Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Bosliefje
#3343836
Wij hebben laatst voor onze ramen ook schaduwdoek gemaakt, tenminste ik geloof dat het zo heet, het is groen en van gevlochten plastic draad.
We heben aluminium frame gekocht wat eigenlijk voor horrengaas is en het daar ingemaakt. Dat frame kostte voor onze ramen iets van 25 euro.
Het frame is zoals dit https://www.horrenbouw.nl/zelf-horren-maken.html
Door essie
#3343840
Beetje boven het budget, maar ik vind de aluminet schaduwdoek helemaal geweldig. Ik heb er dan eentje voor over de auto heen op wedstrijden, maar het scheelt zoveel warmte. En omdat de wind er doorheen kan, is het ook niet verstikkend.

Laatste wedstrijd hebben mijn kinderen bijna heel de dag in de auto gespeeld, omdat het daar lekkerder was dan buiten de auto. En het was echt een warme dag.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3343856
zurca schreef:Wij zaten ook met dat probleem, warme woonkamer maar geen geld voor echte zonwering. Wij zijn bij ikea verduisterende rolgordijnen gaan halen. Eigenlijk voor binnen natuurlijk maar het werkt zo goed dat we er inmiddels onze 4 zomer mee in gaan. Als het echt heul veul en hard gaat regenen halen we het naar binnen maar verder hangt het vanaf de lente tot eind zomer buiten. Het werkt echt goed. Enige nadeel is dat het verduisterend is en dus donker. Wij hebben nog andere ramen waar geen zon op komt die voor voldoende licht zorgen.
Misschien een idee?!

Schaduwdoek (van die driehoeken van de action) gebruiken we in Garderen. We hebben ze voor heel de voorkant van de caravan hangen. Het helpt zeker wel maar niet zo goed als onze rolgordijnen thuis.
Die verduisterende rolgordijnen van de Ikea hebben wij nu voorlopig binnen in ons nieuwe huis opgehangen, kost niet veel, en ze houden de warmte buiten. Als de zon weggedraaid is doen we ze gewoon weer omhoog.

De vorige eigenaar had hier houten jalouzien ophangen als zonwering, die mochten we evt. tweedehands overnemen voor pak em beet 1500 euries (de helft van de nieuwprijs!) voor 5 jalouzietjes van goed een meter breed, dat was ons toch iets te gortig ;)
Nog afgezien van het feit dat je na een verhuizing al zoveel kosten hebt, en je niet alles in een keer kan doen gewoon...
Gebruikersavatar
Door Neally
#3343857
Schaduw doek van de lidl heb ik gekocht toen het verleden jaar zo eeeeenorm heet was te wezen.
Het was te laag voor de ramen. Maar in de tuin opgezet, in samenwerking met de oude bomen aldaar was het heel goed te doen.
Om je huis je beschermen tegen deze enorme temperaturen leg ik flessen in de vriezer en daarna gewoon in de kamer.
Het scheelt een graad of twee. Maar dat is net t verschil tussen net te doen en niet te doen.

Ook woon ik sinds kort in een huis met dezelfde zonsituatie. Oost-Zuid.
De gemeente heeft hier vier jaar geleden alle voortuintjes (in al haar wijsheid) ingetrokken en nu is er dus alleen trottoir en weg voor auto's..
Een bron waar de hitte zich in opslaat want het is een heerlijk brede straat.
Binnen hangen luxaflex van t duurdere segment, zilverfolie aan de binnenkant, maar het is ook hier 29 graden geweest.

De volgende stap is vragen aan woningbouw of ik een zonwering op mag laten hangen.

Het moet er kennelijk uit ;-)

Vorige huis had ik over de hele breedte (20 mtr) bij de zeeman in de uitverkoop Fleeces in een vrolijk kleurtje gekocht. 10x á 2e/st gekocht.
Koopje koopje. Lusje genaaid, draadje erdoor.
Draadhaken gehangen en dat hielp als een tierelier.
Het werd daar in huis niet warmer dan 24 graden.

Anyways succes!
Door Aprilsnow
#3343872
Mijn schoonmoeder had in de zomer gewone witte lakens voor de ramen aan de buitenkant om de zon van de ramen af te houden. Dat hielp ook. Niet zo fraai maar prijstechnisch ook goed te doen ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3343901
Aprilsnow schreef:Mijn schoonmoeder had in de zomer gewone witte lakens voor de ramen aan de buitenkant om de zon van de ramen af te houden. Dat hielp ook. Niet zo fraai maar prijstechnisch ook goed te doen ;)
Heb ik ook al aan gedacht, en vind ik eigenlijk ook een mooie budget oplossing.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door