Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3342913
Cindy de Wolf schreef::biggrin2:



Hobart heb ik voor gekeken maar 2de hand en dan nog circa 1000-1500 euro vond ik ietwat riskant. We hebben krachtstroom dus had zeker gekund.
Klopt, die dingen zijn echt afgrijselijk duur. Ik heb het geluk gehad dat ik hem voor 150 euro van iemand BP kon overnemen, anders was er hier ook geen Hobart gekomen.
Door Cindy de Wolf
#3342914
Ina schreef:Joh... ik kwijl gewoon bij jou uitrusting ;) .... als we ooit verhuizen staat bovenaan de lijst een bijkeuken en dan ga ik helemaal los :biggrin2:
Ja ik mag niet klagen...in de loop der jaren toch wel wat leuke dingen verzameld..wij wonen echt niet groot, had graag een boerderij met erf en weilanden gehad...
Inge en Bono schreef:Ik vind Stille Jelle ook een goede naam..... :D

Nice Cindy!! O0
Je bent welkom he...
Door Cindy de Wolf
#3342916
Anne in Zweden schreef:Klopt, die dingen zijn echt afgrijselijk duur. Ik heb het geluk gehad dat ik hem voor 150 euro van iemand BP kon overnemen, anders was er hier ook geen Hobart gekomen.
Ja dan wordt het een ietwat ander verhaal...ik heb er echt naar gekeken, ook soortgelijke merken maar vond echt het risico te groot...dus dan maar nieuw en zoeken maar...
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3342938
Cindy de Wolf schreef:Ja ik mag niet klagen...in de loop der jaren toch wel wat leuke dingen verzameld..wij wonen echt niet groot, had graag een boerderij met erf en weilanden gehad...

Je bent welkom he...
:-* je bent een schat! :-* door jou kan Pum aan het gemalen bot, durf ik dat aan na Pummekes rottige ongelukje! met bot. De Anne/Kim/Inge :D is onderweg, dus dat redden we nog wel ff :D :-*
Door Cindy de Wolf
#3342945
Thea schreef:Welk merk is dit?
Kan je hier ook echt karkas mee malen?
Ziet er echt goed uit.
Het is deze molen https://www.expondo.nl/royal-catering-g ... 177?c=2487

Wat versta jij onder echt karkas, zoals op het filmpje te zien is gaat er half bevroren konijnrugstuk door. Ik heb er ook al probleemloos wat hazenvoorbouten, patrijzenboutjes mee gemalen. Dus ik verwacht geen problemen tav kwartelkk, eend, kip, parelhoenkk. Of hij ganskarkas, hele geitjes en ribben aan kan dat moet ik nog proberen.
Door Leontine
#3412906
Cindy de Wolf schreef: Het is deze molen https://www.expondo.nl/royal-catering-g ... 177?c=2487

Wat versta jij onder echt karkas, zoals op het filmpje te zien is gaat er half bevroren konijnrugstuk door. Ik heb er ook al probleemloos wat hazenvoorbouten, patrijzenboutjes mee gemalen. Dus ik verwacht geen problemen tav kwartelkk, eend, kip, parelhoenkk. Of hij ganskarkas, hele geitjes en ribben aan kan dat moet ik nog proberen.
Goedemorgen,

Ik ben ook voor een molen aan het kijken, heb je hier nog andere schijven voor gekocht of gebruik je die die erbij zitten?
Wil graag een beetje grove maling is voor grote hond met allergie en niet gewend aan bot en een schrokker... Vandaar de keuze voor malen.

Dankjewel alvast

Verstuurd vanaf mijn SM-F700F met Tapatalk

Door Cindy de Wolf
#3412907
Leontine schreef: za 07 nov 2020, 10:46 Goedemorgen,

Ik ben ook voor een molen aan het kijken, heb je hier nog andere schijven voor gekocht of gebruik je die die erbij zitten?
Wil graag een beetje grove maling is voor grote hond met allergie en niet gewend aan bot en een schrokker... Vandaar de keuze voor malen.

Dankjewel alvast

Verstuurd vanaf mijn SM-F700F met Tapatalk
Ik heb er zelf wel 2 grote schijven bijgekocht 22mm uit mijn hoofd.
https://www.ebay.de/itm/original-H82-Un ... SwXWJfEA4Y

Let wel als je deze molen koopt moet je hem wel andersom monteren dus mes,voorsnijder, mes de 2 eindplaten.

De molens van maxima zijn ook goed. Hoe groter de diameter 90 bijvoorbeeld hoe krachtiger. De molens van maxima hebben het enterprise systeem wat betekend 1 mes en 1 schijf. Mijn molen is het unger systeem.
Door Leontine
#3412918
Dankjewel! Ik ga er nog even over denken welke we doen! Er staat een 2e handse van dit model op hun site...

Verstuurd vanaf mijn SM-F700F met Tapatalk

Door Cindy de Wolf
#3434383
Sady schreef: do 11 nov 2021, 20:05 hi Cindy, heeft u al de ribben etc geprobeerd ?
Dit topic is al 3 jaar oud ;) ja inmiddels diverse soorten ribben gemalen. Jonge geitenribben, lamsribben, lamskotelet, reeribben kan hij aan. Paardenribben, hertenribben (die 3cm dik zijn) runderribben zijn een no go. Met veel moeite maalt hij het een soort van wel maar de machine slaat compleet vast. Persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde om zoiets te willen malen. Oke hert misschien omdat een diersoort is die slechter te verkrijgen is en vaak best aan de prijs. Maar van paard en rund is nog zoveel meer te krijgen dat ik dat geen toegevoegde waarde vind.

Ik maal in hoofdlijnen, lamsribben/kotelet, haasribben/karkas/voorbout, parelhoen, eend, kip,konijn, kwartel, ganskarkas.

Maar als je in deze prijsklasse een molen wilt zou ik je eerder de molens van maxima aanraden. En dan de medium of de duurste. Die kunnen bovenstaande ook aan. Mijn molen is het unger systeem dus 2 messen en 3 schijven en dat blijkt in de praktijk minder handig dan ik dacht. Die van Maxima zijn enterprise molens, 1 mes 1 schijf.
Gebruikersavatar
Door Sady
#3434385
Dat is goed om te weten dat je voorkeur toch naar de maxima gaat. Dat het stevige botten aankan is alleen maar een pre.
Bedankt voor de snelle reactie

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Sady
#3434403
Sady schreef:Dat is goed om te weten dat je voorkeur toch naar de maxima gaat. Dat het stevige botten aankan is alleen maar een pre.
Bedankt voor de snelle reactie

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Ik heb de zwaarste maxima besteld :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door