Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3346116
Lizzy schreef:Met zo'n haantje hier in de tuin he, leef je gewoon net buiten het lijntje hier in die Randstad. En dat wringt altijd. Ik heb me hier nog nooit thuis gevoeld, zal me er ook nooit thuis gaan voelen ook. Maar ja, placed between a rock and a hard place.
Lieve Lizzy, vergeet niet dat jullie veel meer doen om geen overlast te willen geven he. Jullie hebben een geluidsdicht nachthok waar Willem in zit en dus kan hij geen overlast geven in de nacht en vroege uren. Tevens hebben jullie ook overlast van die buurman en vrouw alleen kiezen jullie ervoor om dit voor je te houden, want geven en nemen. Daar geef ik jullie gelijk in, maar het mag nu niet zo zijn dat jij je op en top schuldig gaat voelen omdat deze buurvrouw nu ineens zo reageert!

Die buurvrouw kan ook de anonieme beller zijn. Maar lieverd, nu niet gelijk je gek laten maken hoor!!! :-*
#3346161
Ja nee, dat is ook wel zo hoor. Maar behalve dat ik niemand lastig wil vallen, besef ik gewoon wel dat je met 4 honden en 1 haan een soort outcast bent in een stad. Dat bedoel ik met dat je net over lijntje (of randje zo je wil) gaat. En eigenlijk zou ik nog wel een kalkoenstelletje willen. Liefst ook parelhoenen. En een ezeltje of 2. Dat dat niet kan dat snap ik natuurlijk zelf ook wel. Maar met een haan ben je hier dus eigenlijk al over het randje en dat staat vrij ver af van wat ik werkelijk zou willen. Maar ja, Leo wil het liefst in de binnenstad van Rotterdam wonen. Dus dit is dan een soort van compromis. Landelijker wonen in de Randstad kunnen we niet betalen en verhuizen naar Groningen.... Dat zou ik dan alleen moeten doen. Rock and a hard place.

Vandaag hebben we Willem (mijn buurman noemt hem "Daan de Haan" :biggrin2: ) tot 9 uur in zijn hok laten zitten. En hij heeft wraak genomen :o . Om half 10 begon hij te kukelen en heeft denk ik vandaag al 50 keer gekukeld :o ! De eikel.
#3346163
Lizzy schreef:
Vandaag hebben we Willem (mijn buurman noemt hem "Daan de Haan" :biggrin2: ) tot 9 uur in zijn hok laten zitten. En hij heeft wraak genomen :o . Om half 10 begon hij te kukelen en heeft denk ik vandaag al 50 keer gekukeld :o ! De eikel.
Joh... ruil een weekje honden met Siberienne, jullie hebben daar vast ook wel een mooi klinkend kerkklokje in de buurt staan waar de heren mee mee kunnen zingen
Dan is er geen buur meer die durft te klagen over Willem :biggrin2:

Maar serieus, er is een groot verschil tussen "last" en "overlast"
En in deze regionen ben je binnen de bebouwde kom al gauw tot "last"
Of dat nu kinderen zijn die vroeg wakker zijn en buitenspelen, de vuilnisman die voor dag en dauw aan zijn ronde begint, de Chi van verderop die denkt dat hij elke andere hond weg moet blaffen, de vuurkorf die gezellig 's avonds staat te fikken en de hele straat blauw kleurt, de afwijkende verf op de kozijnen van een buur, de katten die gezellig centraal elkaar de tent uit knokken...., of een haan die wraak neemt en voor 1 keer de boel bij elkaar kukkelt..... ;D

Er is zoveel waar je "last" van kan hebben dat als je dat allemaal optelt het al snel gaat voelen als "overlast" .... en dat is niet eerlijk omdat er in dit geval nu net 1 van die geluiden uit jullie tuin komt.

