Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3342049
Summerditches schreef:Precies en daar zouden we met z'n allen voor moeten zorgen dat iedereen gewoon zonder dat zweet daar waar je het niet hebben wil met zijn of haar hondje op pad kan...Als iedereen om de juiste reden en met vol verstand een hond zou nemen en ook 1 zou kiezen die de komend tig jaar bij je past zou dit toch niet zo'n heel groot probleem moeten zijn maar helaas......was t maar zo makkelijk...
Ja precies
En ook eens rekening houden met elkaars ras /grootte etc
Van de week ook weer zo iets , mijn tutje met een Teckeltje en nog een ruwhaartje . Ze kunnen erg goed met elkaar opschieten
Dus , ze liepen heerlijk te snuffelen . We letten dan al bewust op welk pad we nemen . En jawel , daar kwam toch weer eens een D.H aan , die ook altijd zijn eigen ding maar doet
Dat knettert dus het hele park door zonder dat de baas er ook maar een tel op let
Zien we grote lompe honden dan gaan wij de andere kant op , want daar wil je een kleintje niet tussen hebben
Erop letten ? Nee hoor , gooi maar los en ga maar fijn je gang . Veel te druk met de telefoon , of kleppen .... gezellig hoor , maar let ook eens op je hond
Of doe eens iets met je hond . Dan hoeft ie ook zijn eigen ding niet te verzinnen , toch ?

En dan kom je langs het strandje , daar was een eigenaar met een OEB aan het spelen met een bal
Dan komt er weer een stoeptegel aan die een JRT heeft , de jack stormde op de OEB af en jawel ..... bingo
En dan denk ik ook , let eens wat beter op !
#3342056
Zeker hier op BP zitten (overwegend) eigenaren van HR honden die WEL weten wat ze aan de andere kant van de lijn hebben en echt ik vind het echt ontzettend klote voor deze ECHTE liefhebbers dat het zover moet gaan komen. Want ik begrijp echt wel dat zij net zoveel van hun hond houden als ik van die van mij en hier meer dan intens verdrietig van worden.

Dat de petitie misschien wat genuanceerder kan daar ben ik het wel mee eens. Ik snap ook dat deze is opgestart met een fikse doses emotie, het is me nogal niet wat om je hond voor je ogen vermoord te zien worden...ik kan me dan ook levendig voorstellen dat je het dan snoeihard inzet. En we zijn in NL dus polderen...Zoals eerder vermeld ik heb het 1 keer meegemaakt en ik mag snoeihard dank je wel zeggen dat mijn honden (en ik) ongedeerd eruit zijn gekomen maar dat had NIETS te maken met de HR eigenaar. Dat was een fikse doses geluk in combinatie met vrij veel kennis en geen angst dat hij zich tegen mij zou keren. Er kwam een soort overlevingsinstinct direct in alle kracht bij mij naar boven; JIIJ GAAT NIET MIJN HONDEN VERMOORDEN...en dan daarna uitgescholden en bedreigd worden omdat ik voorstelde om het schatje aan te lijnen en gemuilkorfd te houden....

Verder is alles ook afhankelijk van hoe je woont. De mensen op het platteland of met een groot erf die worden gillend gek in de randstad en wat daar allemaal op de honden afkomt. Maar een soort houders bewijs prima. Net zoals in Duitsland.

Het feit blijft dat de politiek nu wel doordrongen moet worden dat er echt iets moet gebeuren. De rasverenigingen van HR honden hebben nu tijd en kans genoeg gehad om beleid te maken. Wat sommige ook wel geprobeerd worden volgens mij. Zo lang er alleen onderling over gesproken wordt gebeurt er niets...

Linksom of rechtsom de hond zowel de powerbreeds als de "reguliere" rassen zijn de sjaak hiervan.
Door Lizzy
#3342058
Vandaag trouwens een knap staaltje onnozelheid gadegeslagen. Vrouw haalt jonge HR reu (maand of 7) uit auto (aan de riem, in het bos ging ie natuurlijk los - het is immers een losloopbos). Komt andere auto aan, parkeert en gooit achterklep open. Hond (ook reu) springt uit de auto, rent op HR hond af en begint grommend op HR hond te rijden. HR-eigenaar deed niets. Andere hondeneigenaar probeerde uiteindelijk (duurde ff) andere reu van HR hond af te plukken (wat niet echt goed lukte - lijnde hem aan, trok hem eraf, gaf hem weer ruimte en hond flikte het voor een 2de keer). Ondertussen staat HR hond in elkaar gedoken met staart tussen zijn benen te hopen dat iemand deze shit-situatie waar ie in zit op zal lossen. Uiteindelijk heeft mevrouw haar onbehouwen stuk vreten reu van de HR reu afgeplukt, loopt het bos in en HR-eigenaar blijft staan want die staat kennelijk op iemand te wachten. Dus ik zeg "zo, die heeft er weer een leuke ervaring bij" (met een "maar niet heus" blik). Waarop HR-eigenaar zegt "oh geeft niet hoor, dit is zo'n goedzak, die vindt alles best".

