Robotstofzuigers

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Robotstofzuigers

Berichtdoor Barfplaats

Fioon
5-sterren

Robotstofzuigers

Berichtdoor Fioon » Zo 24 Jun 2018, 19:09

Vakantiegeld binnen dus wil ik nu eindelijk de lang gewenste robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb al tig x gekeken en reviews gelezen maar er is zoveel keus. Volgens mij zijn er hier ook veel robotten :D Welke hebben jullie? En bevalt hij?
Kim_S
5-sterren

Re: Robotstofzuigers

Berichtdoor Kim_S » Zo 24 Jun 2018, 19:10

Ik lees even mee :D
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Zo 24 Jun 2018, 20:15

Ik krijg altijd schrikbeelden van zo een zuiger, stel een van de honden heeft een ongelukje, hoe ziet dan mijn huis eruit.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Zo 24 Jun 2018, 20:28

Hier de lg hombot van 300,-. Die gaat alleen aan op mijn commando dus geen risico's op diarree smeren ;)
sneeuwkat
1-ster

Berichtdoor sneeuwkat » Zo 24 Jun 2018, 20:37

Ik wilde er ook 1 maar ik zag laatst een stukje voorbij komen over een kat die was blijven zitten toen de robotstofzuiger eraan kwam en bijgevolg was de staart in de stofzuiger beland en halverwege gebroken.
Om die reden gaan wij voor een steelstofzuiger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Elf
5-sterren

Berichtdoor Elf » Zo 24 Jun 2018, 21:29

Wij hebben al jaren een Neato. Een ‘intelligente’ robot die niet so maar lukraak rond rijdt maar precies weet waar hij al geweest is en waar niet. Als hij leeg is rijdt hij terug naar zijn laadstation en als hij weer opgeladen is gaat hij verder waar hij gebleven is. Als hij ooit stuk gaat dan komt er weer een Neato :)
Cait_ie
2-sterren

Berichtdoor Cait_ie » Ma 25 Jun 2018, 09:45

Wij hebben een echte Roomba, inmiddels 4 jaar en die doet dagelijks keurig zijn (geprogrammeerde) rondje.
Ze zijn duur in aankoop, maar werkt nog steeds perfect. We hebben inmiddels 1x de borsteltjes moeten vervangen.

Uitermate tevreden van dus!
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Ma 25 Jun 2018, 10:16

Wij hebben jaren robotstofzuigers gehad. Eerst Neato en later roomba. De Neato ging steeds maar weer kapot. We hebben er alles bij elkaar een stuk of 3 gehad geloof ik en alle 3 al heel snel defect. Toen de 3de ook weer slecht bleek hadden we er genoeg van en kochten een roomba. Die deed het stukke beter, maar omdat wij hier een ongeglazuurde plavuizenvloer hebben zag je op een gegeven moment op bepaalde plaatsen waar hij steeds draaide, beschadigingen op de vloer. Ons huis is sowieso niet zo geschikt voor een robotstofzuiger, want hij reed zich ook weleens vast. Op dit moment gebruiken we geen robot- maar weer wat vaker de gewone stofzuiger.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Ma 25 Jun 2018, 10:20

Vraag me nog steeds af hoeveel haar ze aankunnen :biggrin2:

Doet me wel denken aan jaren geleden, toen waren collega's bezig met zo'n ding, iets meer voor prof markt, grotere ruimtes. Dus reed er een prototype,( of ja nog voor die fase eigenlijk, ) rond. Deze was ook intelligent en had van die geweldige koplampjes, dat was echt zo'n snoezig echt robot uitziend ding :D
Deed me altijd denken aan de Jetsons voor wie dat wat zegt :biggrin2:
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Ma 25 Jun 2018, 10:22

Kaio schreef:Vraag me nog steeds af hoeveel haar ze aankunnen :biggrin2:

Doet me wel denken aan jaren geleden, toen waren collega's bezig met zo'n ding, iets meer voor prof markt, grotere ruimtes. Dus reed er een prototype,( of ja nog voor die fase eigenlijk, ) rond. Deze was ook intelligent en had van die geweldige koplampjes, dat was echt zo'n snoezig echt robot uitziend ding :D
Deed me altijd denken aan de Jetsons voor wie dat wat zegt :biggrin2:

