Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352507
Drie dagen lang zijn de Reuzen in de stad. Ze beelden een verhaal uit en 400.000 bezoekers (naar verwachting) komen kijken naar hun imposante verschijningen.
Vanmorgen kwamen ze aan en begonnen ze aan hun avontuur in Leeuwarden.

De duiker (11 meter hoog, 8 ton zwaar en wordt door 30 man in beweging gebracht) kwam uit het water.
deduiker.jpg
deduiker.jpg (997.73 KiB) 2279 keer bekeken
Het Meisje en Xolo sliepen op het stationsplein. Daar nam ze na het wakker worden eerst een douche, trok haar jurkje aan en ging op weg.

Xolo de hond
Xolo.jpg
Xolo.jpg (987.23 KiB) 2279 keer bekeken
Het Meisje
reuzenmeisje.jpg
reuzenmeisje.jpg (1.25 MiB) 2279 keer bekeken
Wij stonden midden in de massa en ik had mij er al bij neergelegd dat we niet bijzonder veel zouden zien. Maken ze opeens achter ons een pad, dus toen we ons omdraaiden stonden we helemaal vooraan en super gunstig! Enige jammere was dat de mensen die mee mochten lopen niet doorliepen en zo er lang voor bleven staan. Maar ik heb toch super gave foto's kunnen maken en we konden het zo gaaf zien! Was echt genieten!
Zondag mag ik vanaf het werk kijken. Dat is jammer genoeg wel met ramen die alleen op de kiepstand kunnen, dus ik ga geen foto's meer maken. Wel super genieten, want ik vind het machtig mooi!
Door Dreetje
#3352508
Wauw......ik had er graag bij willen zijn temeer omdat er in Friesland op dit moment zoveel gebeurt en ook omdat ik er 14 jaar heb gewoond.
Heb ook weer met veel plezier 14 dagen Skûtsjesilen gekeken. (ben uiteindelijk schippersdochter :) )
Door Lizzy
#3352509
Oh GAAF! Ik vind die hond gaaf! Wat leuk zeg. Maar dit is reizend gezelschap?
Door fransbulletje
#3352510
Echt heel gaaf!
Had ze graag in het echt gezien maar beetje ver weg en zo druk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3352513
Ik heb er wel over nagedacht maar ben eigenlijk afgehaakt na de berichten dat de treinen stations voorbij reden omdat de treinen vol zaten :-X

Jij hebt ze wel geweldig op de foto weten te zetten!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3352516
Ik heb vanmiddag op mijn werk een stukje live stream gezien; wij hebben veel Friezen op het werk en 1 van de jongens liet het me zien. Ik vond het er echt super gaaf uit zien!

Ik vind hef alleen heel jammer dat er niet meer ruchtbaarheid aan gegeven is, of ik heb het allemaal gemist hoor. Ik hoorde er vanmorgen pas wat over op de radio.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352518
Lizzy schreef:Oh GAAF! Ik vind die hond gaaf! Wat leuk zeg. Maar dit is reizend gezelschap?
Ja, het is een Frans gezelschap en ze reizen de hele wereld over. Meest grote steden zoals Milaan en Montreal. Normaal gesproken doet het gezelschap alles zelf, maar voor hun bezoek in Leeuwarden was het voorwaarde dat er mensen van hier mochten helpen. Dus je kon je opgeven en twee weken oefenen om mee te mogen lopen en de reuzen te bedienen!
constance.blokzijl schreef:Ik heb vanmiddag op mijn werk een stukje live stream gezien; wij hebben veel Friezen op het werk en 1 van de jongens liet het me zien. Ik vond het er echt super gaaf uit zien!

Ik vind hef alleen heel jammer dat er niet meer ruchtbaarheid aan gegeven is, of ik heb het allemaal gemist hoor. Ik hoorde er vanmorgen pas wat over op de radio.
Hier in de stad werd je er mee doodgegooid, maar jammer als dat buiten de stad minder was. De bezoekersaantallen zijn wel op schema, dus het totaal van 400.000 man wordt wel gehaald verwachten ze. Dus er moet landelijk wel iets gedaan zijn, maar wat krijg ik hier niet zo mee.

Ik heb trouwens mijn foto's naar NOS gemaild, wie weet!
Door Siberienne
#3352524
Mooie foto”s, vooral die vd hond ;) ;) ;)


Ik last het gisteren in de krant, leek me heel gaaf om mee te maken, maar zit er effe niet in, te ver en te druk.. geniet ervan Karen!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3352525
Kijk... daar zijn de foto's.... die duiker is echt enorm groot zeg :o
Jammer dat het niet wat dichterbij is, want dat had ik ook graag in levende lijve meegemaakt
Wat enorm imposant

Ik kende het helemaal niet, tot ik deze week dit filmpje voorbij zag komen.... als je je dan bedenkt dat dat gewoon een gevaarte van (volgens mij) dik 3 meter is.... zo knap zoals ze dat laten bewegen en reageren op de omstanders :D

https://www.facebook.com/TheWayISeeLive ... 161283635/
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352528
Leuk he! Ik vind het ook zo grappig dat mensen hem willen aaien, het voelt echt als een hond door hoe ze hem laten bewegen en doen!

Thanx Siberienne!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352551
Ik mag zo weer kijken! Het Meisje en Xolo slapen nu op ruim een halve km van ons huis en komen straks een heel eindje onze kant op, voor ze weer met een omweg richting de binnenstad gaan.

We hebben twee logeerhondjes die hier voor het eerst een nachtje geslapen hebben, dus het was even afwachten hoe dat ging. Maar die zijn heel erg op hun gemak en snurken momenteel luid, dus ik kan wel even een half uurtje weg.

Dus straks weer foto's!
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3352553
Oh leuk zeg! We hebben dat in België ook eens gehad mar toen ging het over een oma en een kleindochter die de weg kwijt zijn en elkaar dan terug vinden. Of iets in die aard. Was vorig jaar of 2 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352564
Loukas schreef:Oh leuk zeg! We hebben dat in België ook eens gehad mar toen ging het over een oma en een kleindochter die de weg kwijt zijn en elkaar dan terug vinden. Of iets in die aard. Was vorig jaar of 2 jaar geleden.
Er zijn meer reuzen dan deze drie, leuk dat bij jullie dan weer andere waren!

Vanmorgen jatte Xolo een helm van een scooter
Xolobal.jpg
Xolobal.jpg (1.53 MiB) 2111 keer bekeken
Daarna ging hij op zijn achterste poten staan en huilde als een wolf (en meneer zei dat onze loge daar thuis op reageerde!)
Xolohuilenalseenwolf.jpg
Xolohuilenalseenwolf.jpg (1.08 MiB) 2111 keer bekeken
En na een extra rondje op de rotonde ging ie weer verder
Xololopen2.jpg
Xololopen2.jpg (992.36 KiB) 2111 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352565
Het meisje kwam met gezellige muziek en danste voorbij
Reuzenmeisjerotonde.jpg
Reuzenmeisjerotonde.jpg (952.62 KiB) 2109 keer bekeken
reuzenmeisjehoofd.jpg
reuzenmeisjehoofd.jpg (799.46 KiB) 2109 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door