Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3348269
Borke schreef:Wij hebben robotzuigers sinds....tja ik denk 2004 of 2005. Toen hadden we nog 6 behoorlijk harige Maine Coon katten en Borke de halflangharige Stabij. Dat was in ons vorige huis. In dit huis kwam daar later nog Sofi bij, die behoorlijk kon verharen (wel korter haar).

Omdat we bij de robotstart een pup in huis hadden en daarvoor kittens fokten, was ons huis al volledig gesaneerd. Dat is wel een voorwaarde wil je echt plezier van een robot hebben.

Denk aan:
- gaan snoeren op de grond
- geen stapels papier of andere troep
- geen kleine speelmuisjes van de katten of klein kinderspeelgoed
- zoveel mogelijk vrij grondoppervlak
- liever een paar grote meubels dan veel kleinmeubels waar een robot niet onder/langs kan

Als je dat regelt en de boel vooraf even scant op ‘ongelukjes’ (die wij eigenlijk nooit hadden), dan is een robot fantastisch. Ja ze zuigen alle haren op als je een goede hebt. Wij hebben ze steeds met hepa filter.

De katten gingen gewoon opzij voor de robot.
De honden gingen met ons mee als de robot de ronde deed. Waren ze thuis, dan gingen ze gewoon opzij voor de robot.

Wij hebben 2 roomba’s versleten en nu hebben we 2 LG’s. Een boven en een beneden. Deze zijn een stuk goedkoper dan de Roomba’s maar zuigen net zo goed.

Wij hebben overal gladde vloeren met wasbare droogloopmatten. Wij stofzuigen zelden met de hand. Kopen onze meubels er ook op, dat de robot er tussendoor (stoelpoten) of onderdoor (kasten) kan. Ons bed hebben we zelfs met hogere poten besteld, omdat er anders geen robot onderdoor kon.

Inmiddels hebben we al bijna 2 jaar gen huisdieren meer. Het legen van de robots is nu minder gedoe, omdat er geen haren om de wieltjes en borstels heen draaien.

Ik droom nog steeds van een dweilrobot, maar ik vind de reviews daarvan nog niet goed genoeg :-)
Zo gaat het hier ook. Ik haal vaak nog wel losse krukjes en tafeltjes of een lichte schemerlamp van de vloer zodat er nóg minder staat.
En inderdaad, alle nieuwe meubels worden aangeschaft op Freddie. Hij moet er óf onderdoor kunnen of het meubelstuk moet vlak op de grond staan, helemaal dicht aan de onderkant. ;D
Ik merk overigens dat de kamer waar de was te drogen hangt véél stoffiger is dan de rest. Daar gaat 'ie wat vaker aan.
De ruimtes waar we planken vloeren hebben met naden tussen de planken stofzuig ik regelmatig bij, daar wordt het met de robot toch minder schoon dan op gladde vloeren. Hij is hier beneden met de woonkamer en hal (ong. 37m2) drie kwartier bezig. Dat is inclusief het kantenprogramma.
Ben er nog steeds heel blij mee. :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348786
Ik ben toch aan het denken, als ik zo'n ding 2x per dag laat lopen, dan ligt er niet super veel haar dus zou het reservoir dat aan moeten kunnen dan. En doordat ie 2x maal loopt wordt alles minder vuil, en komt er ook minder stof om de meubelen :g: :g: win win situatie voor mij dan : :biggrin2:
Ik voel een verjaardagskado opkomen ;D

We hebben wel verkeerde stoelen, niet met 4 losse poten maar zo'n frame , gut geen idee hoe ik het zeg, ( nee die zijn net nieuw en duur zat dus er komen geen andere)
Maar wel geen drempels dus dat is positief. Wel een grindvloer maar dat zou die moeten kunnen.

En wel newfies die eh waarschijnlijk ermee willen spelen, dus dat moet getraind worden ;D . Ik neem aan dat ze verder ook als obstakel worden gezien door de Roomba?

