Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3352577
pearlsofpassion schreef:Ik vind dat er juist heel veel liefde spreekt uit deze manier van handelen. Want er wordt in functie van de hond gedacht.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit zelf het fijnst vinden, maar het is gewoon het fijnst voor de hond. En ik vind het heel knap als je jezelf daar dan over kan zetten en dat doen.
Het zou ook niets voor mij zijn. Ik denk niet dat ik zo moedig zou kunnen zijn.
Maar ik vind het zeker niet kil en bruut. Al voelt neerschieten wel erg geweldadig.
+1
Door hannabelgje
#3352578
Ik zou bang zijn dat het toch niet goed gaat. Brrrrr moet er niet aan denken. Ook wil ik erbij zijn als mijn hond gaat indien mogelijk natuurlijk. De fijnste manier vind ik toch nog steeds de da aan huis laten komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door bloemetje
#3352614
Jazeker dit zou ik kunnen. Beest heeft er ws nooit iets van gemerkt itt inslapen door een da. Waar je dan toch heen moet ed. Als je dit emotioneel trekt en je weet iemand die goed schieten kan (want dat is een kunst). Dan vind ik dit een humane en begrijpelijke keuze in deze mensen hun situatie.

Dit is heel hard voor jou en niet voor het dier zelf. Die staat het ene moment lekker vlees te knagen en het volgende moment is er niets. Nogmaals, met iemand die weet hoe hij schieten moet en waar.

Maar.. ik ben hard voor mezelf indien nodig. Ik ga op zo een moment compleet voorbij aan wat ik nodig heb of wil. Ik deal later wel met wat overblijft. Degene in nood komt dan eerst.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352619
Ik zou het zelf niet zo kunnen, te gewelddadig :-X en idd hopen dat zo iemand echt goed kan schieten. Maar kan me iets van voorstellen dat als je in de middel of niks zit dat dit een betere keuze is dan een da ver weg.

Jaren terug, bij een slger waar ik vlees haalde...hij vroeg hoe het met mijn hondjes was, dus ik zei...niet zo, er is er vandeweek eenjte overleden. Zegt hij...uit zichzelf, of heb je ,m afgeschoten ::) :o :o uh nou, enkeltje da, of dat ook goed was. Was prima natuurlijk, maar toen vertelde hij ook over een draak van een hond die hij 20 jaar daarvoor gehad had, die op een dag dood moest, maar naar de da zou een drama zijn geweest, want het was echt een erf/waakhond geweest enz. En toen heeft hij zijn schietmasker gepakt en het zelf gedaan :-X ja oke, voor de hond veel sneller allemaal natuurlijk, maar brrrrr....


Wij zijn watjes natuurlijk, denk dat deze hond en bij het geval hier genoemd er totaal geen erg innhebben gehad dat er iets ging gebeuren en dat indien goed gemikt het heel snel en stressloos over is geweest...allekker vretend. Maar nogmaals, zelf zou ik er niet voor kiezen binnen de mogelijkheden van de “beschaafde” maatschappij.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352633
pearlsofpassion schreef:Ik vind dat er juist heel veel liefde spreekt uit deze manier van handelen. Want er wordt in functie van de hond gedacht.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit zelf het fijnst vinden, maar het is gewoon het fijnst voor de hond. En ik vind het heel knap als je jezelf daar dan over kan zetten en dat doen.
Het zou ook niets voor mij zijn. Ik denk niet dat ik zo moedig zou kunnen zijn.
Maar ik vind het zeker niet kil en bruut. Al voelt neerschieten wel erg geweldadig.
En zeker als je DA op een grote afstand zit, waardoor je hond al in de stress zit.... Ik zou niet weten of ik zoiets, gevoelsmatig,kan en wil.... maar ik zit niet in zo’n situatie, dus kan ik, voor mezelf, daar niet 100% eerlijk over zijn....... Ik heb al moeite om mn huisdieren te moeten laten inslapen.... maar respect voor degenen die daar wel voor kiezen en daar vrede mee hebben (voor zover ze er vrede mee kunnen hebben).....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3352640
pearlsofpassion schreef:Ik vind dat er juist heel veel liefde spreekt uit deze manier van handelen. Want er wordt in functie van de hond gedacht.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit zelf het fijnst vinden, maar het is gewoon het fijnst voor de hond. En ik vind het heel knap als je jezelf daar dan over kan zetten en dat doen.
Het zou ook niets voor mij zijn. Ik denk niet dat ik zo moedig zou kunnen zijn.
Maar ik vind het zeker niet kil en bruut. Al voelt neerschieten wel erg geweldadig.
precies dit
Door eelke
#3352643
Ik denk dat als het zou moeten dat ik het dan wel zou kunnen.

Maar ik kies toch liever voor de rustige manier waarop het bij Gijs ging. Maar indien nood; liever dit dan dat mijn hond nog 10 min moet creperen. Als ik iets om mee te schieten had dan. En ik zeker wist dat het sowieso einde verhaal zou zijn.
Door frodo quin
#3352685
Schieten voelt natuurlijk heel gewelddadig en vuurwapens vind ik in alle omstandigheden eng. Het lijk opruimen lijkt mij nu ook niet zo een fijne bezigheid, brrr zou ik echt niet kunnen.

Dat neemt niet weg dat het, indien goed geschoten, een betere optie voor het dier kan zijn dan inslapen.Geen pijn, geen stress, gewoon onmiddellijk eraan.

Ik heb niet de behoefte om erbij te zijn of het dode lichaam te zien, dus als ik erop zou kunnen vertrouwen dat de persoon die schiet niet zal missen (maar kan je dat ooit? een hond die even opkijkt is zo gebeurd) en het lijk, bloed... wordt voor mij verwijderd, ja dan zou ik dat denk ik wel kunnen.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel eens nagedacht heb over wolf. Hopelijk is dat nog 20 jaar in de toekomst, maar hij en een da, dat is flinke angst. Oké het is maar één moment, maar als het anders kan doe ik hem dat liever niet aan. Ik weet dat ik alle spuiten kan zetten, behalve de laatste dodelijke in het hart. Mijn da doet het al jaren op een andere manier, waarbij in slaap vallen ook de dodelijke spuit is (overdosis oud narcosemiddel) en ik weet werkelijk niet of ik dat zou kunnen, maar voor wolf zou dat wel de beste optie zijn, dus als de da het toelaat hoop ik van wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door