Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3354797
Dat je met 1 Shetlander en 1 pony door het hondenlosloopbos gaat (waar je niet mag fietsen en wat geen ruiterpad is) waarbij je zelf op de fiets zit met je Shetlander dravend met je mee gaat (aan halster + touw) en waarbij de pony gewoon helemaal los loopt, niet eens een halster om heeft?

Is dit gewoon eigenlijk heel gewoon of spoor je dan toch niet helemaal?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3354804
Het zou niet in mijn hoofd opkomen, maar daar komt wel meer niet in op.....

Gisteren had ik een discussie met een mountainbikster omdat ze voor me moest REMMEN!!!!! ::) Ik kwam net het mountainbike pad af, dat verboden is voor ruiters maar niet voor wandelaars en stond helemaal in de bosje naast een dikke omgevallen boom, waar ze sowieso voor moest remmen. Maar nee hoor....., blèren en bekken in het voorbijgaan, waarop ik zei dat ze stil moest gaan staan zodat we erover konden praten. Nou.... het feit dat ze remmen moest was echt te gruwelijk voor woorden. Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze door haar discussie met mij nou stil moest staan..... ::) :P :cool:
Door Eef+Stippels
#3354812
Lizzy schreef:Dat je met 1 Shetlander en 1 pony door het hondenlosloopbos gaat (waar je niet mag fietsen en wat geen ruiterpad is) waarbij je zelf op de fiets zit met je Shetlander dravend met je mee gaat (aan halster + touw) en waarbij de pony gewoon helemaal los loopt, niet eens een halster om heeft?

Is dit gewoon eigenlijk heel gewoon of spoor je dan toch niet helemaal?
Dat lijkt me een heel bijzonder gezicht, volgende week even een filmpje maken? :D
Ik ben nu zo benieuwd of die pony ook luistert als een hond. Dat moet dan toch haast wel?

Maar veilig niet, jeetje...
Hoe gaat dat met de honden?
Door Lizzy
#3354814
Eef+doggies schreef:Dat lijkt me een heel bijzonder gezicht, volgende week even een filmpje maken? :D
Ik ben nu zo benieuwd of die pony ook luistert als een hond. Dat moet dan toch haast wel?

Maar veilig niet, jeetje...
Hoe gaat dat met de honden?
Nou, mijn honden zijn cool met paarden. Maar er lopen in het bos zat honden die achter paarden aan gaan. En dan, vraag ik me dan af....?
Door Lizzy
#3354815
Pauline schreef:Het zou niet in mijn hoofd opkomen, maar daar komt wel meer niet in op.....

Gisteren had ik een discussie met een mountainbikster omdat ze voor me moest REMMEN!!!!! ::) Ik kwam net het mountainbike pad af, dat verboden is voor ruiters maar niet voor wandelaars en stond helemaal in de bosje naast een dikke omgevallen boom, waar ze sowieso voor moest remmen. Maar nee hoor....., blèren en bekken in het voorbijgaan, waarop ik zei dat ze stil moest gaan staan zodat we erover konden praten. Nou.... het feit dat ze remmen moest was echt te gruwelijk voor woorden. Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze door haar discussie met mij nou stil moest staan..... ::) :P :cool:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Jij had je dag gisteren :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar hee, wat een trut zeg! Wat zei ze, toen je zei dat ze door haar eigen gekrakeel nu stil moest gaan staan?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3354816
Mountainbikers in een bos zijn een apart soort... :-X

Mensen die met hun pony in het losloopgebied van de honden lopen ook... :-X
Lekker als je hond erachter aan gaat en dat beest trapt achteruit. Ik vind het bijzonder.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3354817
Eef+doggies schreef:Dat lijkt me een heel bijzonder gezicht, volgende week even een filmpje maken? :D
Ik ben nu zo benieuwd of die pony ook luistert als een hond. Dat moet dan toch haast wel?

Maar veilig niet, jeetje...
Hoe gaat dat met de honden?
Nee, 100 % veilig gaat dat nooit zijn, hoe goed je paard/pony ook luistert.
Paarden blijven vluchtdieren...

Maar tot op zekere hoogte kun je je paard wel laten luisteren als een hond, mijn Kallista liep ook als een hondje met mij mee, volgen net als een hond. Ik stilstaan, zij ook, weer beginnen te lopen? Zij ook, rechtsom, linksom, bedenk het maar.
Grondwerk noemt men dat.

Er zijn zelfs mensen die hebben met hun paard/pony een soort van agilitybaan die ze afleggen, net als met een hond.

Ik geef toe, beetje vreemd...maar het kan wel ;D
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3354818
Was het niet zo dat je hond in een losloopgebied (bij de meeste) nog wel onder appèl moet blijven? Dat is natuurlijk onder alle omstandigheden. Ook bij loslopende paarden.

Maar ja, dat is lekker makkelijk met loslopende paarden in de buurt :D (iets over "kat op het spek binden")

Maar je kunt natuurlijk ook konijnen en ander loslopend wild tegenkomen.
Door Lizzy
#3354820
Ik zou dit omwille van de veiligheid van mijn pony al never nooit niet bedenken? Wat nou als je paard achterna wordt gezeten? Of in de benen wordt gebeten door een hond? Nogmaals, mijn honden zijn cool met paarden maar als ik zie hoe sommige honden achter paarden aanvliegen op het ruiterpad :-X :-X :-X . Ik weet niet hoor, vind dat ze erg veel risico nemen :-\
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3354823
Idd, als je ziet hoe vaak honden ongecontroleerd op paarden afvliegen... daar wordt je niet blij van nee :(
Heb het vroeger op de brunssummerheide zelf helaas vaak genoeg meegemaakt (en dan zat ik wel op mijn paard, en niks los mee), hoezo hond onder appél?

Bedenk je daarbij dat een paard een vluchtdier is, dan weet je dat het niet heel handig is nee.

Mee eens dat de honden meer onder appél zouden moeten staan, maar daar heb je nog wat aan als er een ongeluk veroorzaakt is :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door