Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Alida Postma
#3342256
Sinds vandaag heb ik me hier geregistreerd voor een oproep, maar ben niet bekend. De reden dat ik hier een oproep wil plaatsen is dat mijn lieve Joost Border Collie klein model door een hernia deels verlamd is aan zijn achterflank en slecht loopt op de achterbenen. Vandaar dat ik een oproep wil doen om te vragen naar een tweedehands rolstoel voor mijn lieve schat. Joost zijn rug is 53 cm hoog. En 19 - 22 cm breed. Wie kan mij helpen?? Groet Alida Postma uit Surhuizum (FR)
Door Suzanne
#3342332
Een dergelijk hulpmiddel zou ik absoluut nieuw en op de hond zelf aangemeten kopen. Je moet wel heel zeker weten dat het past en goed zit. Je kunt ook niet de orthopedische schoenen van iemand anders aan zeg maar. Ik begrijp dat het kostbaar is, maar die investering zou ik zeker doen.

Suzanne
#3342334
Hallo Alida Postma,
Wij hebben recent voor onze 11-jariige Pembroke voor de achterhand een hondenrolstoel gekocht bij heel deskundige mensen met een speciaalzaakje in Rotterdam-Hillegersberg. Wij zijn daarvoor met de hond er naar toe gegaan om deze te laten opmeten. Je kan daar ook via Internet bestellen. De informatie daarvoor is heel duidelijk. Het karretje is van een heel licht materiaal gemaakt met rubberen banden. Na een paar maanden en langzaam de duur van de wandelingen te hebben opgebouwd is zij er al volledig aan gewend; ze kan de breedte ook al goed inschatten b.v. en loopt zelfs moeiteloos heuveltjes op en af enz. We hebben onze vrolijke Pippa weer terug! Ze baddert er zelfs mee in zee, zoals voorheen. www.hondenrolstoel.nl
Door Tanna
#3342393
jannie.van-mastrigt schreef:Hallo Alida Postma,
Wij hebben recent voor onze 11-jariige Pembroke voor de achterhand een hondenrolstoel gekocht bij heel deskundige mensen met een speciaalzaakje in Rotterdam-Hillegersberg. Wij zijn daarvoor met de hond er naar toe gegaan om deze te laten opmeten. Je kan daar ook via Internet bestellen. De informatie daarvoor is heel duidelijk. Het karretje is van een heel licht materiaal gemaakt met rubberen banden. Na een paar maanden en langzaam de duur van de wandelingen te hebben opgebouwd is zij er al volledig aan gewend; ze kan de breedte ook al goed inschatten b.v. en loopt zelfs moeiteloos heuveltjes op en af enz. We hebben onze vrolijke Pippa weer terug! Ze baddert er zelfs mee in zee, zoals voorheen. http://www.hondenrolstoel.nl
Wat fijn voor Pippa!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door