Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3351243
Hej allemaal,

Inmiddels ruim een jaar in Zweden (vanaf half mei 2017) en het bevalt nog altijd super.
Deze winter hadden we meer sneeuw dan ze in jaren hadden gezien en dat gaf best wat werk, sneeuwschuiven om de paden vrij te houden maar gelukkig worden de wegen t/m ons terrein door de dorpsvereniging bijgehouden.
Ook erg leuk was dat we vanaf eind december toch behoorlijk wat gasten hadden. Ook veel uit regio Stockholm die hier kwamen voor de sneeuw (is 250 km hiervandaan maar wat sneeuw betreft een wereld van verschil)

En ook nu loopt de zomer best lekker, nog niet helemaal vol maar toch lekker wat gasten en ook een aantal voor 1 of zelfs 2 weken.
Wel was het ook hier achtelijk warm en kurkdroog, in mei gingen we van winter hup de zomer in meteen 25+ en later gewoon 35+ graden. Dus kregen we te maken met een algeheel vuurverbod en zo nu en dan een klein bosbrandje in de buurt, die gelukkig wel snel onder controle waren. Niets vergeleken met de grote branden verderop.
Nu gelukkig wat koeler en regen gehad en op eigen terrein mag de bqq weer gebruikt worden (Let wel dat is in Dalarna en zeker niet in heel Zweden)

Ik heb een baan gevonden voor 20 uur in de week toevallig bij een Nederlandse bio melk boer en daar ben ik aan het melken. Leuk om te doen en zo hebben we een leuk vast inkomen.

We hebben sinds kort ook een mooi grote ingerichte tent staan voor verhuur.
Kijk maar eens op onze facebook :-)
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Door Anne in Zweden
#3351414
Leuk dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben! Het is ook echt fijn om hier te wonen, ook met grote hitte. Het feit dat er zoveel water in de omgeving is, scheelt heel veel, denk ik. De natuur is in ieder geval nog groen, bij ons tenminste.

Goed idee, die tent! Al was het dit jaar waarschijnlijk wel erg warm binnen... :D
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3351424
Bij ons werd het gras wel geel en ook boven op de berg hadden de bosbessen en heide het erg zwaar maar gelukkig nu weer regen gehad en je ziet het weer groen worden.
Ja in de tent was het ook erg warm ja maar gelukkig wel katoen en wat schaduw en gelukkig koelde het /s avonds nog wel aardig af.

Enne nee sneeuw kan ik me nu ook nog niet voorstellen :-)
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3351558
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... 1496408386
Ons 2e natuurhuisje, ook veel foto's :cool:

En rondje door onze achtertuin (nou ja het bos er achter) een bewolkte en iets koeler moment.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzichtpunt vlakbij, kwam even een donderbui aan (die konden we wat regen betreft goed gebruiken)
Op 500 meter hebben we ook een brandtoren/ uitzichtpunt daar loop ik dagelijks maar de foto's zijn wat ver weg

Afbeelding
Door Tanna
#3351643
Ik had al op internet naar de foto's gekeken, wat is het er prachtig! En jullie tent, zo ontzetend leuk en gezellig!
Fijn dat het zo goed loopt en dat jullie er gelukkig zijn.
Laatst gewijzigd door Tanna op za 18 aug 2018, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door