Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3349083
Vanwege de lange vacht wil ik capsules gaan geven maar wat zijn nou goede visolie capsules? Zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel soorten, van goedkoop tot heel erg duur.
Door Lizzy
#3349085
Ik ben een tijd gestopt met visolie. Ik had namelijk de wilde zalmolie van Grizzly maar sinds het artikel dat ik heb gelezen over hoe snel ranzig visolie wordt en hoe ongezond dat is voor je hond: ben ik daar gauw mee gestopt. Ik geef nu wilde zalmolie capsules van Solgar. Tot dusver bevallen ze goed. Wat mij aan wilde zalmolie capsules bevalt: het is van wild gevangen vis maar er is geen 1 vis gevangen voor de olie. Ze vangen deze zalmen voor menselijke consumptie en van de resten van de vis persen ze de olie.
Door tt-tjes
#3349088
Grizzly had ik ook. Maar Bono zijn snuit werd er vies van en ging stinken. Vandaar dat ik op capsules over wil stappen. Maar er zijn zoveel verschillende, en vaak moet je er meerdere van geven omdat het percentage dha/epa erg laag is.
Zalmolie van solgar kan ik niet vinden. Wel visolie of omega 3 capsules
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 18 jul 2018, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3349090
Lizzy schreef:Ik ben een tijd gestopt met visolie. Ik had namelijk de wilde zalmolie van Grizzly maar sinds het artikel dat ik heb gelezen over hoe snel ranzig visolie wordt en hoe ongezond dat is voor je hond: ben ik daar gauw mee gestopt. Ik geef nu wilde zalmolie capsules van Solgar. Tot dusver bevallen ze goed. Wat mij aan wilde zalmolie capsules bevalt: het is van wild gevangen vis maar er is geen 1 vis gevangen voor de olie. Ze vangen deze zalmen voor menselijke consumptie en van de resten van de vis persen ze de olie.
:o
Ik geef Doils Joint en ik bewaar het in de koelkast. Sta je nog steeds achter Doils Joint?
Door fransbulletje
#3349095
Ik geef nu de Doils vital.
De grizzly liepen ze de hele ochtend van te boeren.
Deze olie ruikt frisser en ze doen het er goed op.
Door tt-tjes
#3349099
Ik kan geen losse olie geven vanwege de lange vacht. Gaat allemaal in de haren zitten en gaat stinken. Vandaar de zoektocht naar capsules.
Door Siberienne
#3349103
tt-tjes schreef:Ik kan geen losse olie geven vanwege de lange vacht. Gaat allemaal in de haren zitten en gaat stinken. Vandaar de zoektocht naar capsules.
Spot krijgt de omegard krill olie van vetra. In capsules. Omdat hij geen Zalmolie verdraagt trouwens. Stinkt niet, volgens mijn dag en epa in goede verhouding, te krijgen via oa dierapotheker site
Door Lizzy
#3349107
- pien - schreef::o
Ik geef Doils Joint en ik bewaar het in de koelkast. Sta je nog steeds achter Doils Joint?
Nee. Niet meer. Ik heb een artikel geplaatst laatst, volgens mij was het in de bar. Vind krillolie en de meeste visolie's ook qua milieu echt een no-no. Ik zou zelf het liefst alleen algenolie aan de honden geven, maar dat gaat met financieel gewoon niet lukken :-[
Door Lizzy
#3349108
tt-tjes schreef:Grizzly had ik ook. Maar Bono zijn snuit werd er vies van en ging stinken. Vandaar dat ik op capsules over wil stappen. Maar er zijn zoveel verschillende, en vaak moet je er meerdere van geven omdat het percentage dha/epa erg laag is.
Zalmolie van solgar kan ik niet vinden. Wel visolie of omega 3 capsules
Afbeelding

I herb
Door Eef+Stippels
#3349111
Wij nemen zelf omega 3 van Opti3, gemaakt van biologische algen. En die krijgen de dames ook.
Bevat per capsule 150 mg EPA en 250 mg DHA.
Er zit wel 100 iu vitamine d bij in, dus ik geef het niet dagelijks. Mocht iemand iets vergelijkbaars weten zonder vitamine d, dan hoor ik het graag :)

http://opti3omega.com/
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 18 jul 2018, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3349115
Eef+doggies schreef:Wij nemen zelf omega 3 van Opti3, gemaakt van biologische algen. En die krijgen de dames ook.
Bevat per capsule 300 mg EPA en 500 mg DHA.
Er zit wel 200 iu vitamine d bij in, dus ik geef het niet dagelijks. Mocht iemand iets vergelijkbaars weten zonder vitamine d, dan hoor ik het graag :)

http://opti3omega.com/
Is dat niet de hoeveelheid voor 2 capsules?
Door Lizzy
#3349126
Eef+doggies schreef:Wij nemen zelf omega 3 van Opti3, gemaakt van biologische algen. En die krijgen de dames ook.
Bevat per capsule 150 mg EPA en 250 mg DHA.
Er zit wel 100 iu vitamine d bij in, dus ik geef het niet dagelijks. Mocht iemand iets vergelijkbaars weten zonder vitamine d, dan hoor ik het graag :)

http://opti3omega.com/
Die van Royal Green bevatten geen vitamine D. Die van Testa ook niet.
Door tt-tjes
#3349138
Lizzy schreef:Afbeelding

I herb
Oh jij besteld in het buitenland. Kon hem hier nergens vinden.
Dank.

Is algen olie net zo goed als visolie?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door