Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3343733
Ahh ja oké.

Ik bedenk me nu dat er natuurlijk ook wel een groot verschil zit tussen 'met rooksmaak' of echt gerookt. Maar bij de flat iron steak konden we het wel goed proeven en ik kreeg de geur ook niet in 1 keer uit mijn haren gewassen ;D
#3343920
Eeeeeh nou de kogel is door de kerk of eigenlijk is hij bij ons in huis ;D
Getwijfeld, nog meer getwijfeld maar toch de bbq bij de Lidl gekocht. In de winkel kon ik hem niet bekijken, zat in de doos maar eenmaal thuis was ik niet teleurgesteld. Het in elkaar zetten was een dingetje, tis geen IKEA pakket zeg maar maar dat heb ik ook over de dure Weber gelezen. Alles zit met schroeven in elkaar dus als het gammel word is het een kwestie van schroefjes aandraaien denk ik. Er zit trouwens 3 jaar garantie op, wat dat in de praktijk ook mag betekenen. Heb de grilplaat en de pizza steen erbij gekocht. De pan was niet aanwezig dus die heb ik nog voor mijn verjaardag gevraagd samen met een goede kerntemperatuur meter :)

Morgen gaan we hem voor het eerst proberen met ik denk iets van een steak achtige en wat gegrilde groenten en maandag vier ik mijn verjaardag voor familie en wil ik pizza's proberen :). Nu nog uitzoeken hoe en wat met houtskool en briketten. Haalde ze altijd bij de Action, lekker goedkoop maar moet daar nu misschien maar eens wat meer aandacht aan besteden.

Al op een aantal fora en FB zitten gluren maar man o man wat een lekkere dingen komen er voorbij :D
#3343923
- pien - schreef:Wij hebben dus een pizzasteen. Wat nog wel erg gehannes blijkt te zijn is je pizza (je wilt het deeg DUN hebben) heelhuids OP de pizzasteen te krijgen ::)
Een lekker deegje maak je van yoghurt (echt waar!) en meel en wat zout :D
We gaan deze zomer een nieuwe poging wagen met de pizza's en hoe ze op de steen te krijgen.
Er zijn een soort 'schuiven' met doek, wat rolt, zodat je de pizza van het ingebloemde doek op je steen 'rolt'.
Hmm, misschien moeten we die maar 's aanschaffen...
Wat zijn de verhoudingen die je gebruikt van meel, yoghurt en zout :)

Weet nog niet of we maandag voor kant en klaar uit een pizza kit gaan, de mix van Koopmans of dat ik de gok neem en zelf een deegje ga mixen maar het is wel de bedoeling om uiteindelijk alles zelf te gaan doen :)
#3343924
Ronald schreef:Roken en barbecuen wil je eigenlijk gescheiden houden. Dat is de meest ideale situatie. En oh ja... de rookoven nooit schoonmaken aan de binnenkant, alleen de schaal waar de briketten hebben gelegen. Dan krijgt het vlees een "volwassen" smaak.
Waarom wil je dat gescheiden houden? Begon al wat te kwijlen van die doto's van jou en zag mezelf dat ook al doen in de kogel ::)
Edit: net je antwoord gelezen! Maar toch nog een vraagje hoezo beinvloed de hitte van het bbq-en de rooksmaak? Dat doe je toch niet tegelijkertijd :???:
#3343928
El_Kato schreef:Wat zijn de verhoudingen die je gebruikt van meel, yoghurt en zout :)

Weet nog niet of we maandag voor kant en klaar uit een pizza kit gaan, de mix van Koopmans of dat ik de gok neem en zelf een deegje ga mixen maar het is wel de bedoeling om uiteindelijk alles zelf te gaan doen :)

https://www.annabel-langbein.com/recipe ... base/2011/

Wij hebben een ander recept gebruikt, maar dat kan ik niet meer vinden.
#3343929
Thx! Is simpel dus net besloten om morgen een paar pizza’s met dit deeg en een paar met een deegje van tarwebloem (van internet) met oregano erdoor te proberen. Wil pizza’s met marscarpone en pizza’s met tomatensaus als basis maken. Nu nog even nadenken over de topings. Denk dat ik ze voor nu op een bakpapier leg eerst maar eens kijken hoe het lukt en dan experimeteren en op zoek naar een pizza schep :)
#3343946
Dreetje schreef:Wij hebben een Cobb, ideaal ding waar je ook vlees/vis in kan roken.
De Cobb wordt hier bij goed meer meerdere malen per week gebruikt.
Hier ook een cobb. Ik vind het geweldige dingen. We zetten hem tijdens het bbq-en gewoon bij ons op tafel. Veel gezelliger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3343980
El_Kato schreef:Waarom wil je dat gescheiden houden? Begon al wat te kwijlen van die doto's van jou en zag mezelf dat ook al doen in de kogel ::)
Edit: net je antwoord gelezen! Maar toch nog een vraagje hoezo beinvloed de hitte van het bbq-en de rooksmaak? Dat doe je toch niet tegelijkertijd :???:
Bij bbq-en slaat het vet neer op de wanden van de bbq. Bij roken trekt dan dat vet door de ketel heen en dus ook door het vlees. En dat is iets wat de smaak beïnvloedt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door