Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3344146
Wij hebben een aantal jaar terug in een park in Roggel geweest. Dit is ook in die regio.
Op een halfuur rijden zit Eynderhoof. Een klein openluchtmuseum.
Scott vond dit helemaal geweldig: veel verschillende luchtjes daar.
En ze hadden heerlijke vlaai uit de houtoven.
Verder is een rondje binnenstad Roermond ook leuk om te doen.
#3344201
Ik zit toch een beetje met het eten:
Als ik hun eten van hier meeneem (dag voor vertrek moet ik sowieso portioneren), moet ik een kleine koelbox en elementen kopen of van iemand lenen..... Op zich geen probleem, maar is wel extra bagage (is eigenlijk ook niet erg, we moeten toch met 2 auto’s)..... Maar als ik daar ga kopen, of het nou Smuldier is, heeft Appie in het begin gehad), of kvv rollen, moet ik een weegschaal(tje) mee en ik weet niet hoe groot het vriezertje is dus ik weet ook niet of ik meteen voor een paar dagen kan kopen of om de dag.....

Sorry, ik ben misschien een muts hierin en maak ik het veel te moeilijk voor mezelf :-[ .....

In mijn topic toen Saar net kwam, zei iemand dat Renske een goed alternatief is voor blikvoer (het merk dat Saar toen kreeg).... Is het een goed idee dan om die te kopen en mee te nemen??? Hoef ik geen koelbox mee, geen weegschaal etc..... afhankelijk van hoeveel er in een kuipje zit, is het voor mij waarschijnlijk ook makkelijker te berekenen, zonder weegschaal...... snacks neem ik sowieso mee, koop gewoon 3 zakjes verschillende ;) .....
#3344204
Ja dat kan ook. Hoewel ik nog liever smuldier geef dan Renske...

Smuldier zit in pakjes van 400 gram. Dus een kwart is 100 gram. Ik weet niet hoeveel ze normaal eten en zo nauw komt het voor die paar dagen ook weer niet.
Rodi zou ook nog kunnen. Dat is in hamburgervorm van 100 gram per hamburger. En ook bij de supermarkt te krijgen.

Je hebt ook nog gedroogd vers vlees, dat hoef je alleen te weken in water. K9 Natural en Ziwi Peak bv.
#3344209
eelke schreef:Ja dat kan ook. Hoewel ik nog liever smuldier geef dan Renske...

Smuldier zit in pakjes van 400 gram. Dus een kwart is 100 gram. Ik weet niet hoeveel ze normaal eten en zo nauw komt het voor die paar dagen ook weer niet.
Rodi zou ook nog kunnen. Dat is in hamburgervorm van 100 gram per hamburger. En ook bij de supermarkt te krijgen.

Je hebt ook nog gedroogd vers vlees, dat hoef je alleen te weken in water. K9 Natural en Ziwi Peak bv.
Appie eet 250 gr per dag (heeft dat ook echt nodig), Saar 180 gram (is nog steeds op dieet)..... van Smuldier zou het dan 1 pakje per dag zijn (ietsje meer eigenlijk)...... Is wel goedkoper in vergelijking met Renske ;) .... hoef dan ook maar 5 pakjes (1 extra voor de zekerheid) te halen....
#3344210
Nahhh dan is het het pakje doormidden hakken en een eetlepel van de ene helft bij de andere doen. Dan zit je wel goed, toch?

Neem je lekker wat extra kauwsnacks voor ze mee, dat is vast ook fijn voor ze mochten ze toch wat stress of spanning van de vakantie opbouwen, even ontspannen knagen.
Dan overleven ze die dagen wel hoor :)
#3344213
eelke schreef:Nahhh dan is het het pakje doormidden hakken en een eetlepel van de ene helft bij de andere doen. Dan zit je wel goed, toch?

