Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kuikuhnek
#3342617
Beste Barfers,

Wij gaan Chef meenemen naar de camping, super leuk.
Maar Chef moet uiteraard aan de lijn.
Hij heeft al twee haken uit de grond getrokken dus die optie valt af.
Verder loopt alles in de knoop.
Een looplijn op borsthoogte van ons zou kunnen en dan zijn lijn daaraan met een oog zodat hij daar tussen kan bewegen. Maar dan moet je wel net twee bomen hebben.
Want Chef weegt inmiddels 70+ kilo.
Iemand enig idee of ervaring met een goeie oplossing?
Door BlissSpirit
#3342618
Geen idee of chef een ontsnaptoerist is, maar je campingplaats afzetten met schapennet zou een optie kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Kuikuhnek
#3342619
Nee hij blijft al voor een schuin traphekje staan wat los voor de deur staat, goeie optie, die hou ik even in gedachten.
Door eelke
#3342624
Mijn vriend heeft een mega grondpen gelast. Daar zou je er ook twee van kunnen wegzetten met een lijn ertussen als looplijn, zoals dat je ook twee bomen zou gebruiken.

Schapennet kan inderdaad ook, maar dat houd hem natuurlijk nooit tegen als hij om een of andere reden er langs wil, dus dat zou ik alleen doen als je hem ook echt in het oog kunt houden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342627
Ik heb geplastificeerde staalkabels van een meter of 3, en een RVS grondpin ( wel duur maar no way dat die daarmee gaan lopen, heb er zelfs soms 2 aan liggen bij het waterwerk, en die van mij kunnen er ook best wat van, kan je wel aangeven waar je die kunt krijgen)

Schapennet? Ik heb nu beeld bij een voorbij vliegend oranje spook :biggrin2:
Door BlissSpirit
#3342636
Kaio schreef:Ik heb geplastificeerde staalkabels van een meter of 3, en een RVS grondpin ( wel duur maar no way dat die daarmee gaan lopen, heb er zelfs soms 2 aan liggen bij het waterwerk, en die van mij kunnen er ook best wat van, kan je wel aangeven waar je die kunt krijgen)

Schapennet? Ik heb nu beeld bij een voorbij vliegend oranje spook :biggrin2:
Ligt heel erg aan je hond. Kan die twee van mij achter een hekje van 50 cm zetten en het komt niet bij ze op dat je daar overheen kan. Afbeelding
En als ik het zo lees is Chef ook zo'n doedel.
Het voordeel voor mij zou zijn, geen gedoe met lijnen die overal omheen vast gaan zitten en mijn nek breken over een lijn.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door Siberienne
#3342650
Ik heb een stakeout van staalkabel en twee (lange)lijnen van klimtouw. Die kan ik bijna altijd wel ergens aan vastmaken. Daar hangen twee husky’s aan die best wat kunnen snokken. Snelheid en massa in kwadraat enzo.. best stevig.

De stalen stakeout zelf was 120 euri maar inmiddels 16 jr oud en al heel wat doorstaan. De hond zit vast aan een ‘dwarsstuk’ met een swivel zodat ze zich er ook niet snel in vast draaien.

Pennen hebben sledehonden winkels ook zag ik, hier een 90 cm pen voor 35 euro, lijkt wel op die van de link van Kaio https://www.cooldogs.nl/a-50536932/stak ... -20mm-dik/

Staalkabels hebben ze ook en gegalvaniseerde kettingen
Door smulpaap
#3342778
Ik zou denk ik een hekje /net plaatsen plus een stevige pen
Zeker als je in het hoogseizoen gaat
Op die manier kan je kinderen ook op afstand houden , als Chef bv lekker ligt te slapen
Ik werd er niet bepaald vrolijk van , altijd wel weer een koter die weer even hondje moest aaien als je even niet in de buurt was
Mijn Herders waren lief voor kinderen hoor , echte sullen . Maar als ze lagen te slapen wilde ik geen koters bij ze in de buurt hebben
Dus om die reden ook een net geplaatst
Door Kuikuhnek
#3342783
Hoogseizoen blijft hij lekker hier. Gaat om een lang weekend volgende week.
Zal denk ik wel een net worden. Dit ivm de bewegings vrijheid en niet constant alles uit de knoop te hoeven halen.
Door Eef+Stippels
#3342870
smulpaap schreef:Ik zou denk ik een hekje /net plaatsen plus een stevige pen
Zeker als je in het hoogseizoen gaat
Op die manier kan je kinderen ook op afstand houden , als Chef bv lekker ligt te slapen
Ik werd er niet bepaald vrolijk van , altijd wel weer een koter die weer even hondje moest aaien als je even niet in de buurt was
Mijn Herders waren lief voor kinderen hoor , echte sullen . Maar als ze lagen te slapen wilde ik geen koters bij ze in de buurt hebben
Dus om die reden ook een net geplaatst
Dat is ook een goed punt. Een net om de mensen buiten te houden ipv de hond(en) binnen :biggrin2:

Wij hebben het hier met schapenhekken/netten gedaan. Moet ik wel zeggen dat dat bij huisjes buitenaf was, dus niet op een camping.
En met constant zicht op de honden, want ze konden er best overheen, onderdoor of zelfs doorheen, als ze zouden willen.
Door tt-tjes
#3344254
Ik heb jaren een schapennet gehad, mijn sullen bleven er altijd achter. Nu heb ik echter een houdini die altijd wel een gaatje weet te vinden of er gewoon overheen zeilt. Nu ligt hij in de ren vanwege revalidatie, maar ik moet echt iets anders zoeken. Had ook tuingaas en daar had hij iets (niet veel) meer respect voor. Maar dat is er zwaar om mee te nemen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3344282
BlissSpirit schreef:Geen idee of chef een ontsnaptoerist is, maar je campingplaats afzetten met schapennet zou een optie kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Zo doen wij het ook altijd. Maar goed, Joris is geen Chef...... ::) :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door