Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3346027
Angelique schreef:Ophouden nu hoor, jij bent niemand tot last en al zou dat wel ene beetje zijn...dat is inherent in bij elkaar wonen, dan kan een ander een keer last vna je hebben, net als dat jij misschien ene keer last hebt vann een ander. Als iemand om half 6 een haan hoort, dan is dat een andere haan. En je buren kunnen dat bevestigen, daar hoef je niet zenuwachtig filmpjes van te gaan maken.

Raar verhaal trouwens hoor...handhaving krijgt ene anonieme klacht over een haan....beland bij jouw dorpsgekkie voor de deur die niet eens een haan heeft maar die wel heel toevallig een man heeft die ook al last van jouw haan.
Je hebt gewoon gelijk..... Dit is onze haan niet. Ik hoorde net van weer een andere buurvrouw (tis hier net een kippenhok) dat ze een paar weken geleden geluidsmetingen achter onze tuinen hebben staan doen. Wel heul toevallig he :-X . Maar tot op heden is er nog niemand bij ons langs geweest!

Ik vind het ook van A tot Z een raar verhaal en het wordt nog raarder. Vanmorgen heeft Leo de wijkagent gebeld om te vragen of zij een klacht binnen hadden gekregen. Vervolgens gaat de wijkagent (zonder enig overleg) vandaag langs bij onze buurvrouw waar ook handhaving al is geweest!!!!! Huh??? Nou goed, onze buurvrouw vertelde exact hetzelfde verhaal tegen de wijkagent als dat Leo heeft verteld ("wij hebben een haan, die sluiten we tot half 9 of half 10 op") en volgens de wijkagente doen wij dus meer dan noodzakelijk en is er totaal geen reden voor actie. Ze hebben een anonieme klacht binnen gekregen (dat echt wel) maar daar kunnen ze ook verder niks mee. Aldus de wijkagente. Maar onze buurvrouw had ons dus aangeklampt (volgens de wijkagente) omdat zij bang was dat iemand onze haan wat aan zou doen. Nou, schiet mij zo langzamerhand maar in een pannenkoek. Kom je erbij zitten?

Is dit storm in een glas water? Ik weet het serieus niet!
#3346028
Lizzy schreef:Whahahaha, oh my god, mijn buurvrouw wordt GEK ;D ;D ;D ;D
Maar wat zou je doen, komen ze aan de deur met "joh, niet om het een of ander maar die om 7 uur die trekken we niet"?
Opstaan en ze stil houden. ‘S winters slapen ze in het nachthok en dat is aardig gedempt/geïsoleerd, maar liggen ze buiten en da’s gewoon echt herrie. Ik zou een klacht prima snappen.
#3346030
Lizzy schreef:Je hebt gewoon gelijk..... Dit is onze haan niet. Ik hoorde net van weer een andere buurvrouw (tis hier net een kippenhok) dat ze een paar weken geleden geluidsmetingen achter onze tuinen hebben staan doen. Wel heul toevallig he :-X . Maar tot op heden is er nog niemand bij ons langs geweest!

Ik vind het ook van A tot Z een raar verhaal en het wordt nog raarder. Vanmorgen heeft Leo de wijkagent gebeld om te vragen of zij een klacht binnen hadden gekregen. Vervolgens gaat de wijkagent (zonder enig overleg) vandaag langs bij onze buurvrouw waar ook handhaving al is geweest!!!!! Huh??? Nou goed, onze buurvrouw vertelde exact hetzelfde verhaal tegen de wijkagent als dat Leo heeft verteld ("wij hebben een haan, die sluiten we tot half 9 of half 10 op") en volgens de wijkagente doen wij dus meer dan noodzakelijk en is er totaal geen reden voor actie. Ze hebben een anonieme klacht binnen gekregen (dat echt wel) maar daar kunnen ze ook verder niks mee. Aldus de wijkagente. Maar onze buurvrouw had ons dus aangeklampt (volgens de wijkagente) omdat zij bang was dat iemand onze haan wat aan zou doen. Nou, schiet mij zo langzamerhand maar in een pannenkoek. Kom je erbij zitten?

