Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3349751
Haha ik zei het al het bericht voor je zelf vertelde dat het mislukt is ;D

Hij past ook gewoon te mooi in je groep en als er dan ook nog wordt gezegd dat hij anders terug moet naar Spanje :-X
Heel veel plezier!
Door - pien -
#3349830
Spikkelneus schreef:Ja, absoluut geweldig! Maar totaal niet adopteerbaar - mensen willen geen zwarte, harige, grote, vuilnisbakken reu die al aan zijn 4e adres toe is. Dat zijn hart van zuiver goud is, is nog altijd minder belangrijk dan zijn uiterlijk voor mensen die een hond zoeken. (ik vind hem prachtig overigens, ook van de buitenkant)
Hij zou binnenkort terug gestuurd worden naar Spanje en daar zijn dagen moeten slijten op een veld met een paar andere honden.
Nou, dan blijft hij maar lekker bij ons tot hij blind, doof en dement is! Veeeeeeel beter.
Ik vind hem gewéldig van buiten :smitten:
En zo te lezen ook van binnen :-*
Veel plezier en geluk met elkaar :)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3349885
Spikkelneus schreef:Ja, absoluut geweldig! Maar totaal niet adopteerbaar - mensen willen geen zwarte, harige, grote, vuilnisbakken reu die al aan zijn 4e adres toe is. Dat zijn hart van zuiver goud is, is nog altijd minder belangrijk dan zijn uiterlijk voor mensen die een hond zoeken. (ik vind hem prachtig overigens, ook van de buitenkant)
Hij zou binnenkort terug gestuurd worden naar Spanje en daar zijn dagen moeten slijten op een veld met een paar andere honden.
Nou, dan blijft hij maar lekker bij ons tot hij blind, doof en dement is! Veeeeeeel beter.
Inderdaad vreemd. Het enige dat mij tegenhoudt is het feit dat het een reu is... Was hij een zij geweest, was ik wrs overstag gegaan... :-*
Maar hij heeft nu evengoed een gouden mand gekregen dus :circle:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3349924
Dankjulliewel voor de felicitaties :D :D Ik ben zoooooo blij met deze hond - ik wil al zo lang een grote zwarte reu, en nou heb ik hem!

Wat ik echt elke keer weer geweldig vind met een nieuwe hond is het cold turkey over op de barf. Mensen doen altijd zo moeilijk over dat overzetten - maar ik heb alleen barf in huis, dus dat is wat ze eten - wat de pot schaft; vanaf dag 1. En Tuur vindt het zalig, hij lust alles. Vandaag zijn eerste hazenborst, kijk hem genieten :)
Hij is inmiddels gewogen - 35,7 kilo. Vanuit sommige hoeken vind ik hem dik lijken, maar vanaf de zijkant zie ik een mooi opgetrokken buikje en ribben, dus het zal wel gewoon het model zijn denk ik :P
Hij eet uit een slowbowl, anders jat hij bij de rest (zou er labrador in zitten?)
IMG_0736.JPG
IMG_0736.JPG (2.1 MiB) 2681 keer bekeken
IMG_0735.JPG
IMG_0735.JPG (1.55 MiB) 2681 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3349940
Zo, dan. Hij is met recht een zwarte reus! :biggrin2: :-*
Wauw, wat een knappe vent! :smitten:

Mooi is dat he, hoe snel het barfen went. Alsof ze niet anders gewend zijn.
Ik had voor Vito voor in het begin KVV. Zodat hij even kon wennen en blablabla. Na 2 dagen waren Vito en ik er klaar mee en at hij gewoon met de rest mee! :biggrin2: Vanaf dat moment at hij ineens ook niet meer met lange tanden ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349944
Fijn dat hij zich zo snel aanpast en al helemaal opgenomen is in de groep.
Fijn ook dat jij eindelijk je grote zwarte reu hebt. ;)

Ik zou denken dat er Ierse wolfshond in zit. Zijn grootte, zijn ruwere vacht ( poten en borst zie je dat toch) en ik vind het gewoon in zijn kop/gezicht en bouw ook. Als je de Galgo wegdenkt, hou je toch iets dat fel in de buurt van een Ierse wolfshond komt over...
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3349946
pearlsofpassion schreef:Fijn dat hij zich zo snel aanpast en al helemaal opgenomen is in de groep.
Fijn ook dat jij eindelijk je grote zwarte reu hebt. ;)

Ik zou denken dat er Ierse wolfshond in zit. Zijn grootte, zijn ruwere vacht ( poten en borst zie je dat toch) en ik vind het gewoon in zijn kop/gezicht en bouw ook. Als je de Galgo wegdenkt, hou je toch iets dat fel in de buurt van een Ierse wolfshond komt over...

Ja, dat denk ik ook. Zijn bredere neus met een lichte welving (beetje ramsneus, echt heel mooi), zijn half-ruwharigheid, zijn superrustige karakter, die enorme poten. Dat lijkt allemaal wel heel erg op een Ier. Hij ligt ook overal naast mijn stoel, net zoals Ieren op schilderijen :D ;D
Dan is hij wel aan de kleine kant met zijn 35,7 kilo, maar misschien had hij wel een heel klein galgaatje als mama.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3349991
Gefeliciteerd met jullie mislukking! (het plan dan, de hond is niet mislukt maar prachtig :smitten: )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3350032
Wat fijn dat hij zijn gouden mandje bij jullie gevonden heeft! :D

Heel veel geluk samen! En dat gaat wel lukken zo te zien, hij hoort er al echt bij :smitten:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3350100
Oh, wat heerlijk!
Ik snap wel dat je deze meneer erbij wilt houden. Hij voelt zich, naar de foto's te oordelen, helemaal thuis bij jullie!

Oeps, toch weer een blijvertje. :D

Als je perse wilt weten wat erin zit kun je voor iets van 75 euro een DNA test laten doen, gewoon thuis met een wattenstaafje wat speeksel pakken en opsturen. Had ik voor Bandit ook gedaan. Maar dat moet je puur voor 'de lol' doen, je hond blijft natuurlijk precies hetzelfde. ;)

Heel veel plezier met je uitgebreide roedel. :-*
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3351217
Wij vonden Tuur een beetje mager worden, dus we hebben hem maar weer eens gewogen. Is hij een halve kilo aangekomen van 35,7 naar 36,2. Hij is dus van model aan het veranderen door meer lichaamsbeweging en vers voer, zo leuk! hij hoeft in elk geval niet meer eten, want hij krijgt blijkbaar genoeg om in gewicht toe te nemen.
IMG_0930.JPG
IMG_0930.JPG (2.15 MiB) 2407 keer bekeken
IMG_0928.JPG
IMG_0928.JPG (2.18 MiB) 2407 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door