Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3349151
Dreetje schreef:Hoeveel geef je daarvan (Testa) aan je hond?
Voor mensen is het 1 capsule per dag. Maar het is voor een hond niet te doen om de capsule in 2'en te knippen, tenzij je meerdere honden hebt, dan kun je de capsule gewoon verdelen. Voor een gemiddelde hond zou ik gewoon een hele capsule geven en dan een keer of 3 per week.
Door Lizzy
#3349152
tt-tjes schreef:Oh jij besteld in het buitenland. Kon hem hier nergens vinden.
Dank.

Is algen olie net zo goed als visolie?
Ik durf dat niet te zeggen. Ik denk van wel. En voor het milieu zeker. Je kunt ook altijd nog afwisselen. Ik zit zelf te denken om dat te doen. Twee keer per week een wilde zalmolie capsule, 1 keer per week algenolie, 1 keer per week marine fyto plankton poeder en dan 2 keer per week een rauw sardientje erbij. Zoiets.
Door Eef+Stippels
#3349261
Ik denk dat algenolie net zo goed, of zelfs beter dan visolie is. Helemaal als het EPA en DHA bevat.
Kijk alleen al naar de gifstoffen in de vissen... En daarnaast natuurlijk voor de wereld/visstand.

Lizzy schreef:Voor mensen is het 1 capsule per dag. Maar het is voor een hond niet te doen om de capsule in 2'en te knippen, tenzij je meerdere honden hebt, dan kun je de capsule gewoon verdelen. Voor een gemiddelde hond zou ik gewoon een hele capsule geven en dan een keer of 3 per week.
Dat is hoe ik het doe.
Door tt-tjes
#3349348
Ik heb de algenolie van Testa besteld. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Deze kan ik iig ook aan Balou geven. Die verdraagt geen visolie.
Door tt-tjes
#3349359
Heb eerst een kleine verpakking besteld. Ik kan 1 capsule verdelen tussen de jongens. Ik zal over een paar weken laten weten of het bevalt.
Door frodo quin
#3354191
Eef+doggies schreef:Wij nemen zelf omega 3 van Opti3, gemaakt van biologische algen. En die krijgen de dames ook.
Bevat per capsule 150 mg EPA en 250 mg DHA.
Er zit wel 100 iu vitamine d bij in, dus ik geef het niet dagelijks. Mocht iemand iets vergelijkbaars weten zonder vitamine d, dan hoor ik het graag :)

http://opti3omega.com/
Je hebt onder meer testa en artic blue die enkel algenolie zijn. Met testa heb ik destijds gemaild en die bevestigden dat hun algenolie zuiver is en geen zaken als jodium bevat.

Ik heb over algenolie versus visolie rond gemaild en eigenlijk geen antwoord gekregen over geschiktheid voor een kat uit vertrenaire hoek. Ik kon zelf vinden dat algenolie dezelfde vormen van omega3 bevat als visolie, dus in theorie zou het dus hetzelfde moeten zijn, maar dan schoner, zonder dierenleed en ecologisch verantwoord.
Door Eef+Stippels
#3354193
Ik blijf de opti3 omega met vitamine d geven. Ik hoorde van Bella's fysio dat het juist aan te raden is vit d bij te geven.
Ze refereerde naar iemand, maar ik weet zijn naam helaas niet meer.. Ze doen het er ook goed op, dus niet echt een reden om ermee te stoppen.

Siberienne schreef:Ik heb vandaag ook de algenolie besteld, Spot was bijna door zijn krill olie heen. Was in de aanbieding bij Holland en Barret, deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=085421
Hoe vaak zouden jullie dit geven aan hond van bijna 28kilo?
Deze bevat 200 mg DHA per capsule zo te zien? Ik zou 3-4 keer per week 1 capsule geven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door