Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3345853
Ik probeer tegenwoordig 1 tot 1,5 liter water per dag te drinken en drink dat gewoon uit de kraan. Werd mij vandaag verteld dat zelfs het RIVM zich zorgen maakt over de kwaliteit van ons drinkwater, dat ik het water beter kon filteren en dat de Brita-kan daarvoor totaal ongeschikt is omdat dit zelfs zware metalen toevoegt. Nou goed, thuis gekomen natuurlijk gelijk zitten goegelen en ik word er niet echt wijzer van. Dus ik dacht "laat ik het eens op Barfplaats vragen". Filter je je kraanwater? Zo ja, waarmee? Hoe bevalt dat? Zou je weer dezelfde filter kopen of iets anders? En zo nee, waarom niet?
#3345855
Niet. Drink amper water. Überhaupt drink ik te weinig, ben zó niet drinker... :-[
Weet t, ongezond :-X Maar ja, zolang mijn hondjes maar goed verzorgd zijn ben ik niet zo met verzorging van mezelf bezig... Gewoon desinteresse dus. Zou het mijn honden schaden, wordt t ander verhaal ::)
#3345858
Ik heb me daar jaren geleden in verdiept, en het komt erop neer dat je het eigenlijk gewoon niet goed kunt doen :(
Ik wilde zo'n filtersysteem onder mijn aanrecht zetten, maar kon niets vinden.

In alle bij mij bekende mogelijkheden van filtering komt het water door plastic, hetgeen in je water lekt.
Koop je bronwater in flessen, zit dat ook vaak in plastic verpakt of het is door kunststof leidingen vervoerd.
Zelf filteren dmv destillatie schijnt ook ook weer niet goed te zijn omdat je alle mineralen uit het water haalt.
En die kannen van Brita zijn toch ook van kunststof? En dan filter je alleen met een koolstoffilter, hetgeen ook niet zo heel veel doet.

De honden drinken trouwens veel liever regenwater, slootwater of uit een vieze modderpoel, dan kraanwater...
Maar dat vind ik dan weer niet zo smakelijk voor onszelf :P
#3345859
Alles wat ik drink (water of thee) wordt met water gewoon uit de kraan gemaakt. Ik word er soms gewoon moe van...., ik moet al met zoveel dingen rekening houden. Nu heb ik toevallig recent gekeken naar de kwaliteit van het drinkwater hier en die is toch niet slecht ALS ik de informatie moet geloven.
#3345869
Pauline schreef:Alles wat ik drink (water of thee) wordt met water gewoon uit de kraan gemaakt. Ik word er soms gewoon moe van...., ik moet al met zoveel dingen rekening houden. Nu heb ik toevallig recent gekeken naar de kwaliteit van het drinkwater hier en die is toch niet slecht ALS ik de informatie moet geloven.

+1

Ik drink ook gewoon uit de kraan
#3345873
Wij hebben een onthardingsinstallatie, Daar gaat als ik het goed heb 50 kg zout in per jaar. Dat scheelt dus alleen in de harddheid van het water. Het drinkwater wordt extra gezuiverd d.m.v een RO-installatie. Hoe dat allemaal precies werkt kan je op internet vinden.Daar wordt het beter uitgelegd dan wanneer ik een poging doe. Ik drink erg veel water , en gezien de ontzettend vuile filters die we jaarlijks moeten vervangen, heb ik wel het idee dat het verstandig is. Aan de andere kant, er is volgens mij nog nooit iemand doodgegaan van het nederlandse drinkwater
#3345897
1529343230709313521692.jpg
1529343230709313521692.jpg (3.65 MiB) 1827 keer bekeken
Wel een groot glas, 400 ml. 5 per dag, 4x Ceylon thee en 1x buchu. Zal ook wel niet goed zijn, maar ik vind het gewoon lekker! En dan ook nog 500 ml water.
#3345911
Ik denk dat ik zo'n 3 liter per dag wegtank (ik voed een dorstige tweeling) en veel daarvan is gewoon water uit de kraan. Ik leef nog steeds en ben in goede gezondheid. Ik geef mijn kindertjes en katten ook water uit de kraan en die leven ook allemaal nog steeds :P
Meneer geef ik geen water uit de kraan, want die kan het zelf pakken en hij heeft meestal een dringende voorkeur voor koffie of koeienmelk en soms een sapje en buiten de deur thee.

Ik heb helemaal niet het idee dat het water in NL zo slecht is. Oppervlaktewater in Afrika ofzo, da's pas vies. Als we hier ook ebola en dat soort ziektes krijgen, ga ik wel nadenken over ontsmetten en filteren en extra koken.
#3345915
Lizzy schreef:Ik probeer tegenwoordig 1 tot 1,5 liter water per dag te drinken en drink dat gewoon uit de kraan. Werd mij vandaag verteld dat zelfs het RIVM zich zorgen maakt over de kwaliteit van ons drinkwater, dat ik het water beter kon filteren en dat de Brita-kan daarvoor totaal ongeschikt is omdat dit zelfs zware metalen toevoegt. Nou goed, thuis gekomen natuurlijk gelijk zitten goegelen en ik word er niet echt wijzer van. Dus ik dacht "laat ik het eens op Barfplaats vragen". Filter je je kraanwater? Zo ja, waarmee? Hoe bevalt dat? Zou je weer dezelfde filter kopen of iets anders? En zo nee, waarom niet?
Yep, gewoon uit de kraan. Wij hebben wel een waterontharder maar dat is voor het schoonmaakgemak. :biggrin2:

Maar ik moet zeggen dat ik het wel zorgwekkend vind, de hoeveelheid medicijnen en andere zooi in het (drink) water. :-\

Evengoed, toen ik bij Moyra een wond uit moest spoelen zei de Da ook dat het gewoon met kraanwater kon. Niks uitkoken, nergens voor nodig want we hebben hier prima schoon water.
#3345927
-Annemarie- schreef:Yep, gewoon uit de kraan. Wij hebben wel een waterontharder maar dat is voor het schoonmaakgemak. :biggrin2:

Maar ik moet zeggen dat ik het wel zorgwekkend vind, de hoeveelheid medicijnen en andere zooi in het (drink) water. :-\

Evengoed, toen ik bij Moyra een wond uit moest spoelen zei de Da ook dat het gewoon met kraanwater kon. Niks uitkoken, nergens voor nodig want we hebben hier prima schoon water.
Dat. En met filters ga je dat er niet uit krijgen, anders had de waterzuivering dat al gedaan. Kraanwater is beter dan bronwater, zowel kwalitatief als voor het milieu. (Momenteel is het kraanwater van Vitens(?) niet helmaal in orde...) Het zou natuurlijk wel kunnen dat je bronwater lekkerder vindt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door