Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3348738
Wij hebben een paar grote bomen gerooid. Platanen van ca 25 jaar oud. Als iemand interesse heeft in het hout, brandhout of om te bewerken dan mag het gratis opgehaald worden. De stammen hebben een diameter van ca 40 cm (omtrek was ca 1,2 meter).
De bomen liggen in NO Groningen (Nieuw Scheemda)
Door zurca
#3348769
Hoi Lida, Wanneer zou het weg moeten?
(Overgens zouden wij niet alles mee kunnen nemen maar een paar grote stukken hebben wij misschien wel interesse in voor het houtdraaien wat mijn vriend doet)
Door Lida. S
#3348860
zurca schreef:Hoi Lida, Wanneer zou het weg moeten?
(Overgens zouden wij niet alles mee kunnen nemen maar een paar grote stukken hebben wij misschien wel interesse in voor het houtdraaien wat mijn vriend doet)
Het heeft geen echte haast, er zijn wel meer liefhebbers, maar het is behoorlijk veel. Nu gooi ik alles op een hoop en ga zagen en kloven als ik er tijd voor kan vinden. Maar de stukken zijn zwaar en ik heb kippenkracht, daarom zaag ik ze in hanteerbare stukken om te vervoeren. Hoe groot zou je vriend de stukken willen hebben? Dan kan ik ze apart houden.
Door zurca
#3348927
Phoe... zo groot mogelijk wat nog in een kar te krijgen is...
Voor het houtdraaien moet het hout drogen, door het drogen krijg je scheuren. Hoe groter dan je stuk hout, hoe meer goed hout er dan overblijft als je de gescheurde stukken afzaagt.
Maar ze hebben een doorsnede van ongeveer 40 cm? Dan denk ik dat echt lange stukken niet te tillen zijn. Misschien zijn er ook wat dunnere takken? Dan zou hij een paar dikke stukken kunnen gebruiken om die gelijk voor te draaien en de langere stukken om te laten drogen. Dan zou een lengte van rond de meter mooi zijn en van wat dikke stukken een cm of 40.

Maar voor je al te veel moeite gaat doen zal ik hem eerst nogmaals vragen of hij het echt ziet zitten om de rit te maken!
Door Lida. S
#3348956
zurca schreef:Phoe... zo groot mogelijk wat nog in een kar te krijgen is...
Voor het houtdraaien moet het hout drogen, door het drogen krijg je scheuren. Hoe groter dan je stuk hout, hoe meer goed hout er dan overblijft als je de gescheurde stukken afzaagt.
Maar ze hebben een doorsnede van ongeveer 40 cm? Dan denk ik dat echt lange stukken niet te tillen zijn. Misschien zijn er ook wat dunnere takken? Dan zou hij een paar dikke stukken kunnen gebruiken om die gelijk voor te draaien en de langere stukken om te laten drogen. Dan zou een lengte van rond de meter mooi zijn en van wat dikke stukken een cm of 40.

Maar voor je al te veel moeite gaat doen zal ik hem eerst nogmaals vragen of hij het echt ziet zitten om de rit te maken!
Natuurlijk zijn de zijtakken er ook. Die zijn een stuk dunner, maar die zijn iha niet recht.
De dikke stukken met een lengte van ca 50 cm zijn nog wel te tillen door 1 persoon.
Door zurca
#3349016
Ik had mijn vriend gevraagt om even goed na te denken wat hij wil en om na te gaan hoe lang het rijden zou zijn. In eerste instantie leek het wel te doen vanuit Garderen maar hij had er geen rekening mee gehouden dat je met een aanhanger geen 130 mag rijden :P
Dan wordt het toch zeker twee uur rijden, enkele reis, en dat vind hij toch wel iets te gortig worden.
Heel lief dus dat je wat apart had willen houden maar laten de andere geïnteresseerden het maar mee nemen hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door