Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3346500
Je moet inderdaad niet te braaf willen zijn Lizzy. Je doet er alles aan om "overlast" te voorkomen en zoals eerder gezegd daar waar mensen bij elkaar wonen ontkom je niet aan "last". We zijn tenslotte allemaal anders en irriteren ons dan ook aan net weer andere dingen.

Overigens heb ik het geluid van mijn wekker aangepast (werd 's morgens wakker van fluitende merels) maar dat is in de zomer niet zo handig als die echte dingen met het krieken van de dag al beginnen te fluiten.
En vooral de krantenbezorger in de buurt is erg irri. Rijdt op een brommertje dat teveel herrie maakt :-X en dat was iedere dag om 5.00 uur 's morgens. Gelukkig komt hij nu pas om 6.00 uur dan ben ik toch al wakker.
#3346502
Aprilsnow schreef:Je moet inderdaad niet te braaf willen zijn Lizzy. Je doet er alles aan om "overlast" te voorkomen en zoals eerder gezegd daar waar mensen bij elkaar wonen ontkom je niet aan "last". We zijn tenslotte allemaal anders en irriteren ons dan ook aan net weer andere dingen.

Overigens heb ik het geluid van mijn wekker aangepast (werd 's morgens wakker van fluitende merels) maar dat is in de zomer niet zo handig als die echte dingen met het krieken van de dag al beginnen te fluiten.
En vooral de krantenbezorger in de buurt is erg irri. Rijdt op een brommertje dat teveel herrie maakt :-X en dat was iedere dag om 5.00 uur 's morgens. Gelukkig komt hij nu pas om 6.00 uur dan ben ik toch al wakker.
Dit is echt waarheid als een koe hoor! De een ergert zich aan het geluid van een haan, de volgende vindt het oergezellig. Leo heeft een enorme allergie voor 's avonds laat feestjes in de tuin, ik snurk daar gewoon doorheen. Het is maar net waar je geluid-allergie ligt.

Maar in de regel denk ik toch dat luidruchtige feestjes, blaffende honden en kraaiende hanen minder geaccepteerd worden als bijv. spelende kinderen. Wij wonen hier aan het spoor van de Randstad-rail. Niemand hier op het rijtje hoort dat ding nog. Maar dat is ook een onontkoombaar geluid, waar we zelf voor gekozen hebben (die trein lag er al toen we hier kwamen wonen). Ik denk dat geluid waar je niet om hebt gevraagd/zelf niet voor hebt gekozen : dat stoort de meeste mensen het snelst.

En dan heb je er ook gewoon enorme zeikerds bij, waarvan ik zoiets heb "joh, ga lekker naar een hutje op de hei". Wij hebben ooit een buurman gehad die serieus kwam vragen of wij 's nachts de WC niet meer door wilde trekken. Ja daaaaaag.
#3346503
Ik erger me idd dood aan zware bassen van een concert of feestje verderop.
Er was eens festival een dorp verder en de wind zat verkeerd zeker, maar boven op de slaapkamer van Vincent, die was toen een maand of 9 denk ik, voelde je die bassen gewoon in je buik. Tot over middernacht. En daar kan ik dus niet tegen, als m'n baby er wakker van ligt en ongemak van heeft. Daar wordt ik heel kwaad van.
Maar ja, vooraf uitgehangen ( wij hadden dat gemist) en dan moet je dat maar verdragen. Punt is alleen dat zo'n kind wel moet kunnen slapen he, dat verandert niet als je het op voorhand weet...

Terwijl de pauw of de groep ganzen naast de deur, daar sakker ik een paar keer over tegen Meneer en dan leg ik me erbij neer.

1 keer heb ik me nog maar geërgerd aan haangekraai en dat was toen de buren 2 reuzenhanen hadden, met een draadje tussen, anders maakten ze elkaar af. En die kraaien dus om ter hardst, tegen elkaar op. De hele nacht door. En dat was minder dan 10m van m'n raam en de zolderkamer was slecht geïsoleerd.
Ja, daar lig je dan wel wakker van... ::) Voor de rest me nog nooit geërgerd aan een haan...
#3346513
Siberienne schreef:Nou bij deze dan. De heren jodelen niet, maar de (hier nog heel jonge) Shadow weet toch duidelijk niet wat hij hier nu weer van moet denken .. en dat geeft ook best herrie..

