Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3354946
Ik ben niet nieuwsgierig hoor :biggrin2: . Ja, wel dus. Ik ben zo benieuwd naar wat mensen allemaal voor hobby's hebben naast de honden/katten hobby? De honden zijn eigenlijk geen hobby hoor. Ze zijn gewoon mijn leven. Inclusief alles er omheen (in de natuur wandelen!). Maar, toch naast de honden heb ik ook nog wel andere interesses :biggrin2:

Ik bijt zelf gewoon de spits af. Ik ben allereerst dol op lezen van boeken en surfen op het Internet op zoek naar interessante informatie over voeding, gezondheid, ziekte en natuurlijke geneeswijzen en dergelijke. En zo'n 20 jaar geleden hadden Leo en ik stuk of 5 aquariums, waarvan 1 bak van 1.60 x 50 x 50. Onze trots. Een speciaal aquarium voor Tanganyika cichliden. We waren super fanatiek en deden zelfs mee aan districtskeuringen. Op een gegeven moment zijn we gestopt en toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik inmiddels een mini aquariumpje aangeschaft waar ik druk mee ben. Ik vind het weer leuk!

Ik ben zo benieuwd wat jullie bezig houdt naast de honden/katten!
#3354954
Leuk topic idee!

Ik maak mozaieken, da’s eigenlijk wel mijn belangrijkste hobby. En dat gaat van tafeltjes en kandelaren tot panelen voor aan de muur. Ik kan me daarin heerlijk uitleven en m’n creativiteit kwijt.

Verder lees ik graag, en vind schrijven ook erg leuk. Ik had een poosje een blog over de honden maar dat is verwaterd en nu zoek ik eigenlijk iets anders om het schrijven weer op te pakken

Sinds kort ben ik begonnen met schaken

En ik sport graag, langlaufen is mijn favoriete sport, maar bij gebrek aan sneeuw in nl wordt dat skiken, hardlopen of fietsen.

Hmmmm eigenlijk heb ik teveel hobbies en te weinig tijd, want koken en bakken vind i ook leuk. En op vakantie speel ik graag met de camera.
#3354955
Naast alle dieren vind ik rust in moestuinieren thuis.
En verder doe ik officieel aan diepzeeduiken, maar door de kortopeenvolgende zwangerschappen is dat ondertussen al 4 jaar on hold.
Volgend jaar wil ik dat terug opnemen. Tenminste, als ik de kans zie mn conditie onder water terug op te krikken en zachtjes terug in te duiken.
Verder geniet ik van fietsen (naar het werk, verder heb ik geen tijd) en zwemmen. Lezen doe ik ook graag maar vind ik al jaren zelden nog tijd voor...
#3354957
Leuk topic!!

Ik heb altijd paardgereden, maar toen de kids er kwamen, ben ik er uiteindelijk mee gestopt (te gevaarlijk, ben er al een aantal keer bijna afgevallen).... Ik vind het nog steeds erg leuk. Toen de jongste nog klein was, ben ik begonnen met borduren. Dat borduursel moet alleen nog steeds ingelijst worden ;) ..... sinds een jaar of 2 borduur ik wel intensief, heb de 4 seizoenen af... de lente pronkt nu aan de muur, straks de herfst.... de zomer vond ik uiteindelijk niet mooi (heb ze overigens in de verkeerde volgorde gemaakt :biggrin2: )... dus ik begin een dezer dagen aan een nieuwe..... het borduren is eigenlijk weer opgelaaid omdat ik moest herstellen van de operaties en dit was een goed ‘tijdverdrijf’......

Verder heb ik koken altijd erg leuk gevonden.... de laatste tijd is dat een beetje erg verminderd door alles hier en de tig herstelperiodes, maar als het weer een beetje gaat, wil ik weer allerlei recepten gaan uitproberen.... Ook maak ik zelf elk jaar de kerstkaarten (3D) en af en toe maak ik gewone kaarten voor verjaardagen... heb 1 lade vol met die spullen..... dus deze week ga ik eerst de kerstkaarten maken voordat ik met mn nieuwe borduursel ga beginnen....
#3354958
Ik ben trouwens ook gek op tuinieren (voor zover ik het kan), mijn kippen, mijn kamerplanten (vooral bijzondere begonia's - ik heb nu voor het eerst een van mijn begonia's in bloei staan en daar geniet ik erg van) en muziek. Maar dat heb ik niet opgeschreven omdat dat niet voelt als echte hobby omdat ik daar niet zo diep in duik.
#3354959
Siberienne schreef:Leuk topic idee!