>:( ::) :-X :-\ :'(
#3342071
Lizzy schreef:Vandaag trouwens een knap staaltje onnozelheid gadegeslagen. Vrouw haalt jonge HR reu (maand of 7) uit auto (aan de riem, in het bos ging ie natuurlijk los - het is immers een losloopbos). Komt andere auto aan, parkeert en gooit achterklep open. Hond (ook reu) springt uit de auto, rent op HR hond af en begint grommend op HR hond te rijden. HR-eigenaar deed niets. Andere hondeneigenaar probeerde uiteindelijk (duurde ff) andere reu van HR hond af te plukken (wat niet echt goed lukte - lijnde hem aan, trok hem eraf, gaf hem weer ruimte en hond flikte het voor een 2de keer). Ondertussen staat HR hond in elkaar gedoken met staart tussen zijn benen te hopen dat iemand deze shit-situatie waar ie in zit op zal lossen. Uiteindelijk heeft mevrouw haar onbehouwen stuk vreten reu van de HR reu afgeplukt, loopt het bos in en HR-eigenaar blijft staan want die staat kennelijk op iemand te wachten. Dus ik zeg "zo, die heeft er weer een leuke ervaring bij" (met een "maar niet heus" blik). Waarop HR-eigenaar zegt "oh geeft niet hoor, dit is zo'n goedzak, die vindt alles best".

>:( ::) :-X :-\ :'(

Ooooh dit! En ook gewoon niet willen geloven dat de dag komt dat je hond het zat is en niet kunnen bedenken wat er dan gebeurd.....

En Cindy, wat je zegt is terecht. Ik zit in een aantal van die groepen en echt he, hoe dom en onnozel mensen zijn.... ‘ik ga geen muilkorf omdoen want dan kan mijn hond zich niet verdedigden als het nodig is’ je moet *gvd* zorgen dat je hond niet eens in zo’n situatie komt!

Ik kan me er alleen maar boos om maken want die mensen zien niet dat ze het zelf allemaal kapot maken.
#3342072
Zal ik het nog eens zeggen? Ik ben zoooo blij dat ik over de grens woon in rustig gebied met fatsoenlijke mensen. Als ik al iemand tegen kom en die zien mijn aangelijnde hond dan houden ze hun hond netjes bij zich en aangelijnd. Het kan gewoon echt. Ik kan hier incidenten met loslopende honden op 1 hand tellen in de 9 jaar dat ik Zoë heb. Heerlijk is dat. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in Nl in een stad te wonen tegenwoordig met een hond. Lijkt me echt niet prettig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3342081
hannabelgje schreef:Zal ik het nog eens zeggen? Ik ben zoooo blij dat ik over de grens woon in rustig gebied met fatsoenlijke mensen. Als ik al iemand tegen kom en die zien mijn aangelijnde hond dan houden ze hun hond netjes bij zich en aangelijnd. Het kan gewoon echt. Ik kan hier incidenten met loslopende honden op 1 hand tellen in de 9 jaar dat ik Zoë heb. Heerlijk is dat. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in Nl in een stad te wonen tegenwoordig met een hond. Lijkt me echt niet prettig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
+1
België is misschien over het algemeen wat hond-onvriendelijker dan NL, maar de (meeste) mensen hebben hier wel een zekere honden-etiquette die ze respecteren!
De onbenullen verzamelen zich op de mini-losloopweides, waar wij dan gelukkig niet hoeven te komen ::)
Door smulpaap
#3342096
Cait_ie schreef:+1
België is misschien over het algemeen wat hond-onvriendelijker dan NL, maar de (meeste) mensen hebben hier wel een zekere honden-etiquette die ze respecteren!
De onbenullen verzamelen zich op de mini-losloopweides, waar wij dan gelukkig niet hoeven te komen ::)
Dat klopt . Bij mijn zoon in de buurt is ook een groot park , maar iedereen respecteert de regels
#3342099
Belgie is heul anders. Wij hebben dan een stacaravan in de Belgische Ardennen en hoe relaxed het wandelen daar is kan ik hier nog geeneens beschrijven....afgelopen maandag teruggekomen van 2 heerlijke weken nou geloof me in de auto stappen maandag ging op zijn zachtst gezegd niet van harte :-X
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3342112
Lizzy schreef:Ik denk dat wij maar eens massaal gaan verhuizen :biggrin2:
Je weet het hè, ik heb het ideale huis voor je! :biggrin2:

In Duitsland hebben ze in mijn ogen over het algemeen ook meer hondenverstand dan in NL. Hoewel bij ons in het noorden het meer zo is van: "vroeger liepen alle honden ook gewoon los over straat, dus dat gaat best"... :-X
En toch, gebeurt er eigenlijk nooit wat :biggrin2:
#3342122
eelke schreef:Het is natuurlijk ook wel een gegeven dat de 'honddichtheid' in Duitslang en grote delen van Belgie een stuk kleiner is dan hier in Nederland... :-\
Ja klopt maar dat heeft niks te maken met het fatsoen om je hond aan te lijnen en bij je te houden als je iemand tegen komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342125
hannabelgje schreef:Ja klopt maar dat heeft niks te maken met het fatsoen om je hond aan te lijnen en bij je te houden als je iemand tegen komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja ook wel... sorry, hoe zal ik het zeggen, in Nederland zijn er meer mensen die:; Ik doe wat ik wil, waar bemoei je je mee, ik kom voor " me eigen " op, moet jij maar omlopen heb ik niks mee te maken ; mentaliteit hebben. Zijn er in die andere landen ook heus wel. Daar heb ik nl. Ook het nodige gezien ::)
En Nederland is in sommige gebieden inderdaad veel dichter bevolkt, en dan loop je vanzelf tegen meer problemen aan , of zulk soort mensen, dat is dan gewoon onvermijdelijk
Maar om nu massaal hierheen te komen, niet handig dan is het hier ook dichter bevolkt, liever niet :biggrin2: overigens zijn hier heel veel hr rassen verboden en andere zit een verplichte cursus aan vast...verschilt per deelstaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door