Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3344923
Niet iets verder van het pad af zich verstoppen? Loop je daar niets vermoedend te wandelen, heb je ineens twee mafketels aan de lijn... ((echt joh, ik had mijn telefoon in mijn hand omdat ik wilde filmen hoe lekker het wandelen ging, ineens was de rust over...))




Huskyheren, never a dull moment :biggrin2:
Door El_Kato
#3344928
Wat een gave lijnen heb je! Met een soort van elastiek om klappen in de nek op te vangen of lijkt dat maar zo?

Zit even te denken hoe of wanneer ik dat dan nodig zou hebben trouwens ::) Iets met ikwhetikwhet :P
Beide lopen of los of zijn redelijk oke aan de lijn. En we hebben hier geen gebieden met wild zo vlak langs een pad… denk ik… en anders ken ik het niet ::)

Wel gebieden met van die grote koeien. Daar mag je wandelen maar moeten ze aan de lijn. Daar wandel ik nooit heb een beetje angst voor die grote jongens altijd bang dat ze een reden zien om Rana aan te vallen. Dex mag nu pas wat langere wandelingen doen en is nog niet in zo’n gebied geweest.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3344933
Moet je hier eens komen, kun je je lol op ;D

Heb zelfs een keer gehad dat er 3 stuks vlak voor mijn en Fozzy's neus de struikjes uitsprongen en op het gras ernaast wat gingen spelen, rondjes rennen achter elkaar enzo. Gelukkig wad Fozzy meer verbaasd dan wat anders ;D

En we zien ze hier regelmatig ook hazen, in het begin was dat super lastig met Oli, die had nog wat hevigere reactie dan die 2 van jou. Inmiddels is ie al wat meer gewend. Alhoewel ik vlak voor zijn neus als bij Fozzy liever niet wil uitproberen ::)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3344943
El_Kato schreef:Wat een gave lijnen heb je! Met een soort van elastiek om klappen in de nek op te vangen of lijkt dat maar zo? .
Wij hebben een maand of 5 geleden, voordat Saar kwam, een tussenstukje (zit tussen tuigje en lijn) gekocht, dat de klappen opvangt..... best wel duur, €14,- voor een S).... en het werkt wel..... als Appie ineens de spurt er in zette, was de klap voor mij ‘zachter’... zeker tijdens het herstel van mn laatste operatie (ik had zo’n pijn in mn armen en schouder)... Nu Saar er is, heeft Appie (uit zichzelf) geleerd om pas-op-de-plaats te nemen en rustiger te lopen.... het is het proberen waard!!
Door Siberienne
#3344951
Deze lijnen zijn van Manmat, heel fijn en degelijk elastiek. Ik denk dat we deze al 10
Jaar hebben en de veer is nog steeds goed.

Dit soort lijnen worden veel bij canicrossen en skijoring enzo gebruikt omdat he de klap vd versnelling op wil vangen. En ja, de klap voor hun nek en mijn rug/arm is minder hard. Moet wel zeggen dat ik ook heb geleerd om de klappen op te vangen, grappige is, ik span automatisch spieren aan. Zelfs als ik in de auto zit en er steekt een kat over, zeg ik me schrap :biggrin2:
Door Lizzy
#3344962
Siberienne schreef:Deze lijnen zijn van Manmat, heel fijn en degelijk elastiek. Ik denk dat we deze al 10
Jaar hebben en de veer is nog steeds goed.

Dit soort lijnen worden veel bij canicrossen en skijoring enzo gebruikt omdat he de klap vd versnelling op wil vangen. En ja, de klap voor hun nek en mijn rug/arm is minder hard. Moet wel zeggen dat ik ook heb geleerd om de klappen op te vangen, grappige is, ik span automatisch spieren aan. Zelfs als ik in de auto zit en er steekt een kat over, zeg ik me schrap :biggrin2:
Hahahaha, ik heb gewoon beeld ;D ;D ;D ;D

Echt fijn zeg, zulke riemen! Ik vermoed dat je het anders nog wel zwaarder had gehad!
Door Siberienne
#3344985
Kaela schreef:Oooh dat zijn van die momenten! Ik vind ze grappig ;D , maar ja ik hoefde ze niet vast te houden ::)

Ik ben wel eens letterlijk gehaasd. En nu stond ik stil en hingen ze aan de gordel, en dat ging wel. Maar toen had ik ze in de hand en was aan het lopen. Nou dat duurde echt even voor ik weer stil stond... dat is soms wel eens wat, uh, spannend want het gevoel dat je niet kan houden is niet fijn ::) maar gelukkig is me dat nog nooit echt gebeurd. Het moet er wel komisch uitzien voor een ander ..

Moet wel zeggen, dat de keer dat op datzelfde punt 3 wilde zwijnen overstaken, ik blij was dat ik toen alleen Spot in de hand had.....


@Lizzy: ja, ik loop ook wel eens met ze aan de lange flex, maar dan wordt het lastiger. Gelukkig zie je het meestal wel aankomen, dan worden ze al druk omdat ze wat geroken hebben. Ik heb 1 keer een volle sprint linksaf gehad van Spot aan de lange flex waar ik niet verdacht op was, toen mocht ik echt naar de fysio om eea weer los te laten maken in mijn nek...


Maar goed, voor ons hoort dit erbij. Als we hier de humor niet meer van inzien, kunnen we beter naar een ander ras gaan kijken ;) ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door