven :groupwave2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3355306
-Annemarie- schreef:Ik heb 'em ook gelezen, de cholesterol leugen. Zeker de moeite waard, en vaak ook via de Bibliotheek te leen. ;)
Ik zie sluikreclame..... :D :D ;D ;D ;) :-*

Ik heb het boek destijds gekocht. Er is voor mij zoveel duidelijk geworden!
Door Lizzy
#3355333
Inge en Bono schreef:Gaan we regelen O0
Ontzettend bedankt, dank je! Ik ben heel benieuwd naar de inhoud!

Ondertussen zijn we een beetje meer relaxed inmiddels. En hebben we het kuipje Flora de deur uitgegooid (niet eens opgemaakt - we konden er niet meer tegen) en roomboter gekocht. Een heeeeel dun laagje: oh boy, zoveel lekkerder. En ik gebruik ook weer ghee. Ik gebruik er net wat minder van. Dus een klein klontje ghee en dan een scheutje olijfolie erbij. Toch over een half jaartje gewoon nog maar eens dat cholesterolgehalte laten controleren denk ik....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door