Je hebt in de randstad nu eenmaal niet veel meer keus als buren, veel buren, of heeeeeel veel buren
....en ja, dan heb je wat te accepteren van elkaar, dat heet samenleven (hoe vervelend soms ook :-X )
#3346170
Wij stonden afgelopen vakantie op een natuur-eko-camping waar nachtegalen zaten. Zo gaaf! Maar er waren dus echt mensen gaan klagen bij de beheerder over het lawaai, dat ze er niet van konden slapen....

Kortom; er valt altijd wat te zeuren ;D

S2 lijkt het leuk in Zoetermeer alleen denk kom dat je dan ook geen haan meer hebt...
en ezeltjes, zo gaaf! Maar die maken inderdaad een herrie... ik heb ergens een filmpje van S2 heen en weer loeiend met ezels.., ik zoek het voor je op!
#3346222
Lizzy schreef:Ja nee, dat is ook wel zo hoor. Maar behalve dat ik niemand lastig wil vallen, besef ik gewoon wel dat je met 4 honden en 1 haan een soort outcast bent in een stad. Dat bedoel ik met dat je net over lijntje (of randje zo je wil) gaat. En eigenlijk zou ik nog wel een kalkoenstelletje willen. Liefst ook parelhoenen. En een ezeltje of 2. Dat dat niet kan dat snap ik natuurlijk zelf ook wel. Maar met een haan ben je hier dus eigenlijk al over het randje en dat staat vrij ver af van wat ik werkelijk zou willen. Maar ja, Leo wil het liefst in de binnenstad van Rotterdam wonen. Dus dit is dan een soort van compromis. Landelijker wonen in de Randstad kunnen we niet betalen en verhuizen naar Groningen.... Dat zou ik dan alleen moeten doen. Rock and a hard place.

Vandaag hebben we Willem (mijn buurman noemt hem "Daan de Haan" :biggrin2: ) tot 9 uur in zijn hok laten zitten. En hij heeft wraak genomen :o . Om half 10 begon hij te kukelen en heeft denk ik vandaag al 50 keer gekukeld :o ! De eikel.



Whahahaha! Hij moet nog even wennen aan het nieuwe regime. ;)


Alles gelezend hebbende zou ik verder voorlopig niets doen met Willem. Jullie doen genoeg om de geluidsoverlast te minimaliseren. Laat ze maar bewijzen dat het niet genoeg is.
Natuurlijk wil je niemand lastig vallen, maar je hoeft ook niet Roomser dan de Paus te zijn.
#3346230
-Annemarie- schreef:[/b]

Whahahaha! Hij moet nog even wennen aan het nieuwe regime. ;)


Alles gelezend hebbende zou ik verder voorlopig niets doen met Willem. Jullie doen genoeg om de geluidsoverlast te minimaliseren. Laat ze maar bewijzen dat het niet genoeg is.
Natuurlijk wil je niemand lastig vallen, maar je hoeft ook niet Roomser dan de Paus te zijn.
Hij vindt het nieuwe regime niet fijn :biggrin2:

Nee, dat denk ik ook hoor. En iedereen weet nu waar Daan de Haan woont dus hoeven ze mijn buurvrouw niet meer lastig te vallen. Ik kom haar man tegemoet met 2 keer per week een half uurtje langere opsluiting maar dat was het wel.
#3346260
Lizzy schreef:Hij vindt het nieuwe regime niet fijn :biggrin2:

Nee, dat denk ik ook hoor. En iedereen weet nu waar Daan de Haan woont dus hoeven ze mijn buurvrouw niet meer lastig te vallen. Ik kom haar man tegemoet met 2 keer per week een half uurtje langere opsluiting maar dat was het wel.
Bedoel je nu dat je die man gaat opsluiten? ;D ;D ;D Wel lekker rustig..........
#3346284
Wat kunnen mensen zeuren, zeg..... pffff..... je moest eens mee maken als er hier een feestje is..... niets niks dat het om 0.00 uur wat stiller moet zijn :-[ ..... zal er waarschijnlijk aan liggen dat wij in een huurhuis wonen ;) ...... Lizzy, je weet dat het niet aan jouw Willem ligt, tis bagger, maar laat ze lekker zeuren ;) ......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door