Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3354972
Nou ik brouw bier. En ik kan nu zeggen bovengemiddeld goed, want gisteren deed ik aan een keurwedstrijd mee en allebei de bieren zaten in de bovenste helft van het rijtje. Het derde keurrapport is kwijt (dus misschien ben ik toch kampioen :cool: ).

Verder zwom ik graag, dat hoop ik weer op te gaan pakken als mijn schouder gefikst is. In plaats daarvan probeer ik nu wat te hardlopen/fietsen. Bbqen is ook wel een hobby. Verder gewoon lekker thuis aanrommelen.

Oh en muziek. Luisteren en concerten bezoeken. Spelen op zich ook, maar wederom; stomme schouder/arm.
#3354975
Vroeger, lang geleden toen ik nog geen kinderen had, mocht ik graag koken. Ik ben zelfs een keer gepubliceerd geweest in de Allerhande en ik heb voor Vegatopia recepten geschreven. Alles er omheen, dus ook ingrediënten verzamelen vond ik ook leuk.
Ook hield ik van leuke muziekjes en gezelligheid met mensen samen enzo.


Tegenwoordig heb ik kleine kindertjes en ben ik vooral MOEder.
#3354976
Wat een prachtige foto's van de keramiek!

Ik vind vooral met ziva in het bos pure therapie. Heerlijk.
Maar ik heb een hele tijd 3x pw aan kickboksen gedaan en een beetje MMA. Ik kon heel veel in kwijt in kickboksen maar helaas geen geld meer voor dus ben ik hardlopen aan het opbouwen.
Aan de andere kant van het spectrum vind ik haken van monsters of een diertje ook leuk! Het maakt mn hoofd leeg op een andere manier, ik moet namelijk tellen en dan is er weinig ruimte voor wat anders.
Ik ben aan het leren om om te gaan met plantjes. Vroeger heb ik wel eens een vetplant in 3 dagen om zeep geholpen maar ondertussen ben ik zo ver dat ik plantjes red. Het lijkt erop dat 1 plantje op moment het loodje heeft gelegd maar verder groeit alles hier als kool.
En dan is lezen ook een hobby, dit doe ik veel te weinig want ik studeer dus lees ik die boeken en artikelen.
#3354978
Er zijn veel dingen die ik graag doe, maar echt hobby's zou ik ze niet noemen. Ik kook graag, maar aangezien het meestal voor mij alleen is is het veel minder vaak als ik zou willen. Ik zou idealiter een groot gezin hebben om voor te koken, maar ja, die bestaan ook buiten etenstijd en dan heb ik daar geen zin meer in. Lezen deed ik ook altijd graag, maar ik kan door omstandigheden er mij niet meer op concentreren, dus ik ben al sinds februari in dezelfde boek bezig en zit nog op p 20. Gezelschapsspelletjes vind ik ook super leuk, dus als ik vrienden kan strikken is dat ook een leuke. Eens naar een toneel, poolen, hangmatjes voor de ratsies maken...
#3354982
eelke schreef:Nou ik brouw bier. En ik kan nu zeggen bovengemiddeld goed, want gisteren deed ik aan een keurwedstrijd mee en allebei de bieren zaten in de bovenste helft van het rijtje. Het derde keurrapport is kwijt (dus misschien ben ik toch kampioen :cool: ).

Verder zwom ik graag, dat hoop ik weer op te gaan pakken als mijn schouder gefikst is. In plaats daarvan probeer ik nu wat te hardlopen/fietsen. Bbqen is ook wel een hobby. Verder gewoon lekker thuis aanrommelen.

Oh en muziek. Luisteren en concerten bezoeken. Spelen op zich ook, maar wederom; stomme schouder/arm.
Oh wow Eelke! Ik wist wel dat je aan bierbrouwen deed maar niet dat je het zo serieus neemt! Een heuse keurwedstrijd! Ik ben dan wel nieuwsgierig naar zo'n keurrapport!

Neem aan dat je dan zelf ook graag bier drinkt? :biggrin2:
#3354994
Lizzy schreef:Oh wow Eelke! Ik wist wel dat je aan bierbrouwen deed maar niet dat je het zo serieus neemt! Een heuse keurwedstrijd! Ik ben dan wel nieuwsgierig naar zo'n keurrapport!

