Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3348611
Anne in Zweden schreef:Wat schattig! En wat hebben ze het heerlijk bij jou, zo te zien! Echt wel leuk om te zien dat mamakippen moedergevoelens hebben!

Kippen zijn perfecte moeders, veel moederspreekwoorden zijn er ook vanaf geleid en dat is niet voor niks. Lekker ongecompliceerd ook, maakt niet uit wiens ei het is als jij het uitgebroed hebt ben jij gewoon de moeder. En dat vindt het kuiken ook.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352669
Ik vrees dat ons kuiken toch een haan blijkt. :-\
:(
Het is nu 9 weken en heeft nu erg veel zwarte en rode veren. Ik kan op internet geen foto's vinden van een opgroeireeks in deze kleurslagen, maar ik vermoed dat hennen gewoon meteen bruin blijven? De onze wordt nu zo chaotisch van kleur en steeds minder gewoon meerzomig veren. Dat ik toch vrees dat het een haan is...

Dat maakt hem niet minder lief natuurlijk, Maar dan kan hij op termijn niet blijven... :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352680
pearlsofpassion schreef:Ik vrees dat ons kuiken toch een haan blijkt. :-\
:(
Het is nu 9 weken en heeft nu erg veel zwarte en rode veren. Ik kan op internet geen foto's vinden van een opgroeireeks in deze kleurslagen, maar ik vermoed dat hennen gewoon meteen bruin blijven? De onze wordt nu zo chaotisch van kleur en steeds minder gewoon meerzomig veren. Dat ik toch vrees dat het een haan is...

Dat maakt hem niet minder lief natuurlijk, Maar dan kan hij op termijn niet blijven... :(

Ja een foto zou leuk zijn natuurlijk. Is meestal wel de bedoeling dat ze bruin blijven, maar hanen hebben nooit deze zoming, die zien er als kuiken meteen anders uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352834
Ik heb foto'tjes genomen.
En ja, je zou het niet zeggen, maar het is toch echt hetzelfde kuiken...
IMG_20180821_172107.jpg
IMG_20180821_172107.jpg (4.4 MiB) 1941 keer bekeken
IMG_20180821_172054.jpg
IMG_20180821_172054.jpg (4.48 MiB) 1941 keer bekeken
IMG_20180821_172115.jpg
IMG_20180821_172115.jpg (3.65 MiB) 1940 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352836
Omdat het meerzomig Patrijs is he. Dus hennen zijn gewoon bruin, met meerzomige veren. Niet dat zwart en dat rood ertussen. Zo zag de haan er ook uit toen hij jong was. In zijn puber-verenkleed zeg maar.
En hij staat erg hoog op z'n poten voor een hen, vind ik, en de kam is al behoorlijk groot voor een Brahma-hen.

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe zekerder ik word. Je ziet zelfs al de volwassen aftekening van een patrijshaan erdoor komen.

He, jammer he zeg. :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352838
pearlsofpassion schreef:Omdat het meerzomig Patrijs is he. Dus hennen zijn gewoon bruin, met meerzomige veren. Niet dat zwart en dat rood ertussen. Zo zag de haan er ook uit toen hij jong was. In zijn puber-verenkleed zeg maar.
En hij staat erg hoog op z'n poten voor een hen, vind ik, en de kam is al behoorlijk groot voor een Brahma-hen.

Hoe meer ik ernaar kijk, hoe zekerder ik word. Je ziet zelfs al de volwassen aftekening van een patrijshaan erdoor komen.

He, jammer he zeg. :(
Ik ben bang dat je gelijk gaat hebben. Nah, die patrijshanen zagen er hier echt anders uit toen ze minikuiken waren. Bizar zeg. :( staat ook hoog op de poten ja :( Ruk zeg, ik had dit echt niet gedacht, wat jammer voor je.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door