Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Woody_
#3345814
Hey,
Ik krijg maandelijks een doos met gedroogde snacks voor Woody,
Nu zit er een "konijn special" in en daar zitten voor- en achterpoten in. Aangezien er bot in zit en er scherpe nageltjes aanzitten durf ik het niet geven...
Word dit vaker gedroogd? :???:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345865
Woody_ schreef:Hey,
Ik krijg maandelijks een doos met gedroogde snacks voor Woody,
Nu zit er een "konijn special" in en daar zitten voor- en achterpoten in. Aangezien er bot in zit en er scherpe nageltjes aanzitten durf ik het niet geven...
Word dit vaker gedroogd? :???:
Ik vind het ook dubbel... Ondanks dat we hier allemaal weten dat karkas niet gekookt, gebakken of gedroogd (kortom: bewerkt) mag zijn, droog ik al sinds ik barf (5 jaar alweer :D ) kippen- en eendennekken, toch ook bot... :-\ En ik ben hier zeker niet de enige in. Weet eigenlijk niet waarom dit geen probleem is dus lees graag mee in de reacties...

Overigens als mijn honden een konijnen/hazenkop krijgen, vind ik de tanden (van karkas dus :biggrin2: ) altijd weer terug in het gras. Die eten ze dus gewoon niet op. En zouden ze dat wel doen, poepen ze het vanzelf weer uit, lijkt mij?
Door Eef+Stippels
#3345866
Dwarreltje schreef:Ik vind het ook dubbel... Ondanks dat we hier allemaal weten dat karkas niet gekookt, gebakken of gedroogd (kortom: bewerkt) mag zijn, droog ik al sinds ik barf (5 jaar alweer :D ) kippen- en eendennekken, toch ook bot... :-\ En ik ben hier zeker niet de enige in. Weet eigenlijk niet waarom dit geen probleem is dus lees graag mee in de reacties...

Overigens als mijn honden een konijnen/hazenkop krijgen, vind ik de tanden (van karkas dus :biggrin2: ) altijd weer terug in het gras. Die eten ze dus gewoon niet op. En zouden ze dat wel doen, poepen ze het vanzelf weer uit, lijkt mij?
;D ;D ;D


Zou het hem erin zitten dat het drogen op een lage temperatuur gebeurd? Als het onder de 42C graden blijft is het officieel nog rauw, toch?
Ze krijgen hier ook weleens gedroogde nekken, die brokkelen zo uit elkaar, zijn zeker niet hard.
Maar poten....? Misschien zelf even voelen / door midden breken of je de poten hard of scherp vindt?
Door Woody_
#3345924
Eef+doggies schreef:;D ;D ;D


Zou het hem erin zitten dat het drogen op een lage temperatuur gebeurd? Als het onder de 42C graden blijft is het officieel nog rauw, toch?
Ze krijgen hier ook weleens gedroogde nekken, die brokkelen zo uit elkaar, zijn zeker niet hard.
Maar poten....? Misschien zelf even voelen / door midden breken of je de poten hard of scherp vindt?
Tijdens het breken heb ik mijn handen opengehaald, zo hard en scherp :-\
Heb het weggegooid en ga morgen eens naar de klantendienst sturen wat de bedoeling was.
Ik heb wel gelezen dat konijnenpoten geluksbrengers zijn ;D
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3345989
Eef+doggies schreef:;D ;D ;D


Zou het hem erin zitten dat het drogen op een lage temperatuur gebeurd? Als het onder de 42C graden blijft is het officieel nog rauw, toch?
Ze krijgen hier ook weleens gedroogde nekken, die brokkelen zo uit elkaar, zijn zeker niet hard.
Maar poten....? Misschien zelf even voelen / door midden breken of je de poten hard of scherp vindt?
Ik droog standaard alles van begin tot eind op max. van 68 graden.... Heb het gevoel/reuk dat anders de zooi bederft :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door