Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351936
Nee, nog geen baby. ::)

Vrijdag wordt ik ten laatste ingeleid.
Vandaag is er gelukkig al iets meer activiteit van de baarmoeder, maar nog niets dat echt pijn doet of lijkt te gaan doorzetten.
Dus wachten we nog maar wat verder af.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3351962
Hmm, da's wel snel inleiden (41+0?). Ik geloof dat je het hier wel tot 42 weken of soms 43 mag uitzingen, mits genoeg vruchtwater enzo. Niet dat ik er ervaring mee heb, want ik ben een voortijdige bevaller gebleken.
Wil je nog tips om de bevalling te laten inzetten? Ananassen eten enzo. Doet niets, maar het kan leuk tijdverdrijf zijn (voor ons :P ).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351964
;D

Ja, op 41 weken in sommige ziekenhuizen en andere 10 dagen overtijd. Bij mij is vrijdag 9 dagen erover.
Ik vind het ook gek, want ze zeggen dat tot 42 weken een normale dracht is.
Maar goed, ik zit ook niet te wachten op een bevalling van een baby die meer dan 4kg weegt. Dat hoeft ook niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351988
Vanmorgen om kwart voor 7 is Maxime geboren. 4kg060 en 53cm.

Vannacht om half 1 brak mijn water en een half uurtje later kwamen op het gemak de weeën op gang. Die bouwen mooi op en werden zo rond 5u erg hevig, als in de laatste rechte lijn, net voor de persweeën. Maar m'n baarmoedermond wilde maar niet wijken. Die laatste anderhalf uur waren echt ontzettend zwaar en uitputtend.
Uiteindelijk werd deze bevalling dus m'n langste en zwaarste bevalling. Ondanks dat het m'n 3e was in iets meer dan 3 jaar tijd. Gek hoe het lichaam zo verschillend kan reageren..
Maar goed, hij is er toch uit geraakt. :biggrin2: En al bij al nog vlot, al denk ik daar momenteel nog anders over. ::)

Hij heeft al goed gedronken, en ziet er prachtig uit. Wat had je gedacht? :P
En nu zijn we beide erg moe. ;)
Door eelke
#3351989
Whaaaaaahhh gefeliciteerd!

Ook alles gelukt om voor de andere kindjes te regelen?
Door Lizzy
#3351991
pearlsofpassion schreef:Vanmorgen om kwart voor 7 is Maxime geboren. 4kg060 en 53cm.

Vannacht om half 1 brak mijn water en een half uurtje later kwamen op het gemak de weeën op gang. Die bouwen mooi op en werden zo rond 5u erg hevig, als in de laatste rechte lijn, net voor de persweeën. Maar m'n baarmoedermond wilde maar niet wijken. Die laatste anderhalf uur waren echt ontzettend zwaar en uitputtend.
Uiteindelijk werd deze bevalling dus m'n langste en zwaarste bevalling. Ondanks dat het m'n 3e was in iets meer dan 3 jaar tijd. Gek hoe het lichaam zo verschillend kan reageren..
Maar goed, hij is er toch uit geraakt. :biggrin2: En al bij al nog vlot, al denk ik daar momenteel nog anders over. ::)

Hij heeft al goed gedronken, en ziet er prachtig uit. Wat had je gedacht? :P
En nu zijn we beide erg moe. ;)
Oh WOW! Nu al!!!!!!! Jeetje PoP, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Maxime :-* :-* :-* :-*
Ik ben heel benieuwd naar hem! Fijn dat hij al zo goed gedronken heeft en alles goed met hem gaat!!!
En nu lekker tukken samen?! :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351992
Van harte gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan, al was het zwaar voor je. Nu bijkomen en genieten :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#3351994
Whaaaa! Gelukt! (ik vond gisteren al dat je nog zo laat wakker was en online, dus ging eens kijken voor babynieuws)
Gefeliciteerd! En een mooie naam :-*

Gelukkig niet heel veel over de 4 kilo en relatief snel, maar ik zou ruim 6 uur arbeid ook pittig vinden.
Hij is lang he. Logisch natuurlijk bij 8 pond, maar die van mij waren friemeltjes met 7 pond en 2x 6 en alle 3 nog net onder de 50 cm. Hij kan gelijk in maat 56.

Eerst maar eens lekker bijkomen en dan een foto :P
Gebruikersavatar
Door Ina
#3351996
Super.... van harte gefeliciteerd
Blijkt toch maar weer dat die kleine mensjes gewoon alles op hun eigen tijd doen.... en dan eigenlijk toch nog een beetje onverwachts

Nu lekker bijkomen en gaan genieten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351997
Dank jullie wel. We waren idd aan het tukken maar werden net wakker gemaakt door de kinderarts. ::) >:(
Alles OK.
En nu moeten ze percé een paar keer zijn suiker bepalen om te zien dat hij voldoende uit de borstvoeding haalt. Standaard bij kindjes over de 4kg.
Maar nu lig ik daar dus op te wachten terwijl Maxime wil drinken. >:( hij zou beter mogen drinken, zal beter zijn voor zijn suiker!
Grrrr

Al onze kindjes waren 52-53 cm en hebben dus nooit maat 50 gedragen.
Combimaatjes 50/56 maximum de eerste week.
Maar hij is dus wel de zwaarste.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door