Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3344885
Het is, los van de HR honden waarbij het uitlaten etc hier vaker besproken wordt, bijna voer voor een aparte topic.." wat bezielt sommige mensen ..gedrag tijdens het uitlaten" ..
Zoals in vele topics al genoemd passen wij ons uitlaten volledig aan omdat wij met 1 of 2 jaja HR honden lopen..dus vrijwel nooit los, omkeren als wij zien dat er dove projectielen een run dreigen te nemen terwijl ik dat eerder lijk door te hebben dan de eigenaar, niet op drukke tijden naar losloopgebieden etc etc.
En NEE niet omdat wij met een wandelende vleesmolen lopen maar omdat wij altijd 10 strepen achter staan als er wel iets gebeurd...dat is nu eenmaal zo..

ML gaat vorige week ..alleen met de reu..lekker blokje lopen..de hyperteef is gelukkig thuis..Hij ziet een meneer met 2 cockerspaniels los, doof en ze zetten het met zijn 2-tjes lekker op een lopen richting ML met aangelijnde reu..die dat uiteindelijk wel kan handelen maar je zit er niet op te wachten..Meneer Reu heeft 2 ijzeren achterbenen a.g. kruisband operaties dus ook al zijn het de beste bedoelingen..Als hij aan de riem 40 rondjes gaat rennen omdat er 2 honden voor en achter aan hem snuffelen etc ..we willen het gewoon niet..Dus ML keert om en gaat weg van de Cockers..die vast nog ergens een eigenaar hebben..
Staat opeens uit het niets vandaan meneer weer voor hem met de hondjes..ML: " wat doe je nou..je hebt vast gezien dat ik omkeer en van je weg loop" ..
Ja..dat heb ik gezien en daarom zoek ik je ook op...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..Want jij hebt een probleem want jou hond is dan zeker niet sociaal dus dat wil ik dan wel eens zien..
ML..is dan op zo'n moment niet meer zo heel erg van het lange lontje.." Spoor je wel..je kent mijn hond niet ..je ziet een aangelijnde hond en je ziet mij omkeren maar je gaat bewust de confrontatie opzoeken??? Wat als het nou misgaat..je zet voor je eigen k.....ego wel je honden op het spel..." ..." nou dat moet dan maar...ik vind dat wel een uitdaging..." ..
........
#3344895
Toevallig heb ik twee cocker spaniels, maar wij waren het niet hoor! :) Die van mij zijn watjes.
Ik snap wat je bedoelt, en ik zit precies aan de andere kant van het spectrum. Mijn twee honden stralen blijkbaar iets uit (of ik, na meerdere slechte ervaringen met aanvallende honden) dat andere honden ertoe aanzet de mijne aan te vallen. Zo ook enkele dagen geleden, toen voor de derde keer een stabij-achtige hond het nodig vond om vanuit het niets op ons af te rennen en rond te gaan happen. En dat was dus de derde keer. Ik heb de de hond vastgegrepen en de eigenaresse gevraagd of het niet eens tijd wordt dat ze erover nadenkt haar hond aangelijnd te houden. Haar reactie: "het komt door de teckel" (van de vriendin waarmee ze samen wandelt). Mijn antwoord: "kan me niet schelen waardoor het komt, uw hond vindt het blijkbaar nodig om 200 meter terug te rennen om de mijne aan te vallen en ik ben daar niet mee akkoord. U houdt hem vanaf nu aangelijnd of ik maak er een melding van.”