Is dit storm in een glas water? Ik weet het serieus niet!
Het kan natuurlijk goed zijn dat buuf een notoire zeikerd is met wie ze al vaker aan de klachtenlijn hebben gehangen, en als er dan een anonieme klacht binnenkomt, dat ze dan denken: o, het zal die van nummer [vul in huisnummer] wel weer zijn.

In ieder geval is het dus niet jouw haan, dus inderdaad: probeer het los te laten. *zei de wereldkampioen loslaten ::) :biggrin2: *
#3346031
Lizzy schreef:Je hebt gewoon gelijk..... Dit is onze haan niet. Ik hoorde net van weer een andere buurvrouw (tis hier net een kippenhok) dat ze een paar weken geleden geluidsmetingen achter onze tuinen hebben staan doen. Wel heul toevallig he :-X . Maar tot op heden is er nog niemand bij ons langs geweest!

Ik vind het ook van A tot Z een raar verhaal en het wordt nog raarder. Vanmorgen heeft Leo de wijkagent gebeld om te vragen of zij een klacht binnen hadden gekregen. Vervolgens gaat de wijkagent (zonder enig overleg) vandaag langs bij onze buurvrouw waar ook handhaving al is geweest!!!!! Huh??? Nou goed, onze buurvrouw vertelde exact hetzelfde verhaal tegen de wijkagent als dat Leo heeft verteld ("wij hebben een haan, die sluiten we tot half 9 of half 10 op") en volgens de wijkagente doen wij dus meer dan noodzakelijk en is er totaal geen reden voor actie. Ze hebben een anonieme klacht binnen gekregen (dat echt wel) maar daar kunnen ze ook verder niks mee. Aldus de wijkagente. Maar onze buurvrouw had ons dus aangeklampt (volgens de wijkagente) omdat zij bang was dat iemand onze haan wat aan zou doen. Nou, schiet mij zo langzamerhand maar in een pannenkoek. Kom je erbij zitten?

Is dit storm in een glas water? Ik weet het serieus niet!
Is hij zo gemakkelijk te vangen dan? Jouw Willem?
Of zouden ze het nachthok open breken? Lijkt me toch wat ver gaan...
Kunnen ze überhaupt wel gemakkelijk in jouw tuin?

Alleszinds sta je gewoon recht in je schoenen. Je neemt de nodige maatregelen en jou valt niets te verwijten.
Maar dat je er niet helemaal gerust op bent als er rechtstreekse bedreigingen naar je haan geuit worden, kan ik ook wel volgen.
Ik zou in dat geval k toch echt wel stevig terugkaatsen. Al is het maar om hem te beschermen. Dat in jouw kippenhok komen inbraak is, andermans dier doden strafbaar en dat als er iets met Willem gebeurt, je wel weet wie aan te geven bij de politie.
Want zo is het toch ook?
#3346032
Siberienne schreef:Opstaan en ze stil houden. ‘S winters slapen ze in het nachthok en dat is aardig gedempt/geïsoleerd, maar liggen ze buiten en da’s gewoon echt herrie. Ik zou een klacht prima snappen.
Ja, ik vind het dus eigenlijk wel heel schattig, dat geklets. En ik zou er echt nooit om gaan zeiken. Het duurt ook maar zooooooo kort! Het is ook niet echt heel hard natuurlijk. Dus ik hoop dat jullie nieuwe buren dat ook niet gaan doen, zeuren hierover!
#3346033
pearlsofpassion schreef:Is hij zo gemakkelijk te vangen dan? Jouw Willem?
Of zouden ze het nachthok open breken? Lijkt me toch wat ver gaan...
Kunnen ze überhaupt wel gemakkelijk in jouw tuin?

