Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346888
Ach, schattig is ze zeker! :biggrin2:
En is je haan niet koekoek? Dan valt het te verwachten he... ::)

Ons kuikentje doet het nog steeds prima. Lijkt wel minder gek op graantjes. Dan komt ze niet erg mee eten met de rest. Keukenresten en zelf gescharrelde zaken eet ze wel goed.

Ik heb eens gegoogled op geslacht herkennen en officieel is dat nog te vroeg. Maar er zijn wel wat aanwijzingen dat het een hennetje zou zijn, eerder dan een haantje. Dat zou leuk zijn en we zullen het binnen een aantal weken wel zeker gaan weten. ;)

De katten hebben het nog geen blik waardig gegund. Helemaal niets... ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3346922
Lizzy schreef:Maar koekoek ( ;D ;D ;D ;D ;D ) is toch ook leuk!! Ik vind haar (of hem?) cute :smitten:
Ik vind koekoek best kind of saai. Het is een zij en dat maakt haar natuurlijk weer leuk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3346923
pearlsofpassion schreef:Ach, schattig is ze zeker! :biggrin2:
En is je haan niet koekoek? Dan valt het te verwachten he... ::)

Opa was koekoek, vader is silver laced n moeder dus bruine legkip.

Ons kuikentje doet het nog steeds prima. Lijkt wel minder gek op graantjes. Dan komt ze niet erg mee eten met de rest. Keukenresten en zelf gescharrelde zaken eet ze wel goed.

Die haalt blijkbaar genoeg uit de leefomgeving.

Ik heb eens gegoogled op geslacht herkennen en officieel is dat nog te vroeg. Maar er zijn wel wat aanwijzingen dat het een hennetje zou zijn, eerder dan een haantje. Dat zou leuk zijn en we zullen het binnen een aantal weken wel zeker gaan weten. ;)

Patrijs is wel snel op kleur te bepalen wat hen of haan is. Voor nu moet je het doen met...wel al een staartje enz.

De katten hebben het nog geen blik waardig gegund. Helemaal niets... ::)
Toch goed in de gaten blijven houden, want over korte tijd al zal kuiken wat verder van moe aflopen en dan kunnen de katten hun kans waarnemen.

Tenzij het neptijgers zijn natuurlijk, dan is kuiken wel veilig :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346937
Angelique schreef:Toch goed in de gaten blijven houden, want over korte tijd al zal kuiken wat verder van moe aflopen en dan kunnen de katten hun kans waarnemen.

Tenzij het neptijgers zijn natuurlijk, dan is kuiken wel veilig :biggrin2:
Ja, ik weet het. Kuiken begint idd al wat verder van moeder af te lopen. En ik wacht nog op het moment dat 1 van de katten de kleine pieper eens opmerken. Want het kan goed dat ze het gewoon nog niet gemerkt hebben. Zou nog kunnen dat ze dan plots de kleine opmerken en meteen wel in jachtmodus gaan. :-X
We blijven opletten.

Hoe zit dat precies met dat staartje dan? Hoe zie je dat?
Ik had iets gevonden met de kleur rond de ogen en op de rug, niet met de vorm van het kuiken. Was zowiezo natte-vingerwerk hoor, maar het leek dan toch meer op een hen dan een haan...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3346940
Kim_S schreef:Wel echt een kip Lique? Ik vond het net een parelhoenkuiken zo op de foto!

Ik heb niks gezegd :-[

Het ei viel uit de legkip en de haan is ook een kip, dus dan zou het een kip moeten zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3346941
pearlsofpassion schreef:Ja, ik weet het. Kuiken begint idd al wat verder van moeder af te lopen. En ik wacht nog op het moment dat 1 van de katten de kleine pieper eens opmerken. Want het kan goed dat ze het gewoon nog niet gemerkt hebben. Zou nog kunnen dat ze dan plots de kleine opmerken en meteen wel in jachtmodus gaan. :-X
We blijven opletten.

Hoe zit dat precies met dat staartje dan? Hoe zie je dat?
Ik had iets gevonden met de kleur rond de ogen en op de rug, niet met de vorm van het kuiken. Was zowiezo natte-vingerwerk hoor, maar het leek dan toch meer op een hen dan een haan...
Hennen krijgen al vrij vlot een staartje, zeg binnen tien dagen al. Hanen doen daar langer over.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347021
Angelique schreef:Hennen krijgen al vrij vlot een staartje, zeg binnen tien dagen al. Hanen doen daar langer over.
Oh OK, ik ben net even gaan checken, en dat pleit ook voor een hen.
Volgens mij heeft ze toch een schattig, puntig klein staartje. Geen bol kontje meer. :)

Zou zo fijn zijn! :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348550
We hebben nog wat foto's van kleine kuik.
Het wordt echt een mini-mams. :smitten:
IMG_20180712_164450.jpg
IMG_20180712_164450.jpg (5.65 MiB) 1778 keer bekeken
IMG_20180712_164443.jpg
IMG_20180712_164443.jpg (5.64 MiB) 1778 keer bekeken
IMG_20180712_164543.jpg
IMG_20180712_164543.jpg (5.15 MiB) 1778 keer bekeken
Dit weekend wordt ze 4 weken en dan zouden we toch moeten gaan zien of het een hen of haan is.
We denken nog steeds hen. :biggrin2:

De katten vinden er nog steeds niets interessants aan... ::) Gunnen dat piepkuiken nog geen blik waardig.
En mams is wel op haar hoede. Blijkbaar beseft ze toch dat die voor haar kind niet geheel veilig zijn, want voor zichzelf trok ze er zich nooit wat van aan. Nu waarschuwt ze toch en leidt haar kuik wat van de draad weg.
Ze is nu ongeveer het dubbele van een eendagskuiken, dus nog steeds wel heel erg klein. Dat heb je natuurlijk met krielen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door