Ja en haren in wieltjes, tja dat heb ik overal mee natuurlijk, dat is altijd pulken, als ie er maar niet stuk op loopt
Door Ingeborg1958
#3348815
Wij hebben al jaren een LG hombot. Nu heb ik geen huisdieren meer binnen maar onze Toos doet iedere nacht haar ronde. We verschuiven een paar stoelen zodat ze de ruimte heeft en voila. Ik stofzuig 1x per week de hoekjes waar ze niet bij kan en dan dweil ik meteen. Ideaal en inmiddels onmisbaar!!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3349105
Nog even een privacy dingetje. (jaja, daar is ze weer..... :P )

Realiseer je wel dat veel van deze dingen aan de wifi zitten zodat je op afstand de app kunt lezen en bedienen. Dat houdt ook in dat er een heleboel van jouw gegevens uitgelezen worden. Wij hebben een Pi-hole (adblocker voor alle apparaten die je gebruikt in huis) en konden op een gegeven moment geen verbinding meer krijgen om uit te lezen wat er schoongemaakt was. Die gegevens staan in de cloud. Alsof je dat zelf niet weet, maar goed, het is altijd leuk om te zien hoeveel vierkante meter je niet zelf hoefde te stofzuigen. ;D
Toen we zagen wat er allemaal gebeurde via Freddie hebben we het lekker zo gelaten. ;)

Niet wereldschokkend, maar wees je ervan bewust.
Door Eef+Stippels
#3349113
Ik heb er een LG op mp gescoord (zonder wifi, dus geen privacy-issues ;) ), komt vanavond als het goed is. Ik ben zo benieuwd :D
Heb alvast wat hondenhaar laten opstapelen, om te kijken of ie het trekt :P
Door Eef+Stippels
#3349262
Radja schreef:Gefeliciteerd Eef :D
Ik hoop dat jij er net zo blij van wordt als ik nog steeds met die van mij :biggrin2:
Dank je!

Hij is geweldig!!!! :D :D
Ik heb hem gisteravond laten lopen en vanochtend weer, wat een genot :D
Kon ik meteen dweilen en klaar was de vloer :biggrin2:

Bella vindt het een eng ding, dat is even lastig. Hopelijk went ze er gauw aan, want ik doe hem nooit meer weg :P
Xindy keek er gisteravond ook even naar, van wat is dat nou weer. En daarna ging ze slapen :biggrin2:
Mocht Bella er niet aan wennen, dan laat ik hem wel lopen als ik met de meiden weg ben. Maar dat kan nu nog niet, want het huis is er nog niet op ingericht, kabels enzo..

Geweldig idee dus, om op mp te kijken!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349311
Oli was in het begin ook doodsbang voor de normale stofzuiger ...
Nu blijft ie gewoon in de weg liggen >:( ;D
Wellicht dat het bij Bella ook afzwakt naarmate ze het gewend raakt. Is toch raar zo'n zelflopend ding in de woonkamer he ;)
Door Eef+Stippels
#3349444
Kaio schreef:Oli was in het begin ook doodsbang voor de normale stofzuiger ...
Nu blijft ie gewoon in de weg liggen >:( ;D
Wellicht dat het bij Bella ook afzwakt naarmate ze het gewend raakt. Is toch raar zo'n zelflopend ding in de woonkamer he ;)
;D
Xindy wil ook wel in de weg blijven staan, hij rijdt niet eens tegen haar op, ideaal!
Alleen reageren de knoppen bovenop de Hombot met de metalen randen van onze banken. Dan worden (door de statische elektriciteit?) de knoppen geactiveerd, gaat ie ineens op turbo of erger nog, uit... Daar moet ik nog iets op bedenken.

En ik denk dat als je hem na elke (dagelijkse) ronde leegt, hij ook prima geschikt is voor een berenhuishouden hoor :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door