Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352841
Ja, tis jammer.
Maar goed, niets aan te doen.
Hij mag zowiezo blijven tot er ruzie van komt. Of ik moet iemand vinden die hem wilt. Maar ik besef wel dat dat niet vanzelfsprekend is.

En dan volgend jaar, hopelijk, een nieuwe poging hé.
Desondanks dat hij nu niet kan blijven, was en is het alleszinds al heel leuk om een kuikentje te hebben. Vincent vind het ook geweldig. :)

En hen of haan, het is wel een pracht van een kuiken,al zeg ik het zelf. :biggrin2: Dat wordt een prachthaan, daar ben ik van overtuigd.
Misschien wil iemand hem wel.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3352845
Och.... de prachtige tok blijkt een kerel te zijn :???:

Blijkt de natuur ons toch nog te kunnen foppen ;)

Maar even als volledige kippen-leek zijnde, kan je hanen niet castreren?
Ik was zelfs zo'n grote leek dat ik laatst verbaasd het topic las over de testikels bij vogels..... nooit bij stil gestaan dat zij die natuurlijk ook gewoon hebben :o

Maar als katten, konijnen, honden en weet ik veel wat nog meer, allemaal gecastreerd kan worden, kan dat dan niet bij kippen/vogels?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3352846
Ina schreef: Ik was zelfs zo'n grote leek dat ik laatst verbaasd het topic las over de testikels bij vogels..... nooit bij stil gestaan dat zij die natuurlijk ook gewoon hebben :o
:o :o Echt??!!!
*Komt onder haar steen vandaan.*


Jammer dat je kippenbaby een man blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352848
pearlsofpassion schreef:Ja, tis jammer.
Maar goed, niets aan te doen.
Hij mag zowiezo blijven tot er ruzie van komt. Of ik moet iemand vinden die hem wilt. Maar ik besef wel dat dat niet vanzelfsprekend is.

En dan volgend jaar, hopelijk, een nieuwe poging hé.
Desondanks dat hij nu niet kan blijven, was en is het alleszinds al heel leuk om een kuikentje te hebben. Vincent vind het ook geweldig. :)

En hen of haan, het is wel een pracht van een kuiken,al zeg ik het zelf. :biggrin2: Dat wordt een prachthaan, daar ben ik van overtuigd.
Misschien wil iemand hem wel.

Daar zal best belangstelling voor zijn. Zoveel Brahma kriel is er vaak niet beschikbaar.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3352862
Volgens mijn moeder kan je het ook snel zien aan de staartveren. Nu staat zijn kont niet zo duidelijk op de foto, maar misschien is het IRL beter te zien.

En ja, hanen zouden gecastreerd moeten kunnen worden. Sinterklaas kapoentje enzo.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352863
Vroeger deden ze dat hé. Maar alle hanen bijhouden is zowiezo ook wat te veel van het goede he.
En bovendien kan je met een gecastreerde haan niet kweken en dat is hier wel de bedoeling. ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368641
Ons kuikentje is ondertussen een prachtige jonge haan geworden.
En ja, hij is er nog steeds. :D
Het gaat eigenlijk prima, samen met zijn vader. Tijdens het eten wordt de pikorde wel uitdrukkelijk bevestigd, maar eens de grote honger over is, vind ie het wel prima.
Als het zo blijft, mag ie gewoon blijven.

Hij is een super leuk dier en ik vind hem echt zo mooi geworden. Hij heeft iets meer zoming dan z'n vader en dat vind ik wel mooi. Hij is ook heel mooi diep van kleur en goed gebouwd. Al moet ie uiteraard nog wat uitzwaren. Ik ben best trots op m'n eigen gekweekte kuiken. :biggrin2:

In het najaar is ie eens over de omheining (1,50m!) gevlogen, dus nu is van 1 vleugel de slagpennen geknipt. En natuurlijk staat hij steeds met die 'slechte' kant naar mij gedraaid als ik foto's wil nemen. ::)
IMG_20190221_162443.jpg
IMG_20190221_162443.jpg (6.57 MiB) 1679 keer bekeken
De hele groep (het kleine bruine hennetje is overleden).
IMG_20190221_162626.jpg
IMG_20190221_162626.jpg (4.08 MiB) 1679 keer bekeken
IMG_20190221_162458.jpg
IMG_20190221_162458.jpg (4.92 MiB) 1679 keer bekeken
Bijlagen
IMG_20190221_162731.jpg
IMG_20190221_162731.jpg (3.03 MiB) 1679 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368643
Oh ja, doordat ik mijn konijnen groep moest opsplitsen, logeren er nu 2 konijntjes in de kippenren en staat er dus nauwelijks gras meer. ::)
De bedoeling is dat die dit voorjaar verhuizen en het gras terug kan groeien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3368644
Hij is echt heel mooi geworden! Hopelijk blijft het goed gaan, meestal begint het geouwehoer in het voorjaar. Wanneer ze dan kunnen schikken zal het wel goed blijven gaan.
Hier hetzelfde, 1 jongen haan die nu volwassen begint te worden en de oude haan die achteraan heeft gestaan bij het uitdelen van verdraagzaamheid naar medehaan. Als die niet schikken, dan zal de jongste toch moeten verkassen naar een andere ren.
Gebruikersavatar
Door pike
#3368659
Die ziet er puik uit Pop! Jammer dat hij alleen nog maar in het rond kan vliegen :biggrin2:
Maar, is dat niet een beetje veel, 2 hanen bij 2 hennen? Heb er geen verstand van hoor dat zeg ik er gelijk bij, maar gevoelsmatig :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368662
Ja. Dat is veeel te veel.
Maar het is de bedoeling dat er wat hennen bijkomen. Bijkopen of kuikens van dit jaar.
En ik denk niet dat de jonge haan zal mogen dekken. Ik denk dat die dan wel op zijn kop zal krijgen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3368668
pearlsofpassion schreef:Ja. Dat is veeel te veel.
Maar het is de bedoeling dat er wat hennen bijkomen. Bijkopen of kuikens van dit jaar.
En ik denk niet dat de jonge haan zal mogen dekken. Ik denk dat die dan wel op zijn kop zal krijgen.
Aha duidelijk. Ik had al zoiets van "arme kippetjes" ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door