Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3345998
Lizzy schreef:Ohwww, jullie berichten doen me wel goed hoor!


Wat wel heel eng is dat ze ons gaat staan te vertellen dat er in wijk Rokkeveen in Zoetermeer ook mensen overlast hadden van een haan, die eigenaren vertikte het om daar wat aan te doen en 's nachts hebben ze de haan aan de schutting gespijkerd :-X :-X :-X . Ik kreeg daar een erg unheimlich gevoel van, om je eerlijk de waarheid te zeggen....
Zit ze je nou een beetje verkapt te bedreigen..? Misschien moet je haar dan eens uitleggen dat haar katten in jouw tuin komen, en dat jij vier honden hebt rondlopen die jij ook niet de hele dag in het oog kunt houden, en een ongelukje tussen hond en kat is zo gebeurd... :-X
#3345999
Zolang je geen officieel bericht krijgt dat de haan overlast bezorgd en weg moet, zou ik hem gewoon laten zitten. Hier hebben buren (niet de naaste buren, maar buren 1,5 km verderop) geklaagd over de honden. De politie is bij mij langs geweest en heeft geconstateerd dat er geen sprake was van geluidsoverlast, maar dat die buren gewoon zeurpieten zijn. Mijn honden mochten gewoon blijven blaffen. Overlast moet wel worden bewezen.
#3346000
Meid, daar word je toch bloednerveus van! Wat een zeikerds zeg! Ik zou alvast handtekeningen van alle andere buren verzamelen, want die hebben blijkbaar niks tegen Willem. Als ik bij je in de buurt woonde stuurde ik mijn lief langs om een paar bandrecorders neer te zetten met langzaam draaiende banden, zodat je het geluid van de hele dag kunt opnemen. Dat heeft hij op mijn werk ook eens geïnstalleerd toen we buren hadden die claimden dat de cv-installatie vreselijke herrie maakte. Wat niet zo was, bleek toen.
Maar goed dat de buurvrouw niet bij ons in de straat woont, wij horen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat de koekoek, daar zou ze helemaal gek van worden.
Zal ik eens anoniem bellen en een klacht over haar katten indienen? ;D ;D
Enne, als Willem een onderduikadres nodig heeft......... ;) ;)
#3346001
Anne in Zweden schreef:Zit ze je nou een beetje verkapt te bedreigen..? Misschien moet je haar dan eens uitleggen dat haar katten in jouw tuin komen, en dat jij vier honden hebt rondlopen die jij ook niet de hele dag in het oog kunt houden, en een ongelukje tussen hond en kat is zo gebeurd... :-X
Precies!
#3346003
Zou ik toch niet doen. Als het dan per ongeluk gebeurd heb je de poppen aan het dansen. Daarbij zou ik me niet verlagen tot dat niveau; dan is de aanpakken van overbluffen toch echt een betere vind ik.

De rijdende rechter oordeelde eerder dat de haan in een gesloten hok moet. Doe je al, dus...
#3346004
eelke schreef:Zou ik toch niet doen. Als het dan per ongeluk gebeurd heb je de poppen aan het dansen. Daarbij zou ik me niet verlagen tot dat niveau; dan is de aanpakken van overbluffen toch echt een betere vind ik.
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat het wel goed is om buuf erop te wijzen dat haar katten ook voor overlast zorgen, en dat het geen kwaad kan als ze daar even bij stilstaat.
#3346007
We willen gewoon niemand tot last zijn dus ik vind dit hoe dan ook super balen.... :-\ . Nou probeer ik al sinds 2 uur vanmiddag een filmpje te maken van een kraai-sessie maar hij heeft in die afgelopen 2,5 uur 3 keer gekraaid. Ja, ik denk niet dat we daar overlast van zouden moeten krijgen :-\ . En overlast vanaf 's morgens half 6 kan echt gewoon niet. Ik heb een filmpje van zijn hok gemaakt en je zult ook zien dat het een klein haantje is, die hoor je echt niet voor half 9/half 10. "Even" uploaden.
#3346013
nikèdog2000 schreef:het is maar goed dat ze niet hier woond
hier gaan de merels om 5 uur al tekeer
wat moet daar dan mee gebeuren? uit de lucht schieten?
laat je niet gek maken
maar het is wel vervelend dat je zo'n zeurpiet naast je hebt wonen
Vlakbij de Van Brienenoordbrug gaan de merels nog vroeger zingen, zelfs 's winters. Blijkbaar worden ze getriggerd door het verkeerslawaai, daar moeten ze bovenuit zien te komen en hoe eerder dat begint - op die plek al om half 3 's nachts - hoe eerder de merels beginnen. Ik vond het ook weleens vervelend om wakker gefloten te worden, maar al met al was ik veel te blij met al die vogels.
#3346015
Lizzy schreef:We willen gewoon niemand tot last zijn dus ik vind dit hoe dan ook super balen.... :-\ . Nou probeer ik al sinds 2 uur vanmiddag een filmpje te maken van een kraai-sessie maar hij heeft in die afgelopen 2,5 uur 3 keer gekraaid. Ja, ik denk niet dat we daar overlast van zouden moeten krijgen :-\ . En overlast vanaf 's morgens half 6 kan echt gewoon niet. Ik heb een filmpje van zijn hok gemaakt en je zult ook zien dat het een klein haantje is, die hoor je echt niet voor half 9/half 10. "Even" uploaden.
Belachelijk toch dat je nu zo in de stress zit vanwege dat onnozele mens.
#3346021
Lizzy schreef:We willen gewoon niemand tot last zijn dus ik vind dit hoe dan ook super balen.... :-\ . Nou probeer ik al sinds 2 uur vanmiddag een filmpje te maken van een kraai-sessie maar hij heeft in die afgelopen 2,5 uur 3 keer gekraaid. Ja, ik denk niet dat we daar overlast van zouden moeten krijgen :-\ . En overlast vanaf 's morgens half 6 kan echt gewoon niet. Ik heb een filmpje van zijn hok gemaakt en je zult ook zien dat het een klein haantje is, die hoor je echt niet voor half 9/half 10. "Even" uploaden.
Niemand tot last zijn... is een lofwaardig streven, maar dan ga je er ook vanuit dat de rest van de wereld redelijk is. En dat is nu eenmaal niet zo.