Die arme kerels van mij zijn steeds meer op hun hoede. Niet erg relaxed lopen zo.
#3344896
MillyMol schreef:Toevallig heb ik twee cocker spaniels, maar wij waren het niet hoor! :) Die van mij zijn watjes.
Ik snap wat je bedoelt, en ik zit precies aan de andere kant van het spectrum. Mijn twee honden stralen blijkbaar iets uit (of ik, na meerdere slechte ervaringen met aanvallende honden) dat andere honden ertoe aanzet de mijne aan te vallen. Zo ook enkele dagen geleden, toen voor de derde keer een stabij-achtige hond het nodig vond om vanuit het niets op ons af te rennen en rond te gaan happen. En dat was dus de derde keer. Ik heb de de hond vastgegrepen en de eigenaresse gevraagd of het niet eens tijd wordt dat ze erover nadenkt haar hond aangelijnd te houden. Haar reactie: "het komt door de teckel" (van de vriendin waarmee ze samen wandelt). Mijn antwoord: "kan me niet schelen waardoor het komt, uw hond vindt het blijkbaar nodig om 200 meter terug te rennen om de mijne aan te vallen en ik ben daar niet mee akkoord. U houdt hem vanaf nu aangelijnd of ik maak er een melding van.”

Die arme kerels van mij zijn steeds meer op hun hoede. Niet erg relaxed lopen zo.

Toch echt erg..wat heb jij cool gehandeld zeg. en super sneu voor je kereltjes...maar snap je ..als ik met mijn honden in dezelfde situatie kom..en dan bedoel ik natuurlijk dat mijn honden de partij " aan de lijn zijn" en die zijn iets stoerder en die pikken het niet dat die Stabij zo doet..dan sta ik in de krant....
Bij mij in de buurt komt iemand ook altijd, notabene ook langs een druk fietspad, met 3 terrier/jachtachtige kruisingen direct los uit het hek..hij kijkt nergens naar..er fietsen daar mountainbikers wel 30km per uur of zo..ze komen altijd met zijn drietjes en ook van grote afstand naar mijn hond..onwijs fel ..blaffend..bek en ballen snuffelend bij aangelijnde reu toe..Baas is dan nog nergens..die heeft het hek nog maar net open en ze sprinten weg..Ik blokkeer Boy dan en praat constant op hem in dat het goed is..etc. en beloon hem onwijs als we door kunnen lopen omdat baas ze probeert weg te halen..Hij maakt totaal geen aanstalte voor zorgelijk gedrag maar als ik hem niet kort hou gaat hij aan de riem rondjes draaien en daar zit ik niet op te wachten..Dus dan maar bemiddelen..Al tig keer wat van gezegd..maar " ze doen niks" dus daar moet ik het mee doen..
#3344899
Ja, ik snap je. En ik probeer zelf steeds om ver vooruit en om me heen te kijken. Als ik een aangelijnde hond zie lijn ik de mijne ook aan. Als ik die stabij zie dan draai ik om en loop de andere kant op. We hebben een gedeelde verantwoordelijkheid, maar niet iedereen lijkt daarvan doordrongen of zich daar iets van aan gelegen te laten liggen.
#3344915
Ooh my, wat een idioten lopen er toch rond....
Zo blij dat ik nog nooit zo iemand ben tegen gekomen! I
En ik begrijp precies wat je bedoelt; je staat inderdaad meteen 10 strepen achter.
Wat een mafklapper. Ik vraag me dan altijd af hoe blij iemand is met zijn honden door dat toch op het spel te zetten... Niet gezegd dat die van jou dat doen hoor, maar wat nou als je een hond hebt die wel uitvalt en grijpt?
Ik kan daar dus met de beste wil ter wereld niet bij....
#3344922
constance.blokzijl schreef:Ooh my, wat een idioten lopen er toch rond....
Zo blij dat ik nog nooit zo iemand ben tegen gekomen! I
En ik begrijp precies wat je bedoelt; je staat inderdaad meteen 10 strepen achter.
Wat een mafklapper. Ik vraag me dan altijd af hoe blij iemand is met zijn honden door dat toch op het spel te zetten... Niet gezegd dat die van jou dat doen hoor, maar wat nou als je een hond hebt die wel uitvalt en grijpt?
Ik kan daar dus met de beste wil ter wereld niet bij....

Nee ik ook niet, ooit meegemaakt van een baasje dat geamuseerd van verre stond toe te kijken hoe zijn chiwafwaf mijn honden ‘aanviel’. En Spot vol in de ‘kijk een konijn’ modus... en gewoon niks doen, grappig he, zo’n stoer hondje..... tot er echt wat gebeurt..

