Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3347787
Ik ben aan het rondkijken naar magnesium om zelf te nemen voor de osteroporose. Magnesium citraat schijnt goed opneembaar te zijn, maar ik zie ook regelmatig magnesium bisglycinaat voorbij komen. Als extra calciumbron neem ik dagelijks een half theelepeltje eierschaalpoeder.
Welke magnesium gebruiken jullie en zijn jullie daar tevreden over/doet het volgens jullie wat?
Door Hanny
#3347799
Ik nam jarenlang magnesium citraat tabletten in, maar ben er kort geleden mee gestopt.
Ik heb nooit gemerkt, dat het voor mij iets deed. Er in blijven geloven, tot dat ik dacht, ja het zal wel.
Mocht ik slechter worden, dan start ik de magnesium tabletten weer, ik verwacht van niet.

Hanny
Gebruikersavatar
Door doranto
#3347806
Lizzy schreef:Ik heb deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=006047. En verder gebruik ik regelmatig magnesium olie.

Qua calcium gebruik ik dit: https://www.pit-pit.com/lithothamnium-alg.html
Heb jij de magnesiumolie zelf gemaakt? Trekt jouw olie goed in? Ik heb zelf gemaakte magnesiumolie en ik vind dat die vies aanvoelt en slecht (eigenlijk niet) intrekt. Ik gebruik héél af en toe wat olie op mijn onderbenen als ik last heb van kramp.
Door Lizzy
#3347807
Doranto schreef:Heb jij de magnesiumolie zelf gemaakt? Trekt jouw olie goed in? Ik heb zelf gemaakte magnesiumolie en ik vind dat die vies aanvoelt en slecht (eigenlijk niet) intrekt. Ik gebruik héél af en toe wat olie op mijn onderbenen als ik last heb van kramp.
Nee, ik maak het niet zelf. Ik heb nu diverse merken gehad en ik vind ze allemaal vies. Plakkerig. Ik heb nu die van de Tuinen en die plakt ook. Doe het op na het douchen/voor ik naar bed ga.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347847
ik heb magnesium van de tuinen. Sinds kort de citraat.
Of ik verschil merk? Ja want zonder heb ik snachts regelmatig last van beenkrampen en die is weg sinds ik magnesium slik (maakt niet eens uit welke variant)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347848
Ik gebruik deze:

https://www.online-drogist.nu/p/vitakru ... gK4cvD_BwE

Malaat is de beste vorm als het om spierontspanning gaat. En ik heb enorm snel spierspanning, dus ik ben deze gaan proberen. En ik merk heel veel verschil, als ik het een tijdje vergeet komen al die spanningen weer terug.

Ik vind het alleen enorm onhandig dat het poeder is dat in water opgelost moet worden. Ik krijg dat smorgens naast mijn thee niet weg en savonds vergeet ik het vaak. Zou het liever in capsules of tabletten hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3347858
Ik wist niet dat er ook nog verschil in zat voor wat betreft het doel waarvoor je het nodig hebt. Ik heb het nodig voor de botontkalking, niet voor de spieren. Is iemand toevallig bekend met bisglycinaat? In vergelijking met de citraat is die best een stukje duurder. Vraag me af of het ook beter is.
Magnesium supplementen schijnen het maagzuur te verlagen wat weer voor een slechtere vertering zou zorgen, waardoor mineralen en vitaminen slechter worden opgenomen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat magnesium bisglycinaat minder slecht zou zijn voor de maag, maar ik weet niet meer waar dat was.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3347873
Doranto schreef:Ik wist niet dat er ook nog verschil in zat voor wat betreft het doel waarvoor je het nodig hebt. Ik heb het nodig voor de botontkalking, niet voor de spieren. Is iemand toevallig bekend met bisglycinaat? In vergelijking met de citraat is die best een stukje duurder. Vraag me af of het ook beter is.
Magnesium supplementen schijnen het maagzuur te verlagen wat weer voor een slechtere vertering zou zorgen, waardoor mineralen en vitaminen slechter worden opgenomen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat magnesium bisglycinaat minder slecht zou zijn voor de maag, maar ik weet niet meer waar dat was.
Ik gebruik al een tijd citraat (tegen spierverkrampingen) maar heb ook een poosje op advies van een orthomoleculair arts bisglycinaat gebruikt. Voor de spierkrampen merkte ik geen verschil. Botontkalking ben ik nooit op getest. Ik ben weer overgegaan op citraat en bij inspanning neem ik Schusslerzout no 7.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3347874
Kaela schreef:Ik gebruik deze:

https://www.online-drogist.nu/p/vitakru ... gK4cvD_BwE

Malaat is de beste vorm als het om spierontspanning gaat. En ik heb enorm snel spierspanning, dus ik ben deze gaan proberen. En ik merk heel veel verschil, als ik het een tijdje vergeet komen al die spanningen weer terug.

Ik vind het alleen enorm onhandig dat het poeder is dat in water opgelost moet worden. Ik krijg dat smorgens naast mijn thee niet weg en savonds vergeet ik het vaak. Zou het liever in capsules of tabletten hebben.
Als het alleen als los poeder verkrijgbaar is zou je zelf capsules kunnen gaan vullen. Bij pit & pit verkopen ze verschillende soorten capsules en een capsuleermachientje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door