Dus ik zou zeggen "vervelend buur, maar ik kan het niet voor je oplossen" en het daarbij laten.

En dan heeft ze verschrikkelijk mazzel dat ze niet naast mij woont want dit doen de mannen om 7, 12 en 18 uur... angelus klokje van de kerk toezingen..



(wij krijgen nieuwe buren, de vorige waren doof, gelukkig hebben ze ook honden maar ik kan het heel goed begrijpen als ze bezwaar maken tegen de 7 uur... )
#3346023
Lizzy schreef:We willen gewoon niemand tot last zijn dus ik vind dit hoe dan ook super balen.... :-\ . Nou probeer ik al sinds 2 uur vanmiddag een filmpje te maken van een kraai-sessie maar hij heeft in die afgelopen 2,5 uur 3 keer gekraaid. Ja, ik denk niet dat we daar overlast van zouden moeten krijgen :-\ . En overlast vanaf 's morgens half 6 kan echt gewoon niet. Ik heb een filmpje van zijn hok gemaakt en je zult ook zien dat het een klein haantje is, die hoor je echt niet voor half 9/half 10. "Even" uploaden.

Ophouden nu hoor, jij bent niemand tot last en al zou dat wel ene beetje zijn...dat is inherent in bij elkaar wonen, dan kan een ander een keer last vna je hebben, net als dat jij misschien ene keer last hebt vann een ander. Als iemand om half 6 een haan hoort, dan is dat een andere haan. En je buren kunnen dat bevestigen, daar hoef je niet zenuwachtig filmpjes van te gaan maken.

Raar verhaal trouwens hoor...handhaving krijgt ene anonieme klacht over een haan....beland bij jouw dorpsgekkie voor de deur die niet eens een haan heeft maar die wel heel toevallig een man heeft die ook al last van jouw haan.
#3346024
In de oogsttijd als er regen voorspelt is gaan ze hier 's nachts ooit door. Of beginnen eh heel vroeg. Inclusief met bieten in de vrachtwagens donderen....
En die koekoek begint nog eerder dan half 6 .
Dan staan er regelmatig paarden in de trailers te stampen dat je denk wat? oja zal vast wel een paard zijn weer...
En ik denk goh hoort erbij.
Het irritantste is het menselijk veroorzaakte geluid, zoals een vogelverschrikker in de vijver :-X (gelukkig staat die niet meer aan)
Als ik me daar toch allemaal

Maar die madam houdt er echt wel een vaag verhaal op na. En al helemaal niet netjes wat ze van die haan vertelden. Had je eigenlijk moeten zeggen hmmm goed idee kan ik ook wel doen met al die katten die in onze tuin schijten ::) (goed lost niks op he maar kan wel opluchten)

Ik zou wel afwachten aangezien half 6 toch niet kan en dat de buurthandhaving dan ook wel zal zien dat ze weer met een notoire zeikerd te maken hebben die te veel tijd over heeft....

En inderdaad niemand tot last zijn is gewoon een utopie. Er zijn altijd wel mensen die ergens last van hebben....
Zoals sommigen hier zich vast ook kunnen ergeren aan het onkruid in onze voortuin omdat zij wel iedere dag staan te bezemen, tja boeie dan :P
#3346026
Siberienne schreef:Niemand tot last zijn... is een lofwaardig streven, maar dan ga je er ook vanuit dat de rest van de wereld redelijk is. En dat is nu eenmaal niet zo.

Dus ik zou zeggen "vervelend buur, maar ik kan het niet voor je oplossen" en het daarbij laten.

En dan heeft ze verschrikkelijk mazzel dat ze niet naast mij woont want dit doen de mannen om 7, 12 en 18 uur... angelus klokje van de kerk toezingen..



(wij krijgen nieuwe buren, de vorige waren doof, gelukkig hebben ze ook honden maar ik kan het heel goed begrijpen als ze bezwaar maken tegen de 7 uur... )
Whahahaha, oh my god, mijn buurvrouw wordt GEK ;D ;D ;D ;D
Maar wat zou je doen, komen ze aan de deur met "joh, niet om het een of ander maar die om 7 uur die trekken we niet"?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door