Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3343262
Ik droom al een tijd van zo’n flexe weber met van alles erop en eraan alleen die prijs… zucht… ::)

Nu zag ik in het krantje van Lidl een Webel look al like en daar kan je ook los een pizza steen en pan bij kopen. Een vergelijkbaar systeem als van Weber. Veel goedkoper maar nog steeds niet gratis. En nu twijfel ik heel erg of ik die zal kopen. Ik lees hier wel dat sommige BP leden de bbq vaak aanzetten maar is dat altijd met kolen? En is het bv de moeite om voor 2 personen pizza’s te maken? Om dat ding daarvoor op te stoken?

We hebben nu een grote vuurschaal waarvoor we een groot rooster hebben gekocht om te bbqen en dat werkt wel maar er is maar 1 stand kan het rooster niet stellen. Ook geen deksel en dus ook indirect bbqen of slowcooken ofzo.

Hoe vaak gebruiken jullie de bbq en waarvoor allemaal?
#3343282
Wij hebben een gewone simpele, wel Weber, zo’n kogelvorm (heet dat zo?)..... We bbq-en niet vaak, misschien 3x per jaar... gaat erop: zelfgemaakte saté, hamburgertje, worstje, filetlapje....
Ik heb wel eens gekeken naar zo’n mooie buitenkeuken e.d., maar dan zouden we em toch niet vaak gebruiken en dan vind ik het een te dure aanschaf..... Misschien als we ergens zouden wonen waar het bijna dagelijks mooi weer is, dat je er meer gebruik van maakt.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3343286
Ik heb een tenneker, ik vond dat losse deksel van de weber niks, waar moet ik die laten ? En eraan hangen vind ik ook niks ivm honden, dus zo'n vast klepdeksel vind ik wel fijn. Zo eentje http://www.tenneker.com/cms/de_de/de/te ... _drum.html
Ik ga een groenteschaal halen eens kijken of dat werkt want de laatste tijd lokt bbq wel erg ( als het niet onweert dan :P ) maar dan wil ik toch voor gezonder gaan, dus lekker groente en maïs grillen enzo
#3343322
El_Kato schreef:Ik droom al een tijd van zo’n flexe weber met van alles erop en eraan alleen die prijs… zucht… ::)

Nu zag ik in het krantje van Lidl een Webel look al like en daar kan je ook los een pizza steen en pan bij kopen. Een vergelijkbaar systeem als van Weber. Veel goedkoper maar nog steeds niet gratis. En nu twijfel ik heel erg of ik die zal kopen. Ik lees hier wel dat sommige BP leden de bbq vaak aanzetten maar is dat altijd met kolen? En is het bv de moeite om voor 2 personen pizza’s te maken? Om dat ding daarvoor op te stoken?

We hebben nu een grote vuurschaal waarvoor we een groot rooster hebben gekocht om te bbqen en dat werkt wel maar er is maar 1 stand kan het rooster niet stellen. Ook geen deksel en dus ook indirect bbqen of slowcooken ofzo.

Hoe vaak gebruiken jullie de bbq en waarvoor allemaal?
Wij gebruiken hem heel vaak. Zeker met warm weer, want dan staat ons fornuis uit, of zó laag dat ik daar de ovens niet van kan gebruiken.

Vaak doen we niks bijzonders, een stukje vlees of vis, of vegetarisch. Veel groenten bij, een deel gegrild en slaai. Aardappel poffen, maiskolfje bij, een ui in z'n geheel in de kolen wordt heerlijk zoet. Pizza's zijn ook leuk en lekker om zelf te maken! Wij gebruiken hem ook om koud te roken.
Er zijn het afgelopen jaar veel leuke bbq kookboeken uitgekomen, daar staan vaak handige tips in en lekkere recepten.


Is het de moeite van het opstoken waard? Tsja, waarschijnlijk niet maar het is hier ook een hobby. En het voordeel van een bbq met deksel is dat de kolen ook snel weer uitgaan als je de zuurstof (boven en onder) afsluit. Dan gebruik je de kolen of briketten de volgende keer gewoon weer.
Aansteken gaat lekker snel met een brikettenstarter. Wil je er meer mee doen dan alleen vlees grillen dan is een thermometertje in de deksel wel handig. Die kun je ook los kopen en er zelf inzetten.
Zoek naar zo schoon mogelijke kolen/briketten. Zowel qua houtsoort als voetprint. ;) En niet met die vieze witte blokjes aansteken! :o
#3343324
Alleen de BBQ kost 59,99 en de pizzasteen en de pan kosten 12,99 per stuk erbij. Incl. verzendkosten komt dat op 89,- is een schijntje in vergelijking met het vergelijkbare model van Weber maar vind het nog steeds best wat geld...

