Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3342133
Bestaan er echt onfatsoenlijke en fatsoenlijke landen/volken? Maar ik heb er ook wel beeld bij ik per wandeling wel 20 mensen met 25 honden tegen kom en als je gaat wandelen waar Kim_S d'r huis te koop ( :biggrin2: ) staat of in België of in Duitsland: je hooguit 2 mensen met 2 honden tegen komt.... En kijk, als ik 15 mensen ben tegen gekomen van het niveau onnozel-in-het-kwadraat-maal-10 (op gebied van honden): dan is na 15 mijn lontje inmiddels ook wat korter. Kom ik dan ook nog een loslopende HR hond tegen die om zich heen loopt te gluren of ie nog wat kan vermoorden voor de gein: zie ik een verhuizing naar Duitsland of Belgie (of de andere kant van de wereld) wel zitten :-X . Het is hier dus te vol en te druk en HR honden..... Ja, hoe lullig ik het ook vind om te zeggen maar daar is hier geen ruimte meer voor. Vol = vol. Veel Pitbulls en Staffords hebben namelijk op sociaal gebied naar andere honden toe een heel kort lontje. En het is hier ook voor hen te vol.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342140
Ja er zit wel degelijk verschil in volkeren en cultuur. ML reist veel en komt veel nationaliteiten tegen en sommige trekjes worden dan wel herkenbaar.

En idd ten 2e, ja een hond moet in de maatschappij passen, wat moet bijv een zelfstandige berghond zoals een sarplaniac of zo in de stad? Dat is ook dierenmishandeling vind ik. En uiteindelijk voor niemand leuk.
Door Lizzy
#3342141
Kaio schreef:Ja er zit wel degelijk verschil in volkeren en cultuur. ML reist veel en komt veel nationaliteiten tegen en sommige trekjes worden dan wel herkenbaar.

En idd ten 2e, ja een hond moet in de maatschappij passen, wat moet bijv een zelfstandige berghond zoals een sarplaniac of zo in de stad? Dat is ook dierenmishandeling vind ik. En uiteindelijk voor niemand leuk.
Ja maar is verschil niet wat anders als onfatsoenlijk versus fatsoenlijk?

En met je 2de zin: vind ik dus ook. Je hebt daar zo gelijk. Wat moet zo'n hond in de Randstad bijv? Ik vind dat ook dierenmishandeling..... :-\ . Zo'n hond kan er ook niks aan doen :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342146
Lizzy schreef:Ja maar is verschil niet wat anders als onfatsoenlijk versus fatsoenlijk?

En met je 2de zin: vind ik dus ook. Je hebt daar zo gelijk. Wat moet zo'n hond in de Randstad bijv? Ik vind dat ook dierenmishandeling..... :-\ . Zo'n hond kan er ook niks aan doen :-\

Dat is idd. niet hetzelfde, maar soms dus wel ;) Hij ondervindt bij sommige nationaliteiten bijv. Meer agressie
Door eelke
#3342150
hannabelgje schreef:Ja klopt maar dat heeft niks te maken met het fatsoen om je hond aan te lijnen en bij je te houden als je iemand tegen komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Klopt, maar je bent eerder geneigd je hond netjes aan te lijnen als je toch maar 1 of 2 keer per wandeling iemand tegen komt. Als je hier je hond altijd moet aanlijnen als je een ander (zonder loslopende hond) tegen komt, kun je hem net zo goed aangelijnd houden. Wat ik dus ook doe. Maar ik denk dat dat zeker scheelt.
#3342158
Lizzy schreef:Ja maar is verschil niet wat anders als onfatsoenlijk versus fatsoenlijk?

En met je 2de zin: vind ik dus ook. Je hebt daar zo gelijk. Wat moet zo'n hond in de Randstad bijv? Ik vind dat ook dierenmishandeling..... :-\ . Zo'n hond kan er ook niks aan doen :-\
Ongetwijfeld, maar toch. Je pikt Nederlanders er overal uit, zeker als ze zich in een groep bevinden. Ze zijn niet per se onfatsoenlijk, maar hoe moet ik het zeggen... zeer aanwezig.
#3342159
Anne in Zweden schreef:Ongetwijfeld, maar toch. Je pikt Nederlanders er overal uit, zeker als ze zich in een groep bevinden. Ze zijn niet per se onfatsoenlijk, maar hoe moet ik het zeggen... zeer aanwezig.
Dat is wel waar...
En voor Belgen komt dat wel eens opdringerig over. Jullie zijn vast gewoon vriendelijk en sociaal, maar wij Belgen zijn heel anders en dat niet gewend.
#3342160
pearlsofpassion schreef:Dat is wel waar...
En voor Belgen komt dat wel eens opdringerig over. Jullie zijn vast gewoon vriendelijk en sociaal, maar wij Belgen zijn heel anders en dat niet gewend.
Ik denk dat wij Nederlanders als volk veel zelfvertrouwen hebben, zeer overtuigd zijn van ons kunnen. We staan immers bekend als handelaren, als talenknobbels, als dijkenbouwers, als pioniers op vele (maatschappelijke) vlakken. Misschien willen we daarom graag dat anderen weten dat we Nederlanders zijn, omdat we qua kennis en kunde een gedegen reputatie hebben. We schamen ons niet voor wie we zijn, geloof ik. Ik heb ook al vaak gemerkt dat andere nationaliteiten daar altijd een tikje door overrompeld worden.

