Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3342682
IMG_8242_biz.jpg
IMG_8242_biz.jpg (1.94 MiB) 1789 keer bekeken
We hebben er weer een smurfje bij, Bizquit is haar naam. Inmiddels is ze 20 weken oud, en een kleine dame die weet wat ze wil. Ze blaft amper, maar met een gil, maakt ze graag duidelijk wat ze wil. mist er 's nachts iets in haar bench, dan zet ze het op een gil/gejammer, zodat je meteen weet dat er wat ontbreekt, bijvoorbeeld water of haar speeltje, waar wat knabbeltjes in zitten. Wat in het begin essentieel was of ze zou eten of niet.
IMG_4832_bizquitXelenia.jpg
IMG_4832_bizquitXelenia.jpg (1.68 MiB) 1789 keer bekeken
Xelenia was vanaf het begin haar beste vriendin. Het Duo mini en maxi, maken alles onveilig :)
IMG_5781_dreamteam.jpg
IMG_5781_dreamteam.jpg (1.83 MiB) 1789 keer bekeken
Het Dreamteam compleet! 8 jaar nadat de eerste sheltie is overleden van de andere groep, zijn we eindelijk weer op volle sterkte. Niet gedacht, volledig onverwacht. Ik wilde destijds nooit weer een sheltie, maar ja, dan gaat het bloed kruipen als je droomt over een kleine sheltie die gered moet worden, en daarna was ik weer verkocht!

Bizquit is een Houdini in mini, ze kruipt zo door het omheiningsgaas. We moesten dus kleinere mazen hebben ;) Nog niet eerder meegemaakt dat daar een sheltiepup doorheen paste met 15 weken :???:
Bizquit is een moeilijke eter, maar inmiddels leert ze toch wel te eten. Ze kreeg bij de fokker om de 2 uur een portie eten van 20 gram. Ze was dus al verzadigd voordat ze eten zag. Eerst hebben we haar 4 maaltijden gedaan, dat ging eerst beter. Daarna afgebouwd naar 3 maaltijden, nu eet ze elke maaltijd iets, maar niet altijd volle porties, de ene dag wel de andere dag niet. Ze ziet er nu goed uit. Zindelijk maken was een leuke bezigheid. Ze was al krant/kleed zindelijk. Als ze op de krant geplast had zette ze deze rechtop in de kamer neer zodat de pies er af kon lopen, of ze pakte de krant waar ze vers op geplast had, door de hele kamer heen, waardoor je het hele spoor kon volgen.

De kleine opsluiten voor de nacht was geen garantie dat ze niet rond zou lopen de volgende morgen. Xelenia ging haar kleine zusje helpen en zette haar neus onder de deuropening van de bench en dan was de kleine Bizquit vrij, zo vrij als een vogel. In het begin was het zo als haar bakje leeg was mocht ze uit de bench. Dat heeft ze goed onthouden, want als ze nu geen honger meer heeft schuift ze haar bakje naar de zijkant van de bench en dan mag Xelenia haar bakje leeg maken, dan hoor je een gil als het bakje leeg is, en dan mag ze er uit! ;D :biggrin2:

Xelenia zorgt daarintegen heel goed voor haar kleine zusje, als Xelenia van de boodschappen hondensnacks jat, dan mag de kleine Bizquit mee eten, die mag de kruimels opruimen, wat natuurlijk na 10 koekjes genoeg kruimels zijn voor de kleine kruimel. Nooit gedacht dat er weer een nieuw Dreamteam op mijn pad zou komen, maar wat ben ik er blij mee. Het dreamteam brengt mij veel geluk. Het was al die jaren leeg, maar die leegte is nu opgevuld, nu Bizquit er ook bij is gekomen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3342707
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D Zo te lezen is het een kleine raasdonder. Wat een bezit zeg, acht shelties. Blijkbaar is je team met Bizquit nu compleet. Misschien heb ik het ooit gemist, maar waarom was je team met 7 shelties niet compleet en met acht wel?
Door charmed
#3342717
pike schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D Zo te lezen is het een kleine raasdonder. Wat een bezit zeg, acht shelties. Blijkbaar is je team met Bizquit nu compleet. Misschien heb ik het ooit gemist, maar waarom was je team met 7 shelties niet compleet en met acht wel?
Dank je, we hadden een sheltieteam van 8 vroeger voordat er 5 in 2 jaar tijd overleden. Omdat de overige drie ernstig ziek waren hebben we er toen nooit wat bijgenomen om de drie overige zo goed mogelijk te kunnen helpen. En met 8 voelt het weer "vol" compleet in huis.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3342727
Gefeliciteerd! Veel geluk!

Ik moet er persoonlijk niet aan denken, 8 honden. Heb met 1 Etterhoun al mijn handen meer dan vol :P

En aan stofzuigen met 8 honden wil ik niet eens denken :o ;D

Maar voor jullie ben ik blij dat het team nu weer compleet is, geniet ervan! :)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3342888
Wat leuk! Gefeliciteerd met je Bizquitje!! :smitten:
Weet je wat ik leuk zou vinden? Als je bij die mooie foto die je onderin hebt, alle namen zet :) Dan leer ik ze misschien ook eens uit elkaar houden ;) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3342925
:-* :-* :-*

Wat leuk om weer te zien en te lezen van jullie!

Wat geweldig dat die twee zo samenwerken. Ik kan me voorstellen dat je volop geniet. Dat zal de ondeugende streken ruimschoots goedmaken he?! ;)

Ik denk dat ik uren zou kunnen kijken naar de honden. Genieten van hun streken, ieder op zijn eigen manier. :-*

Heel veel plezier samen!! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door