Alleszinds sta je gewoon recht in je schoenen. Je neemt de nodige maatregelen en jou valt niets te verwijten.
Maar dat je er niet helemaal gerust op bent als er rechtstreekse bedreigingen naar je haan geuit worden, kan ik ook wel volgen.
Ik zou in dat geval k toch echt wel stevig terugkaatsen. Al is het maar om hem te beschermen. Dat in jouw kippenhok komen inbraak is, andermans dier doden strafbaar en dat als er iets met Willem gebeurt, je wel weet wie aan te geven bij de politie.
Want zo is het toch ook?
Ja, Willem is super tam. Je kunt hem ook heel gemakkelijk aaien en dat vindt hij nog leuk ook. Heel makkelijk komen ze de tuin niet in maar niks is onmogelijk. We gaan voor 's nachts toch maar een slot op het nachthok doen :-\
#3346037
Lizzy schreef:Ja, Willem is super tam. Je kunt hem ook heel gemakkelijk aaien en dat vindt hij nog leuk ook. Heel makkelijk komen ze de tuin niet in maar niks is onmogelijk. We gaan voor 's nachts toch maar een slot op het nachthok doen :-\

Maar zou je roedel niet aanslaan als er 'snachts iets of iemand in de tuin rondscharrelt?

Hoe dan ook een raar en vervelend verhaal, je kan buren niet aardig vinden en negeren in het dagelijks leven... op die manier leven wij heel vreedzaam naast die van ons... maar als er dan op deze manier verhalen de wereld in komen die gewoon niet kloppen is niet leuk.

Gelukkig is er morgen weer een nieuwe dag en zal je alles hopelijk weer wat nuchterder kunnen bekijken, want links om of rechts om, niemand schijnt last van Willem te hebben dus lekker snel achter je laten
#3346058
Ina schreef:Maar zou je roedel niet aanslaan als er 'snachts iets of iemand in de tuin rondscharrelt?

Hoe dan ook een raar en vervelend verhaal, je kan buren niet aardig vinden en negeren in het dagelijks leven... op die manier leven wij heel vreedzaam naast die van ons... maar als er dan op deze manier verhalen de wereld in komen die gewoon niet kloppen is niet leuk.

Gelukkig is er morgen weer een nieuwe dag en zal je alles hopelijk weer wat nuchterder kunnen bekijken, want links om of rechts om, niemand schijnt last van Willem te hebben dus lekker snel achter je laten
Nee, ik vermoed van niet. Tenzij de inbrekers herrie maken misschien. Het is natuurlijk niet zo dat niemand last van Willem heeft. De buurvrouw heeft wel degelijk last van hem, de buurman ook (ze greep het wel allemaal aan om in 1ste instantie tegen Leo te gillen dat de haan moest gaan) en er is door iemand anders een anonieme melding gedaan over de haan.
#3346090
Die anonieme klacht is vast iemand die last heeft van een andere haan maar ofwel geen haan aangeduid heeft, ofwel zich vergist. Want half 6, dat kan Willem gewoon niet zijn.
Er zal toch nog vast een haan in de buurt zijn? Misschien vrij ver weg maar zit de melder van de klacht er tussenin oid?

En he, als ze van de instanties komen meten zijn en je hoort er niets van, is het dat je in orde bent he.
Het is niet aan je buurvrouw om te bepalen of hij moet gaan of niet, dat zouden de instanties je dan wel komen zeggen.
#3346092
pearlsofpassion schreef:Die anonieme klacht is vast iemand die last heeft van een andere haan maar ofwel geen haan aangeduid heeft, ofwel zich vergist. Want half 6, dat kan Willem gewoon niet zijn.
Er zal toch nog vast een haan in de buurt zijn? Misschien vrij ver weg maar zit de melder van de klacht er tussenin oid?

En he, als ze van de instanties komen meten zijn en je hoort er niets van, is het dat je in orde bent he.
Het is niet aan je buurvrouw om te bepalen of hij moet gaan of niet, dat zouden de instanties je dan wel komen zeggen.
+1
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door