Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3347742
Ik heb vandaag een Roomba 605, instapmodel, binnen gekregen. Het lukt mij niet om met Henry te stofzuigen nu ik (tijdelijk) in de rolstoel zit. Ik heb het voor een klein prijsje via MP gekocht en ik ben er weg van! Echt super! Ik heb (helaas) geen viervoeters meer, maar neem maar van mij aan dat een papegaai enorm veel troep maakt ;)
Ik heb deze gekocht om het uit te proberen voordat wij voor een duurder, met afstandsbediening, bediening op app enzo gaan, maar ik ben nu al overtuigd!
Door Eef+Stippels
#3347828
Radja schreef:Ik heb vandaag een Roomba 605, instapmodel, binnen gekregen. Het lukt mij niet om met Henry te stofzuigen nu ik (tijdelijk) in de rolstoel zit. Ik heb het voor een klein prijsje via MP gekocht en ik ben er weg van! Echt super! Ik heb (helaas) geen viervoeters meer, maar neem maar van mij aan dat een papegaai enorm veel troep maakt ;)
Ik heb deze gekocht om het uit te proberen voordat wij voor een duurder, met afstandsbediening, bediening op app enzo gaan, maar ik ben nu al overtuigd!
Wat een goed idee, om op mp te kijken!
Daar wordt het ineens betaalbaar van :D

Fijn dat je er zo tevreden over bent :)
Hoe lang doet ie ongeveer over de woonkamer?
Door Chouka
#3347867
Eef+doggies schreef: Hoe lang doet ie ongeveer over de woonkamer?
Veel langer dan als je het zelf zou doen, maar dat is niet erg want je moet er niet bij blijven. Als de batterij leeg is dan gaat hij zich opladen en daarna doet hij verder.
Door eelke
#3347880
Mijne doet een half uurtje over een woonkamer van 30-35m2 met veel obstakels. Vind ik wel een fijne tijd, want ik ga dan opruimen en poetsen en als dat ding klaar is is dan ook echt alles klaar.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3347924
Mijn bezwaar is dat je hem zo vaak leeg moet gooien. Wel 4 honden en 4 katten, strootjes en hooitjes in huis.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3347932
Eef+doggies schreef:Wat een goed idee, om op mp te kijken!
Daar wordt het ineens betaalbaar van :D

Fijn dat je er zo tevreden over bent :)
Hoe lang doet ie ongeveer over de woonkamer?

Hij doet een 1uur en kan 60m2 stofzuigen, ik zet mijn tussendeur en de wc-deur open en dan neemt hij de hal en de wc mee! Wat een heerlijk ding :D
Door Eef+Stippels
#3347937
Oh dat schiet ook nog wel lekker op dan :)

Ik had qua specs de Eufy robovac 11 uitgekozen, en die schijnt 1,5 uur over een woonkamer te doen.

Ik heb een berichtje voor een mp roomba gestuurd, ik wacht gespannen af :P

Lijkt me heerlijk als de vloer altijd klaar is om te dweilen!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3347941
Eef+doggies schreef:Oh dat schiet ook nog wel lekker op dan :)

Ik had qua specs de Eufy robovac 11 uitgekozen, en die schijnt 1,5 uur over een woonkamer te doen.

Ik heb een berichtje voor een mp roomba gestuurd, ik wacht gespannen af :P

Lijkt me heerlijk als de vloer altijd klaar is om te dweilen!

Succes :D voor een 'kleine' prijs, is het altijd het proberen waard en mocht jou niet bevallen, zet je het gewoon weer op MP ;)
Ik ben benieuwd!
Door Eef+Stippels
#3347943
Radja schreef:Succes :D voor een 'kleine' prijs, is het altijd het proberen waard en mocht jou niet bevallen, zet je het gewoon weer op MP ;)
Ik ben benieuwd!
Zo is het!
Door bloemetje
#3348054
MargaS schreef:Mijn bezwaar is dat je hem zo vaak leeg moet gooien. Wel 4 honden en 4 katten, strootjes en hooitjes in huis.
Klopt maar kost niks. Het scheelt me nog steeds een hoop aan stofzuigerzakken.
Gebruikersavatar
Door kira
#3348070
sneeuwkat schreef:Afbeelding

Ik ga voor een moderne bezemsteel.
Wel handwerk maar toch sneller en makkelijker dan een normale stofzuiger. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat reservoir zit al vol haar als die onder het hondenbeet gezogen heeft haha.
Door Borke
#3348116
Wij hebben robotzuigers sinds....tja ik denk 2004 of 2005. Toen hadden we nog 6 behoorlijk harige Maine Coon katten en Borke de halflangharige Stabij. Dat was in ons vorige huis. In dit huis kwam daar later nog Sofi bij, die behoorlijk kon verharen (wel korter haar).

Omdat we bij de robotstart een pup in huis hadden en daarvoor kittens fokten, was ons huis al volledig gesaneerd. Dat is wel een voorwaarde wil je echt plezier van een robot hebben.

Denk aan:
- gaan snoeren op de grond
- geen stapels papier of andere troep
- geen kleine speelmuisjes van de katten of klein kinderspeelgoed
- zoveel mogelijk vrij grondoppervlak
- liever een paar grote meubels dan veel kleinmeubels waar een robot niet onder/langs kan

Als je dat regelt en de boel vooraf even scant op ‘ongelukjes’ (die wij eigenlijk nooit hadden), dan is een robot fantastisch. Ja ze zuigen alle haren op als je een goede hebt. Wij hebben ze steeds met hepa filter.

De katten gingen gewoon opzij voor de robot.
De honden gingen met ons mee als de robot de ronde deed. Waren ze thuis, dan gingen ze gewoon opzij voor de robot.

Wij hebben 2 roomba’s versleten en nu hebben we 2 LG’s. Een boven en een beneden. Deze zijn een stuk goedkoper dan de Roomba’s maar zuigen net zo goed.

Wij hebben overal gladde vloeren met wasbare droogloopmatten. Wij stofzuigen zelden met de hand. Kopen onze meubels er ook op, dat de robot er tussendoor (stoelpoten) of onderdoor (kasten) kan. Ons bed hebben we zelfs met hogere poten besteld, omdat er anders geen robot onderdoor kon.

Inmiddels hebben we al bijna 2 jaar gen huisdieren meer. Het legen van de robots is nu minder gedoe, omdat er geen haren om de wieltjes en borstels heen draaien.

Ik droom nog steeds van een dweilrobot, maar ik vind de reviews daarvan nog niet goed genoeg :-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door