Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3346196
Volgende maand krijgen we een paar kennissen te eten, vegetariers. Dessert is geen probleem, dat wordt tiramisu (gewoon en met limoncello) en ijs met verse vruchten. Hoofdgerecht ook geen probleem: asperges (in bladerdeeg), peulen/erwten/tuinbonen, tomatensalade, komkommersalade, gemengde rauwkostsalade, bietjes, appelmoes. Allemaal (behalve de asperges) uit eigen tuin. En gebakken krieltjes en frites van zoete aardappel. Maar het voorgerecht is een probleem. We hebben een uiensoepje, champignonsoepje, mosterdsoepje, aspergesoepje (het worden max 3 soepjes), gevulde reuzenchampignon met roquefort enz. Maar er moet nog wat bij. Normaal hebben we een pate, maar dat kan niet. Wie heeft een simpel idee.Liefst iets wat je van te voren kunt klaar maken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346203
Peer met brie/port salut en pecannoot is ook reuze lekker als voorgerecht. Peren (conference) in hapklare partjes, stukje kaas erbij en pecannoot erop. Volgens recept ging er een dressing over, maar ik vind het zonder minstens zo lekker. Dus ik maak altijd zonder en weet de dressing niet meer.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3346219
eelke schreef:Ik vind gefrituurde geitenkaas erg lekker. Van die plakken zo behandelen als je voor een bitterbal zou doen en bakken maar.
Ja! Zo is gefrituurde halloumi ook lekker. Dunne frietjes snijden, door de bloem halen en dan frituren.
Niet van tevoren klaar te maken maar wel super lekker. Als je de rest van tevoren klaarmaakt dan kan dit wel op het laatste moment. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door