Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3346014
Kaela schreef:Ik dacht dat die mevrouw wel oke was, maar ze ging steeds meer van zulke dingen zeggen en die hele “ik zou cesar wel eens met Oscar aan het werk willen zien” was de druppel. Toen was het snel over.

Nou ja, we zijn het er in ieder geval over eens dat het heel dom is, maar voor we Oscar via Monique goed op de rit hadden heb ik tegen heel wat van dit soort flauwekul (en de dominantie flauwekul) op moeten boksen. Best wel een pijnpuntje bij mij, om eerlijk te zijn.

Nou dat kan ik me goed voorstellen. Ik had ook zo'n meneer in het dorp die het allemaal wel wist in simpele oplossingen. Doodmoe werd ik ervan.

En ik heb serieus wel eens een discussie gehad op een forum met iemand die ook beweerde dat honden geen geheugen hadden en alleen in het hier en nu leefden. Dat ik haar vroeg hoe ze dan dacht dat honden wat leerden. Want dat moeten ze dan toch onthouden hebben. Maar 't kwartje viel echt niet :-X

Maar ik denk inderdaad wel dat we soms niet weten waarom honden doen wat ze doen en dat het soms kan helpen te focussen op ombuigen van gedrag ipv gissen naar de oorzaak ervan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346041
Siberienne schreef:Nou dat kan ik me goed voorstellen. Ik had ook zo'n meneer in het dorp die het allemaal wel wist in simpele oplossingen. Doodmoe werd ik ervan.

En ik heb serieus wel eens een discussie gehad op een forum met iemand die ook beweerde dat honden geen geheugen hadden en alleen in het hier en nu leefden. Dat ik haar vroeg hoe ze dan dacht dat honden wat leerden. Want dat moeten ze dan toch onthouden hebben. Maar 't kwartje viel echt niet :-X

Maar ik denk inderdaad wel dat we soms niet weten waarom honden doen wat ze doen en dat het soms kan helpen te focussen op ombuigen van gedrag ipv gissen naar de oorzaak ervan.
Ja, denk ik ook. Waarbij het waarom wel belangrijk is in de sleutel tot de oplossing is, maar dat is iets heel anders dan het waardoor.

Wel suf dat mensen echt denken dat een hond geen geheugen heeft. Inderdaad, hoe leert een hond dan? En hoe kunnen ze dan überhaupt overleven, moet ie dan elke keer opnieuw verzinnen wat ie hoort te eten en hoe die daaraan komt? Dan onderschat je echt het dierenrijk.
Door miik
#3346054
Toen Vivi, mijn galgo, uit spanje kwam had ze littekens en ja ze heeft het daar slecht gehad (broodmager, mega slechte huid en veel parasieten). Maar toen ze bij mij was, had ze het goed- denk ik... toch kwamen er in een hoog tempo littekens bij !!! Elke struik, scherpe prikkel, hoektand of wat dan ook zorgde voor een winkelhaak (gelukkig kon ik als paraveterinair zelf hechten) maar met het oog op de toenemende littekens werd ze wel heel erg mishandeld bij me.....
Gebruikersavatar
Door Ina
#3346127
miik schreef:Toen Vivi, mijn galgo, uit spanje kwam had ze littekens en ja ze heeft het daar slecht gehad (broodmager, mega slechte huid en veel parasieten). Maar toen ze bij mij was, had ze het goed- denk ik... toch kwamen er in een hoog tempo littekens bij !!! Elke struik, scherpe prikkel, hoektand of wat dan ook zorgde voor een winkelhaak (gelukkig kon ik als paraveterinair zelf hechten) maar met het oog op de toenemende littekens werd ze wel heel erg mishandeld bij me.....

Hahaha.... ik zeg altijd dat Aysa liever een brindle was geweest zo hard doet ze haar best om streepjes te krijgen :biggrin2:

Maar zo af en toe is het wel genant als je weer eens bij de DA staat.... helaas kan ik niet zelf hechten ;)
Door Lizzy
#3346130
miik schreef:Toen Vivi, mijn galgo, uit spanje kwam had ze littekens en ja ze heeft het daar slecht gehad (broodmager, mega slechte huid en veel parasieten). Maar toen ze bij mij was, had ze het goed- denk ik... toch kwamen er in een hoog tempo littekens bij !!! Elke struik, scherpe prikkel, hoektand of wat dan ook zorgde voor een winkelhaak (gelukkig kon ik als paraveterinair zelf hechten) maar met het oog op de toenemende littekens werd ze wel heel erg mishandeld bij me.....
Ze hebben toch gewoon een vreselijk gevoelige huid voor dit soort beschadigingen? Zeker als ze elke dag zo is de bossen mogen rossen, zoals bij jou!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door