Ik maak mozaieken, da’s eigenlijk wel mijn belangrijkste hobby. En dat gaat van tafeltjes en kandelaren tot panelen voor aan de muur. Ik kan me daarin heerlijk uitleven en m’n creativiteit kwijt.

Verder lees ik graag, en vind schrijven ook erg leuk. Ik had een poosje een blog over de honden maar dat is verwaterd en nu zoek ik eigenlijk iets anders om het schrijven weer op te pakken

Sinds kort ben ik begonnen met schaken

En ik sport graag, langlaufen is mijn favoriete sport, maar bij gebrek aan sneeuw in nl wordt dat skiken, hardlopen of fietsen.

Hmmmm eigenlijk heb ik teveel hobbies en te weinig tijd, want koken en bakken vind i ook leuk. En op vakantie speel ik graag met de camera.
Mozaïek! Oh gaaf! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je eens een foto wilt laten zien?
#3354962
44F7D7C3-640F-4835-97D5-9EDE49EEA71C.jpeg
44F7D7C3-640F-4835-97D5-9EDE49EEA71C.jpeg (695.27 KiB) 2301 keer bekeken
Lizzy schreef:Mozaïek! Oh gaaf! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je eens een foto wilt laten zien?

Tuurlijk :biggrin2: hieronder mijn twee laatste projecten, een tafeltje voor mezelf en een portretje van een poes, voor een vriendin wiens poes overleden was
605E1417-DEE4-4880-A8C3-735AFCC1B4E6.jpeg
605E1417-DEE4-4880-A8C3-735AFCC1B4E6.jpeg (1.13 MiB) 2303 keer bekeken
508EB11B-2C8C-4B7C-994A-A1F08D941644.jpeg
508EB11B-2C8C-4B7C-994A-A1F08D941644.jpeg (604.07 KiB) 2303 keer bekeken
Mocht je meer willen zien, hier staan (bijna) al mijn projecten ;) https://pin.it/r32dg6w7fkh5hc
#3354964
Heel mooi Siberienne!

Ik heb ook allerlei hobby's en te weinig tijd. Daarom ben ik maar van een hobby mijn (deeltijd) werk aan het maken, dat scheelt weer. Dat is dus fotograferen.

Tuinieren vind ik heerlijk, is pure therapie. Ik word er zo zen van! En ik lees heel graag. Beestjes, lezen en tuinieren zijn wel de dingen die ik thuis het liefste doe.
Paardrijden heb ik weer opgepakt en doe ik met veel plezier. Heb ook jarenlang hoeven bekapt, maar mijn klantenkring is uitgedunt tot 1 klant per jaar (mijn verzorgijsjes, zij doet het zelf maar een keer per jaar mag ik een goede controle doen, die elke keer weer volstrekt overbodig blijkt).

En verder heb ik uit de hondenwereld, paardenwereld en papegaaienwereld mijn kennissenkring en activiteiten waar ik graag heen ga. Lezingen, wedstrijden, events en dat soort dingen. En dat kost veel te veel tijd en geld, dus is altijd kiezen en afwegen waar ik wel heen ga en waar niet. Na jaren de honden dingen voorrang te hebben gegeven, nemen de paarden nu weer wat de overhand.
#3354967
Ik lees het topic graag door want ik ben een beetje zoekende....na 35 jaar zijn mijn man en ik uit elkaar, en dat is zwaar maar oké, maar ik merk nu dat mijn hobby s wel te maken hadden met mijn ' vorig' leven. ik vind koken leuk, maar nu ik voor mezelf moet koken heb ik daar geen zin in, tuinieren vind ik heel zennnnn maar die heb ik zo niet meer, Yilla is mn alles net zoals de natuur, maar die heb ik maar gemiddeld 2 a 3 dagen in de week. Ik merk dat de dagen als ik niet werk best lang kunnen duren, heb echt wel vriendinnen maar je moet het toch alleen doen. Dus nu ben ik een beetje aan het rondkijken wat ik kan gaan doen om op een leuke manier mijn vrije tijd door te komen, gaat lukken, maar ik eet graag mee ter inspiratie ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door