Leuk! En ja, de Jetsons zeggen me wel wat. Zegt ook wat over ons.......... :biggrin2: :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Ma 25 Jun 2018, 13:05

Hier een Roomba, bevalt prima Er was wel snel iets stuk maar het nieuwe onderdeel werd binnen een week gratis opgestuurd. Je kunt alles heel makkelijk zelf vervangen.
Freddie (zo heet 'ie) is idd intelligent. :biggrin2: Reinigt heel efficiënt de ruimte en stort niet van de trap af. Al vind ik het nog steeds spannend als hij boven op de overloop nét voor het trapgat stopt. :o
Hij staat beneden niet aan als ik er niet ben, boven wel. Moyra is er inmiddels aan gewend, en blijft soms midden op het kleed in de woonkamer liggen. Hij hoovert netjes om haar heen, zonder er tegenaan te rijden. Op de een of andere manier ziet hij dat het geen kast of deur is, want daar stoot hij wel tegenaan.
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Ma 25 Jun 2018, 13:31

kira schreef:Ik krijg altijd schrikbeelden van zo een zuiger, stel een van de honden heeft een ongelukje, hoe ziet dan mijn huis eruit.

Heel vies. :-X ;D Mijn robot heeft ooit een vers geslachte muis die door een van de katten onder de bank was neergelegd opgepikt; de muis lag daar al een paar dagen (de katten waren het weekend alleen thuis geweest) en rook niet meer heel fris, zeg maar. Ook z'n ingewanden waren technisch gezien geen in-gewanden meer. :-X
De robot heeft de rotte muis plichtsgetrouw de halve woonkamer door gesleept, inclusief meerdere ritjes over het koeienvel, totdat ik de kamer in kwam en de niet-meer-zo-frisse geur bemerkte. ::)

Vandaar dat ik nu probeer de robot aan Kim te slijten. :biggrin2:

(Waha, nee hoor Kim, ik heb de robot helemaal schoongemaakt en hij heeft nog jaren braaf zijn werk gedaan. :D )
sneeuwkat
1-ster

Berichtdoor sneeuwkat » Ma 25 Jun 2018, 13:42

Anne in Zweden schreef:
Heel vies. :-X ;D Mijn robot heeft ooit een vers geslachte muis die door een van de katten onder de bank was neergelegd opgepikt; de muis lag daar al een paar dagen (de katten waren het weekend alleen thuis geweest) en rook niet meer heel fris, zeg maar. Ook z'n ingewanden waren technisch gezien geen in-gewanden meer. :-X
De robot heeft de rotte muis plichtsgetrouw de halve woonkamer door gesleept, inclusief meerdere ritjes over het koeienvel, totdat ik de kamer in kwam en de niet-meer-zo-frisse geur bemerkte. ::)

Vandaar dat ik nu probeer de robot aan Kim te slijten. :biggrin2:

(Waha, nee hoor Kim, ik heb de robot helemaal schoongemaakt en hij heeft nog jaren braaf zijn werk gedaan. :D )

En ik maar denken/hopen dat het verhaal dat een tijd geleden viral ging op FB, getiteld “The Night My Roomba Ran Over Dog Poop”, op zichzelf stond.

Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Ma 25 Jun 2018, 13:50

sneeuwkat schreef:En ik maar denken/hopen dat het verhaal dat een tijd geleden viral ging op FB, getiteld “The Night My Roomba Ran Over Dog Poop”, op zichzelf stond.

Nou niet echt hoor :D :P viewtopic.php?f=17&t=124024
sneeuwkat
1-ster

Berichtdoor sneeuwkat » Ma 25 Jun 2018, 13:56

Doranto schreef:Nou niet echt hoor :D :P viewtopic.php?f=17&t=124024

O help!
Hihi.
Dat zou ik wel een onvergetelijke verjaardag willen noemen!

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”