Neem je lekker wat extra kauwsnacks voor ze mee, dat is vast ook fijn voor ze mochten ze toch wat stress of spanning van de vakantie opbouwen, even ontspannen knagen.
Dan overleven ze die dagen wel hoor :)
Oké, thanks (scheelt stress voor mij ;) :D )......
#3344669
Als ze geen rabies hebben, let dan ook op waar je gaat lopen, want voor je het weet zit je in Duitsland. Mijn suggestie ‘Witte Steen’ bv is de grens met Duitsland, da’s maar een km of 5 van Reuver!

Wat ik nog vergat te zeggen; er zijn hier wandelknooppunten, kun je vanalles aan elkaar knopen, kaart bij de vvv in Reuver te krijgen
#3344676
Siberienne schreef:Als ze geen rabies hebben, let dan ook op waar je gaat lopen, want voor je het weet zit je in Duitsland. Mijn suggestie ‘Witte Steen’ bv is de grens met Duitsland, da’s maar een km of 5 van Reuver!

Wat ik nog vergat te zeggen; er zijn hier wandelknooppunten, kun je vanalles aan elkaar knopen, kaart bij de vvv in Reuver te krijgen
En autorijdt, want ik heb met Oscar illegaal in België gezeten. Koste me 10 jaar van mijn leven, vreselijk.

Achteraf best ironisch, want dat was achteraf zijn allerlaatste goede dag.
#3344688
Kaela schreef:En autorijdt, want ik heb met Oscar illegaal in België gezeten. Koste me 10 jaar van mijn leven, vreselijk.

Achteraf best ironisch, want dat was achteraf zijn allerlaatste goede dag.


Ach gossie.... ik vind het ook nog steeds jammer dat ik niet door had dat je zo dichtbij was want ik had jou en Oscar graag ontmoet...

Ik moet ook zeggen, ik ben in de 13 jaar dat ik hier woon en wandel nog nooit gecontroleerd. Nou zijn mijn honden wel gevaccineerd en hebben ze hun penningen altijd om maar zelf heb ik bv ook nooit identiteitsbewijs bij me als ik de grens over wandel. De boswachters doen niet moeilijk over aangelijnde honden. Loslopends die achter wild aan gaan, da’s een ander verhaal....
#3344703
Siberienne schreef:
Ik moet ook zeggen, ik ben in de 13 jaar dat ik hier woon en wandel nog nooit gecontroleerd. Nou zijn mijn honden wel gevaccineerd en hebben ze hun penningen altijd om maar zelf heb ik bv ook nooit identiteitsbewijs bij me als ik de grens over wandel. De boswachters doen niet moeilijk over aangelijnde honden. Loslopends die achter wild aan gaan, da’s een ander verhaal....
Op zich is de kans op controles erg klein, maar ALS je dan gecontroleerd wordt kan dat heel vervelend uitpakken met als optie in beslagname van hond en alles wat daarbij kan komen.
Is inderdaad een goede tip om ook rekening te houden met de rabiës enting.
Wij gaan nu al een jaar of 10 met de honden naar Zweden. Nooit gecontroleerd, maar plotseling vorig jaar wel. Blij dat de papieren in orde waren :)
#3344718
Siberienne schreef:Ach gossie.... ik vind het ook nog steeds jammer dat ik niet door had dat je zo dichtbij was want ik had jou en Oscar graag ontmoet...

Ik moet ook zeggen, ik ben in de 13 jaar dat ik hier woon en wandel nog nooit gecontroleerd. Nou zijn mijn honden wel gevaccineerd en hebben ze hun penningen altijd om maar zelf heb ik bv ook nooit identiteitsbewijs bij me als ik de grens over wandel. De boswachters doen niet moeilijk over aangelijnde honden. Loslopends die achter wild aan gaan, da’s een ander verhaal....
Een penning is geen officieel entingsbewijs. Die kan je namelijk ook van de buurhond nemen of van de straat hebben opgeraapt. Je moet altijd het paspoort kunnen tonen dat is het enige wat geldt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door