Maar dat is toch enig, dat geluid ;D ! Ik vind dat serieus erg leuk. Woonde ik in de middle of nowhere, had ik tenminste 2 ezels! (en ganzen, parelhoenen, pauwen, geitjes, veel meer kippen en hanen en het liefst ook een paar pony's).
#3346518
Siberienne schreef:Nou bij deze dan. De heren jodelen niet, maar de (hier nog heel jonge) Shadow weet toch duidelijk niet wat hij hier nu weer van moet denken .. en dat geeft ook best herrie..
Ik heb er even geen geluid bij, maar het ziet er zeer grappig uit ;D
Zo'n grote mond, maar o wee als de ezel deze kant op komt :biggrin2:
#3346530
Siberienne schreef:Nou bij deze dan. De heren jodelen niet, maar de (hier nog heel jonge) Shadow weet toch duidelijk niet wat hij hier nu weer van moet denken .. en dat geeft ook best herrie..


Tjemig... als je dat zo hoort en ziet vraag je je af waarom de 'waakezel' nog niet in de Dikke van Dale is opgenomen :o
Ik vind de ezels indrukwekkender al Shadow die ze probeert af te bluffen :biggrin2:
#3346538
Wat een gezeur zeg..volledig onterecht natuurlijk maar je zit er toch mee...maar zoals door iedereen gezegd..misschien niet in een hutje op de hei maar verder zal er altijd iets zijn waar je je aan ergert....maar of je daar nu altijd iets van moet zeggen... :-\
Wij hebben in ons oude huis nooit ook maar iets aan klussen gedaan na 20.00 uur met een gezin met 2 kleine kindjes naast ons..de kindjes waren echter in het weekend al om 6.00 uur actie en ook hyper..dus met pantoffeltjes met harde zolen het hele huis urenlang rond rennen..we hebben echt jaren niet ook maar een beetje uitgeslapen in het weekend..en toch hebben we niets van gezegd..maar het was wel een ergernis..maar ook te begrijpen..

Wij hebben na heel veel wikken en wegen toch de stoute schoenen aangetrokken en iets van de vuurkorf van de buren gezegd..die stond echt dag en nacht aan..lokatie 1mtr. achter de schutting..wij moesten echt direct de schuifpuien dichtdoen als hij aanstond..het is natuurlijk berengezellig en af en toe met een feestje totaal geen probleem maar iedere dag zaten wij met de puien dicht omdat echt alles naar de rook stonk ...Hij is nu verhuisd..het was geen probleem..dat was voor ons meer dan voldoende..Ons werd ook gevraagd of we het wilde melden als we last hadden van de muziek van de puberzoons...Ik zeg we horen weleens wat maar dat wil zeker niet zeggen dat we er last van hebben..dus prima..lekker muziek draaien..Maar dan middel je een beetje net als jij met de tijden van je haan maar Willem moet gewoon blijven..JIj gaat dan om de lieve vrede de haan weg doen en een andere buur krijgt vervolgens een zoon met een scooter die vroeg weg gaat weet ik veel..van de gewone vogels kan je nu ook wakker worden..
Barfplaats wil dat Willem blijft
#3346553
Summerditches schreef:Wat een gezeur zeg..volledig onterecht natuurlijk maar je zit er toch mee...maar zoals door iedereen gezegd..misschien niet in een hutje op de hei maar verder zal er altijd iets zijn waar je je aan ergert....maar of je daar nu altijd iets van moet zeggen... :-\
Wij hebben in ons oude huis nooit ook maar iets aan klussen gedaan na 20.00 uur met een gezin met 2 kleine kindjes naast ons..de kindjes waren echter in het weekend al om 6.00 uur actie en ook hyper..dus met pantoffeltjes met harde zolen het hele huis urenlang rond rennen..we hebben echt jaren niet ook maar een beetje uitgeslapen in het weekend..en toch hebben we niets van gezegd..maar het was wel een ergernis..maar ook te begrijpen..

Wij hebben na heel veel wikken en wegen toch de stoute schoenen aangetrokken en iets van de vuurkorf van de buren gezegd..die stond echt dag en nacht aan..lokatie 1mtr. achter de schutting..wij moesten echt direct de schuifpuien dichtdoen als hij aanstond..het is natuurlijk berengezellig en af en toe met een feestje totaal geen probleem maar iedere dag zaten wij met de puien dicht omdat echt alles naar de rook stonk ...Hij is nu verhuisd..het was geen probleem..dat was voor ons meer dan voldoende..Ons werd ook gevraagd of we het wilde melden als we last hadden van de muziek van de puberzoons...Ik zeg we horen weleens wat maar dat wil zeker niet zeggen dat we er last van hebben..dus prima..lekker muziek draaien..Maar dan middel je een beetje net als jij met de tijden van je haan maar Willem moet gewoon blijven..JIj gaat dan om de lieve vrede de haan weg doen en een andere buur krijgt vervolgens een zoon met een scooter die vroeg weg gaat weet ik veel..van de gewone vogels kan je nu ook wakker worden..
Barfplaats wil dat Willem blijft
;D ;D ;D ;D

Dank je :-* !

