Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3347263
Ik stond vanmorgen kurkuma pasta (Golden Paste) te maken en dacht "ben eigenlijk best wel blij met mijn idee, om de peperkorrels in de Krups koffiemolen te malen" want ik werd er behoorlijk gek van, 3 theelepels zwarte peper handmatig uit de molen malen. Binnen enkele seconden heb ik gemalen zwarte peper, fijner gemalen dan uit de molen.

En zo kwam ik op het idee van dit topic :biggrin2:

Jullie hebben vast ook ideeën die je wilt delen omdat ze handig kunnen zijn voor anderen. Graag 1 idee per reactie zodat het wat overzichtelijk blijft.
#3347264
En dit vind ik zelf ook nogal handig. We hebben een bestelbusje (met tussenschot) en ik vind het prettig om te weten hoe warm of hoe koud het achterin is, bij de honden. Voila, een weerstation:
IMG_0865[1].JPG
IMG_0865[1].JPG (1.68 MiB) 1940 keer bekeken
De radiogestuurde sensor hangt dus achterin, bij de honden. Kost geen drol, ze hebben ze ook vaak bij de Lidl.
#3347282
Ik heb gisteren maar eens een hele oude tip uit de truckendoos gehaald.
Deze theedoek zit al minimaal 1/2 jaar vol vlekken. Ik was mijn theedoeken altijd op kookwas, maar ook daarmee ging het er nooit uit.
theedoek1.jpg
theedoek1.jpg (32.65 KiB) 1857 keer bekeken
Nat gemaakt, in de zon gelegd en als ik er aan dacht, af en toe een klets schoon water eroverheen gekieperd.
theedoek2.jpg
theedoek2.jpg (48.28 KiB) 1857 keer bekeken
En na 1 dag: Tadaaaaa
Geen vlekje meer te bekennen :biggrin2:
theedoek3.jpg
theedoek3.jpg (29.58 KiB) 1857 keer bekeken
#3347285
Lizzy schreef:Geen tip van mij maar welke ik wel geniaal vond: plastic flessen water in de vriezer en deze bevroren voor je ventilator zetten, met dit hete weer.
Wat een gedoe...Wij zetten altijd gewoon de airco aan :P
#3347297
Doranto schreef:Ik heb gisteren maar eens een hele oude tip uit de truckendoos gehaald.
Deze theedoek zit al minimaal 1/2 jaar vol vlekken. Ik was mijn theedoeken altijd op kookwas, maar ook daarmee ging het er nooit uit.
theedoek1.jpg

Nat gemaakt, in de zon gelegd en als ik er aan dacht, af en toe een klets schoon water eroverheen gekieperd.
theedoek2.jpg

En na 1 dag: Tadaaaaa
Geen vlekje meer te bekennen :biggrin2:
theedoek3.jpg

Wat een gedoe, ik degradeer ze tot soplap en daarna zijn ze vlot weg :biggrin2:
#3347328
En verder ben ik geloof ik huishoudelijk niet zo handig, wel kampeertips, mag dat ook? De meeste zijn in het genre van ‘gedaan, de fout maak je eens maar nooit weer’

Zoals; zet bij winterkamperen je bergschoenen in je slaapzak. Anders krijg je ze de volgende ochtend bijna niet meer aan ...
#3347329
Opruimtip; leg dat wat je elke keer vergeet mee op vakantie te nemen bij de spullen die je nooit vergeet. Zo ligt er tegenwoordig standaard een kurkentrekker bij de pannetjes. Kan makkelijk, we hadden er inmiddels toch 5 :-X :biggrin2:
#3347370
Ja hoor, ik heb weer fruitvliegjes ::)

Maar wel een goeie fruitvliegvanger gemaakt. De fruitvlieg-vriendelijke versie: leeg conserven-groenten-potje (of jampotje), met een spijker/hamer een paar kleine gaatjes in de deksel (in 1 rechte lijn, niet te ver van elkaar), bananenschil in potje en wachten tot je ze gevangen hebt. Vinger op gaatjes houden en buiten de vliegjes vrij laten.

Fruitvlieg-onvriendelijke versie: zelfde potje + dekseltje + gaatjes maar dan een laagje port of wijn of appelazijn of balsamico erin, een theelepel afwasmiddel, fruitvliegen kruipen naar binnen en verzuipen in de vloeistof door het afwasmiddel.
#3347378
Tip van mijn oma toen ik voor het eerst alleen op vakantie ging: neem een paar waxinelichtjes mee :???:
Inmiddels al veel profijt van gehad bij stroomuitval en kapotte peertjes in badkamers.
Dus ze horen nu bij de standaard uitrusting.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door