Hmmm gegrilde groentes enzo vinden we heerlijk en hiermee kunnen we veel kleiner BBQen en als je de kolen kan doven en een andere keer weer kan gebruiken scheelt dat ook weer. We moeten nu toch altijd wel een flinke hoeveelheid kolen warm maken om voldoende hitte bij het rooster te krijgen. Hebben al stenen onderin de vuurschaal met een oud rooster erop om de afstand te verkleinen maar toch. Deze BBQ zet je ook makkelijk ergens anders neer. We hebben bv dit weekend niet geBBQed omdat de vuurschaal op de vlonder bij het zitje staat. Hier hebben we met dit hete weer een schaduwdoek hangen. Die moet weg als de vuurschaal aangaat en dan zit je dus en met een vuurtje vlak bij en in de zon omdat het schaduwdoek weg is.... veelste heet!

Zal ook eens naar goede kolen kijken dan we gebruiken nu altijd die van de Action en met eehem de witte aanmaakblokjes ::) In het deksel zit een thermometer en ik wil inderdaad een goede vleesthermometer met zo'n snoertje.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3343406
El_Kato schreef:Alleen de BBQ kost 59,99 en de pizzasteen en de pan kosten 12,99 per stuk erbij. Incl. verzendkosten komt dat op 89,- is een schijntje in vergelijking met het vergelijkbare model van Weber maar vind het nog steeds best wat geld...

Hmmm gegrilde groentes enzo vinden we heerlijk en hiermee kunnen we veel kleiner BBQen en als je de kolen kan doven en een andere keer weer kan gebruiken scheelt dat ook weer. We moeten nu toch altijd wel een flinke hoeveelheid kolen warm maken om voldoende hitte bij het rooster te krijgen. Hebben al stenen onderin de vuurschaal met een oud rooster erop om de afstand te verkleinen maar toch. Deze BBQ zet je ook makkelijk ergens anders neer. We hebben bv dit weekend niet geBBQed omdat de vuurschaal op de vlonder bij het zitje staat. Hier hebben we met dit hete weer een schaduwdoek hangen. Die moet weg als de vuurschaal aangaat en dan zit je dus en met een vuurtje vlak bij en in de zon omdat het schaduwdoek weg is.... veelste heet!

Zal ook eens naar goede kolen kijken dan we gebruiken nu altijd die van de Action en met eehem de witte aanmaakblokjes ::) In het deksel zit een thermometer en ik wil inderdaad een goede vleesthermometer met zo'n snoertje.
Wat kost dan het vergelijkbare model? ff nieuwsgierig.
Tja die van de lidl is geen weber dat zal je merken aan de kwaliteit van het materiaal. Aan de andere kant als je graag wilt BBQ en de Weber ligt buiten budget dan is deze van de Lidl toch wel een leuk modelletje om in eider geval een paar jaar plezier van te hebben.
Mijn ervaring is dat die merkloze vaker wat gammeler zijn, en hier en daar gauw schroefjes uitvallen. Maar ja alles afhankelijk van je budget en wat je eraan wilt uitgeven natuurlijk.

Ik vind een BBQ met deksel toch echt fijn werken, de garing is echt beter, en sneller. EN joh verrijdbaar dat is echt handig!
#3343415
Het is zeker een mooie aanbieding, vooral de accessoires. Gietijzeren rooster is heel fijn, pizzasteen ook.
Wat Kaio al zegt, prima om te proberen of het wat voor je is. Als ‘ie na een jaar of twee instort kun je er altijd nog meer aan uitgeven. :)
#3343455
Regelmatig, maar op een skottel, dus gas.
Is snel warm, geen gedoe met kooltjes en briketten.
Dus ook niet al een half uur van te voren je zelf klem eten aan stokbrood.
Voor het kamperen gebruiken we een kleine versie.
#3343510
De Weber 57 GBS edition (dat is het vergelijkbare model ongeveer) is vanaf 259,- dat is de goedkoopste die ik zo snel zag. Zonder accesoires als pizza steen of pan.

Wat maakt het gietijzeren rooster zo veel specialer als het normale rooster? Doet dat iets voor de smaak, schroeit het sneller dicht of is het alleen een leuk ruit motiefje?

Twijfel nog steeds. Kan ook wat geduld oefenen en na de zo er MP in de gaten gaan houden… of het wel doen en ontdekken wat wij er mee gaan doen en als het echt bevalt en deze gammel word MP gaan afstruinen voor een Weber…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door