Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3347386
Ik gebruik om te soppen eigenlijk voor alles een mengsel van schoonmaak azijn en een beetje afwasmiddel. Dit kun je gebruiken voor de vloer tot de ramen. Keukenkasten en dierenverblijven. T is vriendelijk voor je spullen en goedkoop.

Eens per week je wasmachine een vol programma laten draaien op 90 gr ( ik doe t meestal met handdoeken). Anders krijg je wasluis.
#3347453
Doranto schreef:Ik heb gisteren maar eens een hele oude tip uit de truckendoos gehaald.
Deze theedoek zit al minimaal 1/2 jaar vol vlekken. Ik was mijn theedoeken altijd op kookwas, maar ook daarmee ging het er nooit uit.
theedoek1.jpg

Nat gemaakt, in de zon gelegd en als ik er aan dacht, af en toe een klets schoon water eroverheen gekieperd.
theedoek2.jpg

En na 1 dag: Tadaaaaa
Geen vlekje meer te bekennen :biggrin2:
theedoek3.jpg
Vroeger legden ze de witte was op 'de bleek' (het gras) en lieten de zon z'n werk doen.
Ik gebruik de goedkoopste tandpasta, smeer de vlek in (alleen op witgoed), laat het intrekken, was het op de gewone manier en krijg zo o.a. tomaatvlekken uit een (geleend :-X ) shirt :yeah:
#3347466
- pien - schreef:Vroeger legden ze de witte was op 'de bleek' (het gras) en lieten de zon z'n werk doen.
Ik gebruik de goedkoopste tandpasta, smeer de vlek in (alleen op witgoed), laat het intrekken, was het op de gewone manier en krijg zo o.a. tomaatvlekken uit een (geleend :-X ) shirt :yeah:

Die is goed, ga ik proberen.... heb hier een vent die 9 van de 10 keer dat hij iets wits aan heeft, morst met wat dan ook >:(
Al veel geprobeerd en soms met effect, maar de tandpasta kende ik nog niet.... hopelikj kan die iets doen voor de overige vlekken :biggrin2:
#3347470
Ina schreef:Die is goed, ga ik proberen.... heb hier een vent die 9 van de 10 keer dat hij iets wits aan heeft, morst met wat dan ook >:(
Al veel geprobeerd en soms met effect, maar de tandpasta kende ik nog niet.... hopelijk kan die iets doen voor de overige vlekken :biggrin2:
Hier ben ik diegene zelf, iedere keer als ik een licht t-shirt aanheb ::) ::) ::)
Waarschijnlijk ook op een donker maar dat zie je niet zo :P Werkt denk ik alleen als ze er nog niet lang zitten? Heb het zelf soms pas in de gaten als ik hem weer "schoon"uit de kast neem ::)
#3347475
Kaio schreef:Hier ben ik diegene zelf, iedere keer als ik een licht t-shirt aanheb ::) ::) ::)
Waarschijnlijk ook op een donker maar dat zie je niet zo :P Werkt denk ik alleen als ze er nog niet lang zitten? Heb het zelf soms pas in de gaten als ik hem weer "schoon"uit de kast neem ::)
Dat weet ik eigenlijk niet...mijn 'wondermiddelen' zijn tandpasta en afwasmiddel ( (voor tegen vetvlekken ) en daar red ik het meeste mee. Soms gebruik ik ook een soort Vanish maar dan van de Zeeman.
Misschien maakt het wel uit als iets al vaker heet is gewassen en/of in de droger is geweest dat het er dan écht ín zit...
Ariël (of gewoon onverdund wasmiddel) er opsmeren heeft mijn zus ook een keer gedaan (was een ouwe vlek in kinderkleding, dus geen idee meer wat voor vlek) en daarna gewoon wassen en het was weer schoon!
Proberen kan altijd ;)
#3347478
Weet iemand iets tegen zweetvlekken??? Heb 2 witte werkblouses (ik werk 3 dg per week, soms 4, maar ik krijg geen extra blouses)... ossegal is al gegeven, maar daar krijg ik die vlekken er echt niet uit :-[ .... zelfs met chloor niet...... :'(
#3347487
CindyMayella schreef:Weet iemand iets tegen zweetvlekken??? Heb 2 witte werkblouses (ik werk 3 dg per week, soms 4, maar ik krijg geen extra blouses)... ossegal is al gegeven, maar daar krijg ik die vlekken er echt niet uit :-[ .... zelfs met chloor niet......
Een dagje in de felle zon leggen en regelmatig nat maken. ;)
#3347491
CindyMayella schreef:Weet iemand iets tegen zweetvlekken??? Heb 2 witte werkblouses (ik werk 3 dg per week, soms 4, maar ik krijg geen extra blouses)... ossegal is al gegeven, maar daar krijg ik die vlekken er echt niet uit :-[ .... zelfs met chloor niet...... :'(
Nachtje in de Echfa (van biotex)
#3347513
Ik heb in de bijkeuken een plank waar mijn handdoekjes, theedoeken en poetsdoeken liggen, maar die stapels vielen om, raakten door elkaar etc. Daar heb ik een paar eenvoudige boekenstandaards die je om de plank klemt tussen gezet en nu blijven het nette stapels.

En bedankt voor de vele wastips! ook hier zweetplekken in witte shirts van meneer.. . ik heb weer wat uit te proberen
#3347520
Ina schreef:Die is goed, ga ik proberen.... heb hier een vent die 9 van de 10 keer dat hij iets wits aan heeft, morst met wat dan ook >:(
Al veel geprobeerd en soms met effect, maar de tandpasta kende ik nog niet.... hopelikj kan die iets doen voor de overige vlekken :biggrin2:
Ik gooi ze gewoon weg... En koop daarna zwarte. Want bij mij is het bij witte t-shirts altijd zo dat ik dan macaroni of zo eet. Of iets met kerrie... En jawel... je raadt het al :cool:
#3347531
Ronald schreef:Ik gooi ze gewoon weg... En koop daarna zwarte. Want bij mij is het bij witte t-shirts altijd zo dat ik dan macaroni of zo eet. Of iets met kerrie... En jawel... je raadt het al :cool:

Ik zal mijn man geruststellen dat hij er dus niks aan kan doen.... het zit gewoon in jullie genen :biggrin2:

Maar inderdaad, soms maak ik de grap 'vandaag eten we rood (of geel....want paprika en kerrie zijn echt vreselijke vlekken :???: ) ... houdt je er vast rekening mee' :roflmao:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door