Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3352134
Lizzy schreef:Ik hoop voor je dat je het tij kunt keren en het geen FS wordt!!!

Super handig, dit.

Afbeelding

Ook handig!

Ja ik hoop het ook, alles voelt beurs vandaag maar vannacht aardig geslapen en duidelijk meer ruimte
Door eelke
#3352136
Kaela schreef:Er zijn ook hendeltjes te krijgen om met rechts richting aan te geven. Vriend van mij heeft er een en die zet hem altijd zelf over als hij een andere auto heeft, je klikt het er gewoon op. Scheelt pielen, pijn en verkeersveiligheid.
2 ergotherapeuten verder is het Kaela die me dit vertelt. Tjonge! Ik ga meteen kijken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3352140
eelke schreef:2 ergotherapeuten verder is het Kaela die me dit vertelt. Tjonge! Ik ga meteen kijken.
Als ik google vind ik niet wat ik bedoel, mocht je auto-mannetje het ook niet herkennen kan ik altijd even voor je navragen!

Best slecht ja, dat je dat niet verteld wordt. Ik weet het ook maar toevallig, omdat hij er een heeft.
Door eelke
#3352142
Kaela schreef:Als ik google vind ik niet wat ik bedoel, mocht je auto-mannetje het ook niet herkennen kan ik altijd even voor je navragen!

Best slecht ja, dat je dat niet verteld wordt. Ik weet het ook maar toevallig, omdat hij er een heeft.
De eerste was er van overtuigd dat ze het autorijden makkelijker kon maken, ze had het zelfs al over een aanvraag doen bij het uwv. Ze heeft uiteindelijk een keer meegekeken in mijn auto en mijn stuur een cm lager gezet, dat was het, meer was niet mogelijk.

De tweede moet nog echt beginnen, volgende week, dus dat ga ik dan zeker navragen.
Door Siberienne
#3352147
eelke schreef:De eerste was er van overtuigd dat ze het autorijden makkelijker kon maken, ze had het zelfs al over een aanvraag doen bij het uwv. Ze heeft uiteindelijk een keer meegekeken in mijn auto en mijn stuur een cm lager gezet, dat was het, meer was niet mogelijk.

De tweede moet nog echt beginnen, volgende week, dus dat ga ik dan zeker navragen.

Hier staat ‘ie bij https://www.onbeperktinbeweging.nl/nl/h ... ingsunits/
Door MillyMol
#3352340
Het zou best kunnen dat je een FS aan het ontwikkelen bent. Het kan ook heel goed dat er inderdaad sprake is van cuffletsel en dat dit primair de klachten veroorzaakt. Tot slot kan het een combinatie van beide zijn: FS door het primaire letsel.
In het eerste geval zit er niets anders op dan met passieve bewegingen proberen de schouder zo soepel mogelijk te houden totdat fase 3 intreedt. In het tweede geval wil een cuff repair nog wel eens helpen: kijkoperatie schouder en ca. zes maanden revalideren.

In het derde geval is het een combi van 1 en 2: eerst wachten totdat de acute fase van de FS achter de rug is en dan pas ingrijpen. In fase 1 ingrijpen is absoluut geen optie. Is bij mij gebeurd (zonder dat we wisten dat er, naast het cuff letsel, ook sprake was van FS) en dat heeft me nog een tweede operatie gekost en in totaal 3 jaar immobiliteit en revalidatie. Ik had zoveel verklevingen na die eerste ingreep dat de binnenkant van de schouder eruit zag als de grot van Shelob uit Lord of the Rings. :-X

Je zou kunnen vragen om een doorverwijzing naar een orthopeed voor een MRI, dan kunnen ze de diagnose van cuff letsel in ieder geval vaststellen. Niet of er ook sprake is van FS, dat is gewoon niet te zien.

Overigens is het helemaal goedgekomen met meer dan 95% terugkeer van de mobiliteit van de schouder. Maar man, man, wat heb ik een pijn geleden.
Door Siberienne
#3352354
Dank je MillyMol voor het delen van je ervaringen! Jeetje zeg, wat heftig...

Ik heb een echo gehad vd schouder, rotator cuff spieren hebben klap gehad maar zijn niet afgescheurd, functioneren ook. Wat niet uitgesloten is, is pathologie in het gewricht (slap lesion/labrum scheuren) dus MRI is idd nog overweging, maar eerst fysio nu, opereren nu idd niet want veel te veel onrust in gewricht, goede tip...

Het gaat iets beter, pijn is vooral veeeeeel minder (maandag avond was echt verschrikkelijk). Blijft toch wonderlijk als iemand laag thoracaal je rug onderhanden neemt en de pijn in je elleboog verdwijnt.....)

Gisteren was ik echt totall los, vandaag voel ik me al iets beter. Ik heb ook duidelijk wat meer ruimte in mijn schouder. Sprak vandaag de fysio nog even, die was maandag wel geschrokken en dacht echt dat het al fs was, nu is ook hij iets optimistischer ... we blijven moed houden - en rust houden...
Door Siberienne
#3352356
Overigens zijn er ook studies nu die zeggen ‘in een mitella en zo snel mogelijk naar fase 3 want dan kun je vandaar uit op gaan bouwen en dan ben je sneller weer beter (en minder lang pijn). Die overweging gaat de fysio volgende week maken, in overleg met mijn sportarts.... maar goed, serieuze waarschuwing vd pijn gehad nu en ik hoop dat we er toch nog langsga zeilen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door