Neem aan dat je dan zelf ook graag bier drinkt? :biggrin2:
Nou ja, vrienden en bekenden zijn niet zo objectief wat betreft hun mening, vind ik. Dus dan maar eens meedoen en kijken wat de echte mensen er van zeggen. Ik ben gaan brouwen omdat ik het proces nou eens wilde begrijpen en daar is dus veel aan te fine-tunen. Ik kan wel wat met de feedback dus dat is fijn. Al was de feedback op de quadruppel dat er te weinig schuim en koolzuur op zat, en dat komt waarschijnlijk omdat ie al een jaar oud is. Afgelopen winter had ie dat namelijk wel. Dus had ik die eerder dit jaar ingezonden had ik daar wel goed mee gescoord, want ik kom maar 4 puntjes te kort voor de top 10.
En m'n witbier was de beste van alle witbieren. Alleen gaat het per categorie (A - licht bier, licht in alc, B donker bier, licht in alc, C licht bier, zwaar in alc, D donker bier, zwaar in alc, en dan nog de vrije klasse). Dus witbier is klasse A, maar daar vallen veel meer biersoorten onder (pils, saison, geuze, licht blond etc). Dus dan krijg je alsnog geen prijs ;)

Maar daar ging het mij ook niet om. Ik wilde gewoon eens horen wat ze kenners er van zeggen zodat ik mn recepten enzo kan verbeteren. Ik ben wel erg benieuwd of het rapport van het blonde bier nog boven komt drijven. Ik zal straks eens een foto maken van de andere 2.

En ja ik drink ook wel graag bier :biggrin2:
#3354998
Koken en het lezen en verzamelen van kookboeken is een grote hobby van me. Ik lees ook graag over allerlei eetwijzen (vegtarisch, veganistisch, paleo enz.) en experimenteer een beetje met wat mij leuk en lekker lijkt. Overigens eet ik niet altijd vegetarisch, ben een omnivoor :biggrin2: . Verder heb ik een kookattributentic ::) . We hadden al een Big Green Egg ver voor de hype en ik heb een bijkeuken met 4 meter boven en onderkastjes vol met van alles. BP helpt hier ook aan mee, oa voedseldroger, Nutribullet enz zijn er door hier gekomen :cool:

Verder krijg ik ineens meer tijd voor hobby’s nu dochterlief op kamers woont en zoonlief 16 is. Dus ben ik sinds kort lid van de Filmkring en probeer ik wat meer te sporten (eigenlijk helemaal geen hobby ;-)). O ja, ik volg ook al een jaar of 4 Italiaanse les, gewoon voor de fun
#3354999
Hier vooral wandelen. En verder vind ik het leuk om te mozaïeken, maar dat gaat door de pijn al een tijd niet. Verder vind ik schilderen ook erg leuk, geen schilderijen maar huis e.d. dat kan ik hier straks volop doen maar ook dat gedoseerd. En natuurlijk tuinieren.
Een hoop dingen die ik leuk vind gaan gewoon niet meer zo goed, maar ik geniet van wat ik wel kan naast mijn werk.
En wij hebben sinds kort ook weer visjes, was ook een oude hobby van mij en van meneer. Alleen zijn het nu sluierstaarten en een algeneter ipv een warmwaterbak.
#3355000
Buiten de katten en nog maar 2 aquarium's ( had op hoogte punt 13 aquarium's met tropische garnalen maar nu dus nog maar 2 waarvan ik er 1 weg ga doen) is mijn grote hobby tuinieren/vijvers en dan specifiek vleesetende planten. Ik heb een paar moerassen in de tuin met winterharde vleesetende planten en ik heb een paar tropische binnen.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
#3355011
Anneloog schreef:Buiten de katten en nog maar 2 aquarium's ( had op hoogte punt 13 aquarium's met tropische garnalen maar nu dus nog maar 2 waarvan ik er 1 weg ga doen) is mijn grote hobby tuinieren/vijvers en dan specifiek vleesetende planten. Ik heb een paar moerassen in de tuin met winterharde vleesetende planten en ik heb een paar tropische binnen.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Oh leuk, aquariums! Wat voor garnalen heb je? En waarom ga je 1 bak opruimen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door