Voor het eerst met vakantie met de hondjes, graag advies...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
CindyMayella
5-sterren

Re: Voor het eerst met vakantie met de hondjes, graag advies...

Berichtdoor CindyMayella » Za 09 Jun 2018, 20:51

Ik ga toch ff kijken of de hondjes echt overal mee naar toe gaan ;) ....
Maar dan toch ff vraagje: Appie is op 7/9/16 getiteerd... uitslagen staan in zn paspoort; Saar is een jaar geleden voor het laatst geënt (volgens paspoort in 5 mnd 2x :o )..... Dan zou ik ze beiden alleen voor rabies laten enten? Ook voor die paar dagen, waarvan we misschien 1 dag naar België (en evt Duitland) gaan????

In Appie’s paspoort staat dat we op 7/9/17 opnieuw moesten titeren... hebben we niet gedaan, zat zelf te denken om het pas eind dit jaar te doen..... of kan er meer tijd tussen zitten???
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Za 09 Jun 2018, 20:58

Voor buitenland is alleen de Rabies nodig. Als het risico een geldboete zou zijn zou ik het makkelijk willen nemen. Maar het risico op inbeslagname...nee, dat zou ik echt niet durven, al is het maar 0,000000000001% kans ofzo.
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Za 09 Jun 2018, 23:42

eelke schreef:Voor buitenland is alleen de Rabies nodig. Als het risico een geldboete zou zijn zou ik het makkelijk willen nemen. Maar het risico op inbeslagname...nee, dat zou ik echt niet durven, al is het maar 0,000000000001% kans ofzo.

+1

Maar om nou voor die ene dag België of Duitsland te vaccineren..... Dan ging ik maar niet over de grens met ze.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 09 Jun 2018, 23:57

pluk schreef:+1

Maar om nou voor die ene dag België of Duitsland te vaccineren..... Dan ging ik maar niet over de grens met ze.

Mijn idee ook. Maar die keuze is natuurlijk aan ts.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Zo 10 Jun 2018, 15:38

CindyMayella schreef:Ik ga toch ff kijken of de hondjes echt overal mee naar toe gaan ;) ....
Maar dan toch ff vraagje: Appie is op 7/9/16 getiteerd... uitslagen staan in zn paspoort; Saar is een jaar geleden voor het laatst geënt (volgens paspoort in 5 mnd 2x :o )..... Dan zou ik ze beiden alleen voor rabies laten enten? Ook voor die paar dagen, waarvan we misschien 1 dag naar België (en evt Duitland) gaan????

In Appie’s paspoort staat dat we op 7/9/17 opnieuw moesten titeren... hebben we niet gedaan, zat zelf te denken om het pas eind dit jaar te doen..... of kan er meer tijd tussen zitten???

Dat ligt aan de uitslag van het titeren.
Pummeke is getiterd en had een uitslag waarmee ze over 3 jaar weer getiterd moest worden. Ik laat haar niet meer titeren; er was een prima titer, ik vertrouw op de geheugencellen. Pum gaat niet naar show, dus heeft daarvoor ook geen nieuwe titerbepaling nodig

Ik zou idd ook voor die ene, of 2, dag(en) ook geen rabiësvaccinatie laten zetten en ze dus niet meenemen naar België of Duitsland. Maar dat is idd eigen keuze. De 'gok' nemen, zou ik niet doen. Wij hebben ook nooit (8 jaar) controle gehad op de paspoortjes, maar ik zou de gok nooit durven nemen
pluk
5-sterren

Berichtdoor pluk » Zo 10 Jun 2018, 16:25

Inge en Bono schreef:Dat ligt aan de uitslag van het titeren.
Pummeke is getiterd en had een uitslag waarmee ze over 3 jaar weer getiterd moest worden. Ik laat haar niet meer titeren; er was een prima titer, ik vertrouw op de geheugencellen. Pum gaat niet naar show, dus heeft daarvoor ook geen nieuwe titerbepaling nodig

Ik zou idd ook voor die ene, of 2, dag(en) ook geen rabiësvaccinatie laten zetten en ze dus niet meenemen naar België of Duitsland. Maar dat is idd eigen keuze. De 'gok' nemen, zou ik niet doen. Wij hebben ook nooit (8 jaar) controle gehad op de paspoortjes, maar ik zou de gok nooit durven nemen

Nee hoor, die maakt niets uit.
Een geldige dhp vaccinatie of titer is niet nodig voor reizen over de grens. Voor België en Duitsland is enkel en alleen rabiës verplicht. Deze moet minimaal 21 dagen van tevoren zijn gegeven.
Mocht je naar Duitsland gaan hou er dan wel rekening mee dat je honden vast moeten in de auto. Bijvoorbeeld in een gordel of bench. Meer info: https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #duitsland
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Zo 10 Jun 2018, 16:29

Ik doelde op 'of kan er meer tijd tussen zitten?' Omdat er maar afgetekend is voor een jaar ;)
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Zo 10 Jun 2018, 21:15

We hebben besloten, dat we zonder de hondjes naar de buurtlanden gaan.... of we gaan maar 3 uurtjes of ik blijf bij ze in het huisje..... voor die paar uurtjes is het een ‘duur grapje’ zo... maar heel erg bedankt voor de reacties :-* ....

Hou jullie via dit topic op de hoogte als we er zijn ;D :-* ....
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Ma 25 Jun 2018, 20:15

Discussiepunt met manlief:
Ik wil absoluut niet het risico lopen om een boete (of nog erger, inbeslagname) te krijgen; de regels in Duitsland zijn nog erger (veiligheidsriem, aansprakelijkheidsverzekering)..... Saar is vorig jaar, half juli tegen rabiës ingeënt; Appie 3 jaar geleden... Als ik het goed heb opgezocht, is rabiës 3 jaar geldig..... Dus dan zou alleen Appie ingeënt hoeven te worden....?????
Maar dan nog... voor die paar uurtjes, geld uitgeven voor zoiets??? Ik vind dat zonde van mn geld plus dat ze weervtroep ingespoten krijgen... en als we ff naar Duitsland gaan, ook nog 2+veiligheidsriemen moeten aanschaffen?...

Ik zeg, persoonlijk: hondjes blijven een paarvuurnin het huisje of ik blijf erbij, maar dit allemaal vind ik onzin voor die paar uurtjes.....
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Ma 25 Jun 2018, 23:04

Voor die paar uurtjes zou ik idd ook geen rabiësvaccinatie laten zetten. Dan maar een paar uurtjes alleen of bij ze blijven, maar ik vind het een te pittige enting voor een paar uur
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Di 26 Jun 2018, 10:04

ja voor 1 uitstapje zou ik het ook niet doen. En honden mogen inderdaad niet los in de auto in Duitsland. Hoeft niet perse een speciale riem te zijn he, een bench mag ook.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”