Maar goed, we dwalen af. :P :biggrin2:
Door Nikass
#3342163
Hmmm de randstad is een groot begrip. Alleen al in het Amsterdamse bos heb je het Amsterdamse gedeelte, waar je meer asociale types en pittige honden tegenkomt, dan in het Amstelveense gedeelte waar de sfeer beschaafder is. Dan is er een GROOT verschil tussen het dagelijkse publiek en het zondagmetmooiweer uitlaat volk. De eerste vind ik dus weer tig keer relaxter dan de mensen in het buitengebied van Oost Nederland, met hun tekeergaande erfhonden waarvan je altijd maar hoopt dat ze daadwerkelijk op het erf blijven of tijdens de wandeling aan de riem.
De mentaliteit is er ook anders: "iedereen" is hier wel eens door een erfhond gebeten, veelal herders, en veel mensen hebben dan ook de schurft aan herders en gaan er vanuit dat elke herder bijt.
Je mag je hond langs de weg loslaten op de gok dat hij niet wordt aangereden, gas terugnemen is geen optie.
Geef mij maar de mentaliteit in het westen, ondanks af en toe een grote bek, liever dat, dan een stugge kop en helemaal geen communicatie.

Mijn eerste hond was een labrador x amstaff. Geweldige hond met een grote dosis zelfbeheersing. Ik nam haar overal mee naartoe (los, er waren toen nog geen boa's en ik was nog jong en overmoedig) Ik heb nooit één situatie meegemaakt waarin mijn hond een stap verkeerd zette, en van HR honden had ik toen nog nooit gehoord.
Maar inmiddels moet ik helaas erkennen dat ik de andere kant op loop als ik een pittbull type tegenkom. En ik weet dat er schatjes tussen zitten, maar ik kan dat niet van een afstandje zien, en ik weet dat mijn honden niets in te brengen hebben tegen zo'n hond, dus ik ben weg.
Maar ik ben niet voor de petitie zoals die is opgesteld, ik vind m te ongenuanceerd. En ik denk idd, zoals iemand al eerder schreef dat er weer andere macho rassen worden gecreëerd als de huidige HR honden teveel aan banden worden gelegd. Ook zal handhaving van een aanlijn en muilkorf gebod lastig zijn, en kruisingen niet altijd goed te herleiden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342182
Voor de enge erfherder hier ben ik ook bang. Die kwam een paar jaar geleden van het erf getorpedeerd en viel zonder pardon Kaio aan, die toen ook al 11 was. Gelukkig was Kaio nog sterk genoeg. En onze mega brul zorgde er ook voor dat iemand zijn herder terugvloeit, daar luisterde die dan wel gelukkig naar, want anders ... :-X

Maar eh hier zijn veel hr honden verboden, ( er is ooit een kind vermoord voor de ogen van andere kinderen door een pitbull) daar is ook lang niet iedereen blij mee, want de honden kunnen er niks aan doen. Ja en nee, klopt maar als ik net over de grens in NL kom en zie wat er bij dat soort honden aan de andere kant van de lijn loopt....en ook nog eens de hoeveelheid, tja dan is er toch een probleem.

En er zijn genoeg oplossingen hoor, niet alleen verbieden, zoals ik al zei was ik verplicht een theorie test af te leggen. Bij sommige rassen moet je wat uitgebreidere test afleggen. Daarnaast moet je de honden apart wa verzekeren. En bepaalde rassen mag je heel veel meer hondenbelasting voor aftikken, soort ontmoedigingsbeleid denk ik. En volgens mij mogen sommige hondenrassen pas van de lijn als ze de BH prufung ( soort vzh) gehaald hebben. Zo zie je dat er best wel wat valt te regelen daarin.
Om bij voorbaat te zeggen , dan zoekt men wat anders of we kunnen het niet handhaven, en dan maar niks blijven doen, is ook totaal geen oplossing.
Ik zeg niet dat dit systeem hier het beste is, maar er zijn toch heel veel mogelijkheden om iets te doen wil ik zeggen.
Door Nikass
#3342508
Nee maar dat is ook niet wat ik bedoel. Ik vind dat jij met een aantal goede oplossingen komt. Ik ben er sowieso voor dat je bij elke hond minimaal een soort basis certificaat haalt, dat je in elk geval iets van honden weet. Al hou ik mijn hart al vast wie dat opstelt en hoe dat eruit zou komen te zien ::) Iets met een test afleggen (met name de baas dan, belangrijker dan de hond) ben ik dus wel voorstander van. Maar de punten die nu in de petitie staan, vind ik niet toereikend, en te kort door de bocht. Ik denk dat dat niets oplost.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door