Echt joh, die baas vd cockers, die verdient gewoon geen honden. Wat een idioot.
#3345087
Siberienne schreef:Nee ik ook niet, ooit meegemaakt van een baasje dat geamuseerd van verre stond toe te kijken hoe zijn chiwafwaf mijn honden ‘aanviel’. En Spot vol in de ‘kijk een konijn’ modus... en gewoon niks doen, grappig he, zo’n stoer hondje..... tot er echt wat gebeurt..

Echt joh, die baas vd cockers, die verdient gewoon geen honden. Wat een idioot.
;D ;D
Sorry, dit is eigenlijk totaal niet grappig, maar ik lig gewoon plat van het beeld bij de 'kijk een konijn' modus. Hilarisch gewoon.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3345091
Vreselijk zulke mensen. De nachtmerrie van eigenaren die wel hun verantwoording willen nemen en hun eigen hond en die van anderen veilig en heel en blij willen houden.

Zo hadden wij een keer een loslopende berner sennen die bijna bij Oscar in de auto klom, terwijl Oscar volledig uit zijn plaat ging. En een baas die rustig toe stond te kijken, ondanks mijn panische "haal die hond nou snel weg!".

Echt, dan is je hond je kennelijk niets waard, begrijp je het begrip liefde niet en heb je geen enkel respect voor je medemens en diens hond. Maar ja, als je eigen hond je al niets waard is, dan kan het welzijn van andermans hond je natuurlijk al helemaal aan je reet roesten.

Het blijft voor ons de reden om nu geen hond meer te willen op de plek waar we wonen. Zelfs al zou een volgende hond een sociaal makkelijk dier zijn, hoe lang blijft dat zo als het wemelt van de asociale bazen en dito honden.
#3345226
Pfff iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen honden. Onbegrijpelijk dat zo iemand problemen dan bewust zo opzoekt :-X
Heel begrijpelijk dat dit extra naar is wanneer je een HR hond hebt en juist je best doet problemen te voorkomen......
#3345258
:o wat en rare snuiter.
Echt een horror scenario.
Risico voor die 2 swifferts en die twee metalen knieën ja daar kun je ook wel betere situaties voor bedenken. Doe je zo je best..gewoon een plaat voor de harses.
#3345850
Ik neem al mijn woorden terug; ik kwam vanmorgen ook zo’n idioot tegen... had in 1 klap het zweet blank op mijn rug staan...
Ik loop in het bos waar lijnplicht is (makkelijker met HR honden) en een stukje waar ik zelden mensen tegen kom. Zie ik in de verte een meneer lopen, dus ik al turen of er ook een hond bij loopt anders sla ik af; dat kon nog net. Maar ik zie niets, meneer heeft ook geen riem dus ik loop door want daar staat mijn auto ook een stukje verder. Meneer is inmiddels een aardig stuk dichter bij (ruim binnen gehoorsafstand) en ineens zie ik een grote hond hem voorbij stormen en op die van mij af rennen. Harry gaat er meteen bij liggen want en ik weet niet hoe snel ik koekjes in Lola moet proppen want die valt uit bij dit soort acties, tenzij ik haar aandacht vraag en koekjes blijf geven.
Dus ik roep meneer dit vinden mijn honden niet zo leuk! Nee zegt die man, mijn hond houd ook niet zo van andere honden dus die wil nog wel eens bijten.
Ik heb iets minder mooie bewoordingen gebruikt om mede te delen dat die van mij zeker terug bijten, allebei.....
waarop godzijdank die hond meteen luisterde en terug ging toen ze op nog krap 5 meter stond....
Ik had in 1 klap mijn T-shirt zeiknat op mijn rug liggen....

Ik heb nog wel gevraagd waarom hij het benul had om een hond die bijt los te laten lopen..... Ah ja, heeft het beessie ook wat vrijheid....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door