Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3347477
Dat het niet de makkelijkste kostgangers zijn die Russells dat weet ik al jaren ::)
Maar dit portret spant echt de kroon . Inmiddels voer ik de taart maar om de dag . En al flink minder ook , snacks krijgt ze niet meer . Het mormel begint steeds kieskeuriger te worden . Kip en parelhoen deugt (nog) Pens is lekker , orgaan gaat er gelukkig ook nog in
Het meeste spiervlees is ook uit de mode .... geef mij maar kip of rund . En voor de rest bedank ik , een ei is vergif ..... Mijn lol begint er aardig af te raken , in gedachten .
Naar het mormel toe laat ik natuurlijk niets zien , want als je je aandacht daar teveel op vestigt ::)
Niet eten is bak weghalen , jammer dan . Maar leuk is anders .
Je zou zeggen , een racende vlo lust wel wat .... ze heeft energie voor tien , is de vrolijkheid zelve
Alles is verder in orde , prima ontlasting . Geen ongemak waarneembaar , is relaxed .... is erg lief :biggrin2: :-*
Maar wat een lastige draak met eten . Maar ja , ik vrees dat ik het maar moet nemen zoals het is .... geen dansende hond in de keuken
Door Too
#3347669
Joh wat een spook ;D

Jij weet heel veel meer van honden (en Russels) dan ik ::) maar zou de methode voor mutsende honden van mevr. Kruim ook voor jouw heksje werken?

Het 'niet beginnen=bak weg' is daar ook onderdeel van maar daarnaast verkleinde zij de porties drastisch.. tot de helft of zelfs minder
Door met smaak en enthousiasme te eten kan je als hond grotere porties 'verdienen'..
dus haal je je neus op voor je maaltje dan krijg morgen maar de helft aangeboden, eet je dat morgen of overmorgen vlot en met smaak op dan krijg je daarna een iets grotere portie maar nog steeds geen 100%.


Echt, echt écht niet lusten is wat anders dan getrut maar ik lees jou al lang genoeg om te weten dat jij dat onderscheid wel kunt maken!
Door smulpaap
#3347685
:biggrin2:

Dat doe ik hoor , niet beginnen is gelijk de bak weg . Punt !
En wat ik al schreef , ik ben al gehalveerd en ze eet die porties nu dus om de dag
En dan heeft de freule dus weer wat eten binnen ....
Maar ja , ik moet me er ook maar niet te druk om maken , al zou ik het natuurlijk liever anders zien
Het is fijn als ze variatie hebben , of wild willen eten . Orgaan is bv ook alleen nog maar van kip of rund (bio wil ze dan gelukkig weer wel )
Maar er is inmiddels heel veel geschrapt , ik koop het ook niet meer . Voorheen was er wel een andere hond die het lustte . Maar ja als je er nog maar eentje hebt
Verder is soberheid ook wel iets wat voorkomt hoor binnen het ras , een zeer eenvoudige levensstijl :biggrin2: En ze zijn oersterk
Een korstje brood met wat jus ... dat is dus ook iets wat vele JRT erg waarderen bv
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347698
Too schreef:Joh wat een spook ;D

Jmaar daarnaast verkleinde zij de porties drastisch.. tot de helft of zelfs minder
Door met smaak en enthousiasme te eten kan je als hond grotere porties 'verdienen'..
dus haal je je neus op voor je maaltje dan krijg morgen maar de helft aangeboden, eet je dat morgen of overmorgen vlot en met smaak op dan krijg je daarna een iets grotere portie maar nog steeds geen 100%.
+1.
Met muts hier hetzelfde gezeur net achter de rug (zie topic gezondheid) en bleek dat ze 2x zoveel kreeg als nodig :-[ Ik heb niet eens meer gewacht tot ze weer zat te miepen. Ben gelijk overgegaan op halve portie én muts zgn 'vergeten' :biggrin2: . Dezelfde dag nog heeft ze laat toch nog eten gekregen, bak leeg en sinds die tijd (week nu) gaat de bak (met dus de helft van eerst) weer schoon leeg. Sinds gisteren zelfs weer gelijktijdig met rest roedel eten. Maar dat is bij jou niet van toepassing ;)
Probleem is gewoon, dat ze geen honger had en dáárom dus zo kieskeurig was. Want als ik een lekkere hazenkop of konijnenkarkas neerlegde (proef op de som genomen), was het zo weg. Dus honger laat de kieskeurigheid wel verdwijnen, is in ieder geval mijn ervaring nu :)

Muts is nu over hele dag zelfs wat aan het schooien/aandacht vragen en zit 2 uur voor etenstijd al op haar plek in de tuin ::) :biggrin2:

Succes met jouw taartje. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door