Men had ons verteld dat in het Zoetermeerse APV staat dat een haan verboden is. En toen Willem kwam hebben we zelf in het APV gezocht en niks kunnen vinden, maar ons werd gezegd dat dit in een bijlage stond (die ik nu zelf heb kunnen vinden en waar dus niets in staat over het verbod op het houden van hanen!!). Maar goed, wij hebben altijd in de veronderstelling geleefd dat wij "on the edge" leefde met onze Willem en ook wel samen afgesproken dat als er klachten zouden komen, Willen herplaatst zou worden.

Nu blijkt dat er niks in de bijlage staat over het houden van een haan, blijft Willem natuurlijk. Hoewel ik daar wel bij zeg dat mochten we hier de stenen door ruiten krijgen (oftewel het echt hoog oploopt) Willem zal moeten verhuizen. Ik hoop dat dit nooit gebeurd!

Maar je hebt ook echt 100% gelijk hoor, wij doen onze haan weg, de kans is vrij groot dat een van de buurkinderen zo meteen een scooter achterin de tuin staat te repareren! Wij doen ons best, Willem mag er pas op gepaste tijd uit. En als mensen daar wakker van worden, wordt het misschien tijd voor gehoordoppen. We kunnen moeilijk met iedereen die in shift werkt rekening houden. Ja, zeker het leven in de stad begint gewoon om een uur of half 8 (en in het weekend om half 9) dus we laten hem nog een uur langer zitten dan dat.
#3346637
in de meeste apv's staat dat er geen zogenaamde landbouwhuisdieren binnen de bebouwde kom gehouden mogen worden. en daar vallen kippen en haan ook onder.
zelfs in onze dorpsgemeenten mag het niet. en het is hier toch het platteland.
niet alleen vanwege geluidsoverlast, maar ook wegens muizen, ratten enz. overlast bij onvoldoende hygiene en teveel voeren denk ik.
ik kan me wel voorstellen dat het overlast kan geven.
maar teveel konijnen, katten, honden enz. geven dat natuurlijk ook.
duiven mag dan -met vergunning- weer wel, en dat geeft toch ook best veel overlast als ze los mogen. hier in de buurt schijten ze alles onder.
wij moeten 's ochtend met een keteltje heet water naar de auto om de ruiten vrij te maken van duiven schijt. komt ook van de grote aantallen turkse tortels die de restanten graan krijgen. dan maar liever een paar goed verzorgde krieltjes denk ik. zolang men ze in de eigen tuin houdt en dus kortwiekt of ophokt.
#3351421
Aan alle goede dingen komt een eind...... Onze Willem is vandaag naar Akka's Ganzenparadijs verhuist : https://www.ganzenparadijs.nl. Leo heeft hem net geïnstalleerd daar, as we speak :'( . We adopteren Willem natuurlijk wel direct, dat spreekt voor zich.

Gisteren kwam voor de 4de keer de buurman van de hoek klagen. En de manier waarop dit gesprek verliep was van dien aard dat Leo en ik samen hebben besloten om Willem te herplaatsen.

Ik heb Willem vanmorgen geknuffeld, in zijn ingerichte bench gezet, Rescue druppels gegeven en Leo is naar Drenthe gereden om hem weg te brengen (samen met nog een paar hanen die bij de dierenambulance terecht waren gekomen). Ik ben er stuk van :'( . Maar ik houd me maar voor dat hij daar een beter leven krijgt als bij ons. Meer meisjes en hij kan lekker naar buiten wanneer hij zin heeft, niet pas wanneer wij het hok open doen.

Gewoon ronduit kl*te, dit. Maar met alles wat er gezegd is en gebeurd is wilde wij geen risico lopen en hebben we aan het kortste eind getrokken.

Lieve mooie machtige schattige stoere Willem: het gaat je goed vent :'( :-* . Dat je maar een heel lang, mooi, gezond en gelukkig leven mag hebben bij Akka's Ganzenparadijs. Wij gaan je missen en je meisjes ook :'( :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door